|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
afiş, hazırlanır, noktaları, püf, yapmanın, yapılır |
![]() |
Afiş Nedir? Afiş Nasıl Yapılır? Afiş Nasıl Hazırlanır? Afiş Yapmanın Püf Noktaları Ne |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Afiş Nedir? Afiş Nasıl Yapılır? Afiş Nasıl Hazırlanır? Afiş Yapmanın Püf Noktaları NeAfiş Nedir? Afiş nasıl yapılır? Afiş Nasıl Hazırlanır? Afiş Yapmanın Püf Noktaları Nelerdir? Afiş Nedir? Afiş nasıl yapılır? Afiş Nasıl Hazırlanır? Afiş Yapmanın Püf Noktaları Ne AFİŞ Afişler, tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu grafik ürünlerdir ![]() ![]() 1798’de Alois Senefelder’in taş baskı tekniğini buluşundan sonra geliştirilen renkli taş baskı teknikleri,afişin sanatsal bir yapı kazanmasında önemli bir rol oynamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Büyüyk boyutlu dış mekan afişleri,duvar yüzeylerine ve ilan panolarına asılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Afişler Üç Ana Gruba Ayrılır Reklam Afişleri: Bir ürün ya da hizmeti tanıtan afilşlerdir ![]() ![]() -Moda -Endüstri -Kurumsal reklamcılık -Gıda -Tuzim Kültürel Afişler: Festival,seminer,sempozyum,balo,konser,sinema,tiya tro,sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtan afişler bu gruba girer ![]() Sosyal Afişler: Sağlık ,ulaşım,sivil savunma,trafik çevre gibi konularda eğitici ve uyarıcı nitelikteki afişlerin yanısıra, politik bir düşünceyi ya da siyasi bir partiyi tanıtan afişler ise sosyal afişler grubunda yer alır ![]() AFİŞ TASARIMINDA DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Mesaj: Tasarımcı;afiş aracılığıyla vereceği mesajı açıklığa kavuşturmalıdır,verilmek istenen bilgiyi mümkün olduğunca dolaysız bir biçimde aktaracak görsel bir sistem olşturmalıdır ![]() Mesaj-İmge Bütünlüğü: Tasarıma temel oluşturan düşüncenin fotograf yoluylamı ,illustrasyonla mı,yoksa salt tipografi ilemi daha etkili bir biçimde vurgulanacağı arştırılmalı;mizahi,trajik ya da soyut imgelerden hangisinin anlatımı daha güçlendirdiği belirlenmelidir ![]() Sözel Hiyerarşi: Tasarımcı,afişte yer alan başlık,alt başlık,slogan gibi sözel bilgiler arasında – izleyiciyi mesajdaki önem sırasına göre yönlendirecek hiyerarşik bir yapı kurmalıdır ![]() Farkedilirlik: Bazı afişler yukarıda saydığımız kriterlere uygun gibi görünselerde ,etkisiz ve yavan olabilmektedirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Afişteki imgelerin düzenlenmesinde şu öneriler yararlı olabilir; 1-Afişteki imge sayısı üç,iki hatta mümkünse bir ile sınırlandırılmalıdır ![]() ![]() 2-Afişteki sözel unsurlar mümkün olduğunca azaltılmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() 3-Fotograf ya da illüstrasyon,afiş üzerinde mümkün olduğunca büyük bir ölçekte kullanılmalıdır ![]() ![]() Sözel unsurlar ve imgeler arasında açıklayıcı,destekleyici,yorumlayıcı ya da kontrast oluşturan bir ilişki kurulmalı,yazı ile görüntü birbirini yavan bir şekilde tekrar etmemelidir 5-Süslü ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir ![]() 6-Renkler geniş yüzeyler halinde kullanılmalı,parlak ve canlı renkler tercih edilmeli ve renkler arasında güçlü kontraslar oluşturulmalıdır ![]() |
![]() |
![]() |
|