![]() |
Bisiklet Ve Bisiklet Sporu |
![]() |
![]() |
#1 |
[KAPLAN]
|
![]() Bisiklet Ve Bisiklet Sporu■ Bisikletin XIX ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bisiklet bugünkü biçimini, 1900'den az önce, tekerleği zincirle döndürme, gidonla yönetme ve şişme lastikler kullanma sayesinde kazandı ![]() ![]() Bisikletten motosiklete Bisiklet, ortaya çıkar çıkmaz büyük rağbet gördü ![]() ![]() ![]() ![]() Modern bisiklet, birbirine bir kadro ile bağlanmış eşit çapta iki tekerlekten meydana gelir ve bir pedal sistemiyle yürür: bu sistem, kadronun altına, iki tekerlek arasına yerleştirilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı bisikletlerde de bir patlamalı motor (genellikle iki zamanlı) bulunur: bu motorlu bisikletlerin silindir hacmi küçüktür (en fazla 50 sm3) ![]() ![]() ![]() ![]() Bisiklet sporu Bisiklet *sporunun yaşı, yüzü geçmiştir: ilk gerçek bisiklet yarışı, 1868 yılında Fransa'da SaintCloud Parkı'nda yapılmış ve bu yarışı bir İngiliz kazanmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yolda ve pistte Yolda bisiklet sporu, günümüzde en çok tutulan bisiklet sporu dalıdır, bunun iki çeşit yarışı yapılır: etaplı yarışlar birkaç gün sürer; bir de genellikle bir günde, bir şehirden bir başka şehre yapılan mesafe yarışları vardır, bunlara «klasik» yarış da denir ![]() Etaplı yarışlar bir ülke içinde belli bir güzergâh üzerinde yapılır ![]() ![]() ![]() ![]() Türkiye'de 1900 öncesinde Selânik'de toprak pistli bir veledrom'da ![]() ![]() ![]() ![]() Kadıköy ve İstanbul grubu olarak çekişen ilk yarışmacılar arasında Fuat Hüsnü, Naili Seden, Hüsamettin ve Hamit Bey, İranlı Ali, Sarıyerli Zeki, Muvaffak Menemencioğlu gibi isimler göze çarptı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1927'de bisiklet sporunda ilk uluslararası temas Bulgaristan ile yapıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 100 kilometrelik Leningrad yarışın da ise Talât Tunçalp, Kâzım Bingen ve Orhan Suda ilk üç dereceyi kazandılar ![]() ![]() ![]() ![]() Uluslararası sonuçlar Rıfat Çalışkan ve Ali Hüryılmaz yurt dışında etap yarışları ve yurt içinde Türkiye turlarını kazanarak bu sporun iki büyük ismi oldular ![]() Balkan Şampiyonası: Erol Küçük-bakırcı 1973 İstanbul ferdî yol şampiyonu oldu ![]() Akdeniz Oyunları: 4 kilometre pist takım üçüncülüğünü Türkiye aldı ![]() 1971 İzmir (pist sürat): Harun Şencan üçüncü oldu ![]() 1975 Cezayir (1975 Uluslararası Cezayir Turu): Türkiye'yi temsil eden Meriç Tekstil, Asya-Afrika takım klasmanında üçüncü, genel klasmanda sekizinci oldu ![]() ![]() 1975 Uluslararası Akdeniz Turu: Meriç Tekstil 7 ulus içinde birinci gelirken Seyit Kırmızı genel klasmanda şampiyon oldu ![]() 1975 Suudî Arabistan Turu: Erol Küçükbakırcı ferdîde birinci oldu ![]() Kaynak: BilgeNesil ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
En Eski Bisiklet | İlk Bisikleti Kimler Nasıl ve Neyle Yaptı ? |
![]() |
![]() |
#2 |
[KAPLAN]
|
![]() En Eski Bisiklet | İlk Bisikleti Kimler Nasıl ve Neyle Yaptı ?İlk bisikleti kimler nasıl ve neyle yaptı? Fikir nasıl ortaya çıktı? Ortaya atılan proje nasıl geliştirildi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bisikletin Kısa Tarihi Tekerleğin pek eski çağlarda meydana getirilmiş olmasına rağmen bisikletin keşfi çok yeni sayılır ![]() ![]() ![]() ![]() 1791 Bisiklet Fransa’da doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() İki tekerlekli taşıtın üzerine Badois’li Baron Drais bir gidon ve bir sele oturttu ve buna Draisienne adini verdi ![]() ![]() ![]() ![]() 1861 Pierre ve Ernest Michaux adında baba-oğul iki Fransız Draisiennein ön tekerlek göbeğine pedal taktılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1864’te Michaux’lar Fransa’da bir Velo fabrikası kurdular ![]() ![]() 1865 İngiltere’de Velocipede yapımı isine ilk olarak Coventry Dikiş Makineleri Şirketi el attı ![]() ![]() 1875 Bu tarihe kadar yapılan Velocipede (velospit)’lerde pedalın bir dönüsü tekerleği de ancak bir defa döndürebiliyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayna dişlisinin ve rublenin icada bu acayip duruma son verdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İki tekerlekli taşıtın üzerine Badois’li Baron Drais bir gidon ve bir sele oturttu ve buna Draisienne adini verdi ![]() ![]() ![]() 1861 Pierre ve Ernest Michaux adında baba-oğul iki Fransız Draisiennein ön tekerlek göbeğine pedal taktılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1864’te Michaux’lar Fransa’da bir Velo fabrikası kurdular ![]() ![]() 1865 İngiltere’de Velocipede yapımı isine ilk olarak Coventry Dikiş Makineleri Şirketi el attı ![]() ![]() ![]() 1875 Bu tarihe kadar yapılan Velocipede (velospit)’lerde pedalın bir dönüsü tekerleği de ancak bir defa döndürebiliyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayna dişlisinin ve rublenin icada bu acayip duruma son verdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1888 19’uncu yüzyılın çukur ve hendekli yollarında tahta tekerlekli velocipedele dolaşmak bir zevk olmaktan çok bir eziyetti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1900 yılında arka göbek’e uygulanan bir düzen, rubleyi arka tekerlekle birlikte sürekli olarak dönüşten kurtardı ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Bisiklet Ve Bisiklet Sporu |
![]() |
![]() |
#3 |
Aragorn561
|
![]() Cevap : Bisiklet Ve Bisiklet Sporubüyük tekere nasıl biniyolar nasıl iniyolar :D:D:D:D:D yavaşlarsan garanti düşersin :D:D:D ve o şeyi nasıl sürüyorlar bacakların yetmez ona :D:D:DD::D:D:D:D::::D teşekkürler
__________________
BU İMZAYA ERİŞİM ENGELLENMİŞTİR Ankara 1 ![]() |
![]() |
![]() |
|