![]() |
Geçmişten Günümüze İpek Yolu Tarihi - Geçmişten Günümüze İpek Yolu Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Geçmişten Günümüze İpek Yolu Tarihi - Geçmişten Günümüze İpek Yolu Hakkında BilgilerGeçmişten günümüze İpek Yolu Tarihi - Geçmişten günümüze İpek Yolu Hakkında Bilgiler Geçmişten günümüze İpek Yolu Tarihi - Geçmişten günümüze İpek Yolu Hakkında Bilgiler Çin’in tarihi İpek Yolu 2 bin yıl kadar önce Çin’in açtığı en önemli ticaret yolu olan İpek Yolu, dünyaca ünlüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() M ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İpek Yolu’nun karmaşık şebekesi sayesinde Doğu ve Batı arasındaki temas günden güne yoğunlaşmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İpek Yolu’nda ticaret faaliyetleri yoğunlaşırken kültürel teati de oldukça canlıydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 9 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uzun geçmişe sahip olan İpek Yolu, dünya medeniyetinde çok önemli rol oynadı ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Geçmişten Günümüze İpek Yolu Tarihi - Geçmişten Günümüze İpek Yolu Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Geçmişten Günümüze İpek Yolu Tarihi - Geçmişten Günümüze İpek Yolu Hakkında BilgilerANADOLU’DAKİ İPEK YOLLARI Coğrafi konumu nedeniyle Anadolu, eski çağlardan beri doğu ile batı arasında bir köprü işlevi görmüştür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anadolu, İpek Yolunun da en önemli kavşak noktalarından biri olmuştur ![]() ![]() ![]() Anadolu’da İpek Yolu; Kuzeyde : Trabzon, Gümüşhane, Erzurum, Sivas, Tokat, Amasya, Kastamonu, Adapazarı, İzmit, İstanbul, Edirne, Güneyde : Mardin, Diyarbakır, Adıyaman, Malatya, Kahramanmaraş, Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya, Isparta, Denizli, Antalya merkezlerini izlemektedir ![]() Ayrıca, Erzurum, Malatya, Kayseri, Ankara, Bilecik, Bursa, İznik, İzmit, İstanbul güzergahının da kullanıldığı bilinmektedir ![]() Selçuklular, Anadolu’daki ticari faaliyetleri canlı tutmak amacıyla, yabancılarla anlaşmalar yapmışlar, ticaret yapan kimselere, yolculuklarında karşılaşabilecekleri soygunlara ve her türlü zarara karşı devlet güvencesi vererek, ilk “Devlet Sigorta Sistemi”ni başlatmışlar ve gümrük vergilerinde uyguladıkları indirimlerle ticari hayatı özendirmeye çalışmışlardır ![]() Kervansaraylar, bu canlı ticari ortamda önemli görevler yüklenmiş kuruluşlardı ![]() ![]() ![]() ![]() İPEK YOLU PROJESİ Bakanlığımızın, turizmin ülke sathına ve tüm yıla yaygınlaştırılması politikası çerçevesinde yürüttüğü çalışmalardan birisi olan “İpek Yolu Projesi” ile, kültürel mirasımızın en önemli unsurlarından olan ve çoğu doğaya ve çevresel etkenlere yenik düşmüş bulunan bu hanların (kervansarayların) korunması, bir koruma -kullanma dengesi içinde yaşatılarak “Tarihi İpek Yolu”nun canlandırılması planlanmıştır ![]() Bu kapsamda yapılan ön çalışmalarda, ana tur güzergahları ile çakışan İpek Yolları üzerinde yer alan 11 kervansaray belirlenmiştir ![]() 1- Sultan Hanı (Aksaray) 2- Sarı Han (Nevşehir) 3- Şarapsa Han (Antalya) 4- Ak Han (Denizli) 5- Ağzıkara Han (Aksaray) 6- Alara Han (Antalya) 7- Silahtar Mustafa Paşa Kervansarayı (Malatya) 8- Çardak Han (Denizli) 9- Susuz Han (Burdur) 10-İncir Han (Burdur) 11-Alay Han (Aksaray) dır ![]() Adı geçen kervansarayların turizm amaçlı kullanılabilmelerine olanak sağlayacak bir işbirliği protokolü Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Bakanlığımız arasında 22 Şubat 1993 tarihinde imzalanmıştır ![]() ![]() Protokol esasları gereği, yatırım projeleri Kültür Varlıkları Koruma Kurulunca onaylandıktan sonra mülga Turizm Bakanlığından Turizm Yatırım Belgesi ve daha sonra Turizm İşletme Belgesi alacaklardır ![]() Protokolün imzalanmasını takiben Eylül 1994'te bir ihale yapılarak, Nevşehir'deki Sarı Han turizm amaçlı kullanılmak üzere kiraya verilmiştir ![]() ![]() ![]() Protokolde yer alan diğer kervansarayların turizm amaçlı değerlendirilmelerini sağlamak üzere zaman içerisinde yeniden ihaleleri planlanmıştır ![]() |
![]() |
![]() |
|