|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
asıllı, based, dünyasında, efsanelerihuman, göl, insan, lake, legends, turkish, türk, world |
![]() |
Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish WorldTürk efsaneleri içerisinde göllerle ilgili olanlar oldukça önemli bir yer tutarlar ![]() ![]() ![]() The ones related to lakes take an important place in Turkish Legends ![]() ![]() ![]() Aziz AYVA
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#2 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish WorldHalk anlatmaları arasında özel bir yeri olan efsanenin, temelde birbirine benzemekle beraber, aralarında küçük farkların bulunduğu birçok tanımı yapılmıştır ![]() "Efsane, gerçek veya hayalî muayyen şahıs, hâdise veya yer hakkında anlatılan bir hikâyedir ![]() ![]() Grimm kardeşlerin bu tanımı üç ana unsuru içine almaktadır: 1 ![]() ![]() ki: a ![]() birleştirilmiştir ![]() b ![]() hayalî) bir şahsiyet ile birleştirilmiştir ![]() 2 ![]() mına uygundur; o, belirli bir yerle birleştirilmiştir ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efsanelerle ilgili birçok özgün kaynağı gören ve bunun sonucunda, Türkiye'de efsane konulu araştırma yapanların başvurduğu bir yazı kaleme alan Prof ![]() ![]() a ![]() ![]() b ![]() ![]() c ![]() ![]() Sakaoğlu, tanımlarda yer almayan ve efsanenin biçim özellikleriyle ilgili bir maddeyi de eklemiştir: ç ![]() ![]() Söz konusu yazısında (1980, 1; 1992, 7) Sakaoğlu, efsanelerin oluşumu konusuna da eğilmiş ve bu konudaki çalışmalarını konumuza daha yakın bulduğu Raoul Rosieres'in, efsanelerin oluşumuyla ilgili olarak ileri sürdüğü kuralları şöyle sıralamıştır: 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() sosyal ve etnoğrafik şartlarına kendisini adapte eder (Sakaoğlu 1980, 7) ![]() Yurdumuzdaki efsane konulu bilimsel çalışmaların 20 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca, Sakaoğlu'nun taş kesilme, Ergun'un değişme motifleri ve bizim göl efsaneleri ile ilgili çalışmalarımız da dikkate değer motif çalışmaları olarak hatırlanmalıdır ![]() ![]() Pertev Naili Boratav' ın, Türk efsanelerine tam olarak uygulanamayacağını belirtmekle beraber, Budapeşte'de kabul edilen uluslar arası sınıflamaya göre efsaneler dört ana başlıkta tasnif edilmiştir ![]() I ![]() II ![]() III ![]() IV ![]() şeklinde tasnife tâbi tutulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() İşte, yazımızın konusunu oluşturan efsane tipi de belirli dağlar, göller, vb ![]() ![]() ![]() ![]() Sakaoğlu, şekil değiştirmeyi şöyle tanımlamıştır: "Bir efsanede yer alan canlı veya cansız unsurların, bir üstün güç tarafından cezalandırılması veya bir felâketten kurtarılması için o andaki şekillerinden daha farklı bir şekle çevrilmesidir ![]() ![]() ![]() Şekil değiştirme motifinde insan asıllı (kuş, dağ, göl, su, vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oluşması genellikle tektonik, volkanik, vb ![]() ![]() - Göllerin menşeini / kaynaklarını / oluşumlarını açıklayanlar, - Bir aşk hikâyesine bağlı olarak adını kahramanlardan alanlar, - Köroğlu'na veya adsız kahramanlara bağlı olarak anlatılan Bingöller'le ilgili olanlar, - Balıklı göllerle ilgili olanlar, - Adını herhangi bir özelliğinden alan göller üzerine anlatılanlar, - Gölden çıkan olağanüstü yaratıklarla ilgili olanlar, - Dipsiz ve derin göller üzerine anlatılanlar, - Göl altı şehirleri ve hazineleri üzerine anlatılanlar, - Göllerde meydana gelen olağanüstü olaylarla ilgili olarak anlatılanlar, - Göl üzerinden yürüyerek geçen kervanlarla ilgili olanlar, - Göl sularının şifalı olduğuna dair anlatılanlar, vb ![]() ve 173) ![]() Bunlar içerisinde, bir aşk hikâyesine bağlı olarak anlatılanlar oldukça önemlidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#3 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish WorldTürk düşünce sistemine göre dağ, su, ağaç, ateş, orman, vb ![]() ![]() ![]() ![]() Kertolgo-Zayıp diz çöktü, Eleman da aynı şeyi yaptı ![]() "Ey Isık Göl, yeryüzünün gökyüzüne bakan gözü! Sana sesleniyorum, ey suları buz tutmayan göl! Ey kutsal ebedî varlık! Kadere hükmeden Kök Tengri (Gök Tanrı) gözünü köpüklerine çevirdiği zaman, ona ulaştırasın diye, sana sesleniyorum!" "Ey Tengri, şu korkulu felâket günlerinde, düşmanımız Oyratlar'a karşı dayanma gücü ver bize ![]() Anne, coşku ile büyük bir istekle devam ediyordu yakarışına: "Ak sütüm adına sana yalvarıyorum ey Tengri! Buraya, senin yeryüzündeki gözün olan bu kutsal gölün kıyısına sana yakarmak için geldik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi kahraman; Tanrı'dan, oğlu Eleman' ın da babası gibi güçlü bir Manasçı olmasını istemektedir ![]() ![]() ![]() Bütün bu bilgilerden sonra, şimdi de insan asıllı göl efsaneleri üzerinde durmak istiyoruz ![]() Göl; adını, hacca gitmek için yola çıkan ve yolda susuz kalınca dua ederek Allah'ın hikmetiyle suya kavuşan Rabiga'dan almıştır: Rabiga Gölü (Tatar) ![]() Göl; adını, Tatar Türkleri'nin tarihî-efsanevî kahramanı Kaban'dan almıştır: Kaban Gölü (Tatar) ![]() ![]() Göl; adını, kendisini evlâtlık alan zengin adamın, bir tanıdığına satacağını duyan Serbi adlı kızın orada bulunan bir suya atlamasından almıştır: Serbi Gölü (Tatar) ![]() Göl; adını, her gün güzel bir kız şekline giren ve gölde her sabah özene bezene yıkanan iyeden almıştır: İyeli Göl (Başkurt) ![]() Göl; adını, ayrı kentlerden olan ve birbirlerini görebilmek için delikanlının, köyleri arasındaki gölü aşmak zorunda kalan sevgilisi Pervane'den almıştır: Pervane Gölü (Azerbaycan) ![]() Göl; adını, kendisini ağırlamayan köylülere beddua edip onları şiddetli yağmurlar altında bırakan misafirin zamanla bozulmuş adından almıştır: Abdülharap Gölü (Adıyaman/Çelikhan) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gölün bir bölümü, orada boğulan bir gelinin adıyla anılır: Gelin Boğan (Adıyaman/Çelikhan) ![]() Göl; adını, dokuz burma musluklu çeşmesi bulunan şehirdeki Göyçek adlı kızın, çeşmeleri burmayı unutmasıyla bütün şehrin sular altında kalması ve etraftan da bunu görenlerin çıldıranın gölü, çıldırmışın gölü söyleyişlerinin bozulmasından almıştır: Çıldır Gölü (Ardahan) ![]() Gölün bir bölümü; adını, sevgilisiyle buluşmak için yüzerken orada boğulan Hafız adlı gençten almıştır: Hafız Boğulan (Ardahan) ![]() Göl; adını, bir sefer sırasında gezinti yaparken göldeki ejderhayı gölün dibine bağlayan ve halkın böyle bir zulümden kurtulmasını sağlayan Hz ![]() ![]() ![]() Göl; adını, modern Türk hikâyeciliğimizde (Sabahattin Ali, Hasan Boğuldu hikâyesi) de işlendiği üzere, hazin bir aşk hikâyesine bağlı olarak delikanlının, coşkun akan suların bir bölümünde boğulmasından almıştır: Hasan Boğuldu (Balıkesir) ![]() Göl; adını, hiç insan içine karışmayan, sürekli olarak gölün yanına sırt üstü uzanıp gökdeki yıldızları seyreden, zamanla da bu yıldızlardan birine âşık olan Baho adındaki çobandan almıştır: Baho Gölü (Diyarbakır/Çarıklı köyü) ![]() Göl; adını, kendisine yiyecek vermeyen köylülere beddua edip onları sulara gark eden veliden almıştır: Gölbaba (Edirne/Değirmenyeni köyü) ![]() ![]() Göl; adını, Kilise Papazı'nın kızına âşık olan ve onunla buluşmak için her gece Hazar'ın sularını yüzmek zorunda kalan Çoban Hazer'den almıştır: Hazar Gölü (Elâzığ) ![]() Göl; adını, yakınında sürekli olarak ibadet eden, keramet sahibi bir Ş eyh'ten almıştır: Şeyhin Gölü (Elâzığ/Palu) ![]() Göl; adını, arkadaşlarıyla yüzmeye giden Ali adındaki gencin suya dalıp bir daha çıkmaması ve arkadaşlarının, "Ali gelmedi!" söyleyişinin zamanla bozulmasından almıştır: Ali Gelmez Gölü (Elâzığ/Palu) ![]() Göl; adını, bir göl yaptırarak suyu ile orada turfanda sebze yetiştiren bir Ermeni'den almıştır: Gavurun Gölü (Erzincan/Davarlı köyü) ![]() Göl; adını, çok az suyu bulunan bir yerden atıyla geçmek zorunda kalan ve geçerken de orada kaybolan bir kadıdan almıştır: Kadı Gölü (Erzincan/Kemaliye) ![]() Göl; adını, içinde yaşadığına inanılan bir pirden almıştır: Pir Gölü (Erzincan/Palu) ![]() Göl; adını, savaş sırasında gölden kaybolan, savaş bitince de geri dönen rengarenk balıklar bulunan bir havuzun bekçiliğini yapan Balıklı adındaki evliyadan almıştır: Balıklı Göl (Erzurum/Balıklı köyü) ![]() Göl; adını, sevmediği biriyle evlendirilmeye çalışılan bir gelinin, düğün alayının konaklaması sırasında, oradakilerin gözleri önünde sulara doğru dalıp gitmesi, kaybolması ve sulardaki en ufak bir kıpırdamanın da gelinin geleceğine yorulması olan "Gelin geldi!" söyleyişinden almıştır: Gelin Geldi Gölü (Erzurum/Ilıca) ![]() Göl; adını, sevdiği gençle evlenmesine izin verilmeyen ve son arzusu olarak da oraya kendi adının verilmesini isteyen Tortum adlı bir kızdan almıştır: Tortum Gölü (Erzurum/Tortum) ![]() Göl; adını, gözlerini mal hırsı bürümüş iki damadın, o yörede varlıklı biri olan kayın babaları Hekti Ahmet'i göle atmalarından almıştır: Hekti Ahmet Gölü (Giresun) ![]() Göl; adını, her yıl etrafında panayır yapan Rumlar'ın ayrılırlarken bir kişiyi boğup göle atmalarından almıştır: Can Boğ Gölü (Giresun/Kavaklıdere köyü) ![]() Göl; adını, kendisine yardım etmeyen köylülere, saban veya sapancılıkla uğraşan bir dedenin beddua edip onları sulara gark etmesi sonucundan almıştır: Sapanca Gölü (Kocaeli) ![]() Göl; adını, güzelliğiyle dillere destan Sultan'ın, yanık kavalıyla peşinden koşturduğu Külâhçıoğlu'nun aşkından kendini göle atmasından almıştır: Sultan Gölü (Sivas) ![]() Göl; adını, Hz ![]() ![]() ![]() Göl; adını, İslâma karşı savaşan Nemrut adındaki kâfir bir hükümdardan almıştır: Nemrut Gölü (Van) ![]() Gölün bir bölümü veya göldeki ada; adını, sevdiği Hrıstiyan kızla buluşmak için aralarındaki gölü her gün yüzmek zorunda olan bir gencin, bir gece sulara kapılarak can havliyle bağırdığı sevgilisinin adının zamanla bozulmasından almıştır: Ahtamar, Akdamar (Van) ![]() Göl; genellikle bir aşk hikâyesine bağlı olarak, utanma, kurtuluş veya cezalandırma amacıyla, sevgililerden birinin veya her ikisinin birden değişik şekillerde göle dönüşmesi sonucunda oluşmuştur ![]() Yukarıdaki örnekleri çoğaltabiliriz ![]() ![]() ![]() Bu grup efsanelerde insanlar, değişik sebeplere bağlı olarak göle (su, göze, bulag, vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#4 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish WorldŞimdi, sınıflamamızı ve efsanelerin motif sırasını verelim: A ![]() 1 ![]() ![]() Meryem'in gözyaşlarından da pınar oluşur (Kazak) ![]() 2 ![]() ![]() ![]() Bunlar; biri birinden üstün, biri birinden kahraman, akıllı ve yiğitlermiş ![]() Göl iki genci de aynı şekilde sever ![]() ![]() Göl'ün gözyaşlarından oluştuğuna inanılır ![]() ![]() ![]() ![]() Gençlerin adı da doğudan geleninki Ulan, batıdan geleninki ise San-Taş 'mış (Kırgız) ![]() 3 ![]() ![]() İşte, tam o sırada Ferhad dağa, Şirin ise gözyaşlarını akıta akıta nehre dönüşür ![]() hikâyesi bu efsaneye dayanmaktadır (Özbek) ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6 ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 9 ![]() ![]() ![]() ![]() 10 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 11 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#5 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish WorldB ![]() 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() ![]() (Tokat) ![]() C ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#6 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish WorldÇ ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() (Kırgız) ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() E ![]() 1 ![]() ![]() ![]() F ![]() 1 ![]() ![]() ![]() G ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ğ ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() H ![]() I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi insanın göle dönüşmesi motifi bütün Türk dünyasında görülebilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aşağıda, Türk dünyasının değişik bölgelerinden seçilmiş, konumuzla ilgili efsane metinleri yer almaktadır ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#7 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish WorldMETİNLER 1 ![]() Bir zamanlar Isık Göl adlı bir kız varmış ![]() ![]() ![]() Günlerden bir gün bu kıza iki dünür gelir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Isık Göl iki genci de sevmiş, birini öbüründen üstün görememiş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ya iki genç? Onlar da Isık Göl'ü çok sevmişler, ama ne var ki ikisi de genç kıza kavuşamamış ![]() ![]() ![]() ![]() Bu iki rüzgâr günümüzde de birbirlerine kızıp kahırlanır ve kavga ederler ![]() ![]() Unutmadan söyleyelim; doğudan gelen yiğidin adı Ulan, batıdan gelenin adı ise San-Taş imiş ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#8 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World2 ![]() Horolar, başka, ayrı bir milletmiş ![]() ![]() ![]() ![]() Bir gün ak martılar, uçarlarken onların dumanlarının içine girmişler ve duman yüzünden renkleri sarıya dönüşmüş ![]() Buna çok kızan Şeşek Ece, gelip o halkı göle çevirmiş ![]() ![]() (Saha / Yakut, Ergun 1997, 708) 3 ![]() Eskiden bizim burada koyu, sık bir orman varmış ![]() ![]() ![]() ![]() Bir gün avcılar, avlanıp gelmişler ![]() ![]() ![]() Bir gün sihirli aygırı olan bir avcı, avlanıp gelip ak aygırını duşaklamış ![]() ![]() ![]() (Hakas, Ergun 1997, 735) 4 ![]() Torosların zirvesinde Eğri Göl adında bir göl vardır ![]() Vaktiyle güzeller güzeli bir kızla, yiğit mi yiğit yakışıklı bir genç varmış ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Artık beklemenin de anlamı yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Antalya / Alanya, Derleyen: Bedia Kaplan, Alanya 1980, üniversite mezunu; kaynak kişi: Zehra Yılmaz, Alanya 1980, dedesinden dinlemiş ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#9 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World5 ![]() Vaktiyle bir bey, adamlarını da toplayıp kendilerine bir yayla aramaya çıkar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ellerini açıp yalvarmaya başlar: "Allah' ım, beni su et de erime derman olayım!" der ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu acıya daha fazla dayanamayan delikanlı da "Allah' ım, beni de bu suyun çamuru et!" der ve o da o suyun içinde çamur olur ![]() Bugün o göl, dibi çamurlu olduğu için sürekli bulanık vaziyettedir ![]() ![]() ![]() 6 ![]() Çoğumuz guguk kuşunu biliriz ![]() ![]() ![]() Guguk kuşu bir anneymiş ![]() ![]() Bir gün anne hastalanır; yataklara düşer ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun üzerine hasta anne yatağında dua eder: "Ey Allah'ım, beni guguk kuşu eyle!" Kadın böyle der demez hemen guguk kuşu olup uçuverir ![]() "Anneciğim, anneciğim ![]() ![]() ![]() "N'olursun gel, sana su vereceğim ![]() ![]() ![]() Bu sırada namazını tamamlayan babaları "Ne oluyor?" diye kapıyı açınca da kadın uçup gider ![]() ![]() Ovalar, dağlar aşarlar; bir yandan da hüngür hüngür ağlarlar ![]() ![]() ![]() ![]() Derler ki, guguk kuşları yavrularına bakmaz, onlarla ilgilenmez ![]() ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World |
![]() |
![]() |
#10 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Türk Dünyasında İnsan Asıllı Göl Efsaneleri-Human Based Lake Legends in Turkish World7 ![]() Eskiden, çok eskiden Kırgız kabilesi, Yenisey tarafında yaşarmış ![]() ![]() ![]() ![]() "Gidiniz, varınız, bir yer var, çok güzel, hoş ve yeşil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Askerler aramaya başlarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Su olsam!" der ![]() ![]() "Kalk, ben geldim! ![]() ![]() ![]() ![]() Oğlan, uğuldayan sesten sonra gözünü açıp bakar ki, su! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O zamandan beri Kırgızlar, Aladağ'a yerleşmişlerdir ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|