Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
aydınlatma, geçmişten, günümüze, otomobillerde

Geçmişten Günümüze Otomobillerde Aydınlatma

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Geçmişten Günümüze Otomobillerde Aydınlatma



Geçmişten Günümüze Otomobillerde Aydınlatma
Geçmişten Günümüze Otomobillerde Aydınlatma

Otomobillerde Aydınlatmanın Tarihçesi - Otomobillerde Aydınlatma Araçları

1908 Otomobilde dinamonun kullanılmaya başlanması ile birlikte elektrikli ampuller de kullanılmaya başlandı Bu ampullerin en kötü yanı aniden ve sıkça bozuluyor olmasıydı Farda ışığı yola direkt olarak yansıtan parabolic aynalar kullanılıyordu Işığın dağılımı o kadar kötüydü ki, geceleyin karşılaşan iki otomobilden biri durmak zorunda kalıyordu 1917Özel kaplamalı metal reflektör ve yeni ampul soketlerinin kullanılmaya başlanması Bu reflektörlerde daha gelişmiş odaklama ayarları yapılabiliyordu 1919Kısa ve uzun far için ayrı reflektörler kullanılmaya başlandı Bu düzenleme ile birlikte ışığın dağılımı sorunu da kısmen çözülmüş oldu 1925Kısa ve uzun far ışığının aynı reflektörde üretilmesi için yapılan çalışmalar sonuç vermeye başladı Böylece maliyet daha da azaltılabilecekti 1926Stop lambası kullanılmaya başlandı 1931Ön sis farı kullanılmaya başlandı Sis farı özel optik yapısı ile kısa farın aksine yüzeyi aydınlatıyor, ışığın siste geri yansımasını engelleyebiliyordu 1945Asimetrik ışık deseninin kısa farlarda kullanılmaya başlanması ile yolun sağ tarafına daha fazla ışık yansıtılması sağlanarak karşıdan gelen trafiğin üretilen ışıktan rahatsız olması engellendi 1958Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE) yayınladığı tüzükler ile üye ülkeler tarafından uyulması gereken otomobil aydınlatmasının tüm standartlarını belirledi 1962Otomobil aydınlatmasında kullanılan ilk halojen ampul olan H1 üretildi 1966Arka sis farı kullanılmaya başlandı 1967H3 ampul üretildi 1971 H4 ampul üretildi 1974 3 stop lambasının gerideki sürücüyü daha iyi uyardığı bir psikolog tarafından keşfedildi Elektrikli far seviye ayarlama mekanizması kullanılmaya başlandı 1983 Elipsoidal far üretildi 1988 Free form far üretildi 1992 Xenon far ilk defa BMW 7 serisinde uygulandı H7 ampul üretildi Ledli 3 stop lambası ilk defa BMW 3 Cabrio'da kullanıldı 1993 Şeffaf ön camlı free form far üretildi 1997 Mavimsi ışık veren ampuller ve Xenon gazı içeren yüksek performanslı halojen ampuller üretildi 1999 H8, H9, H11 ampulleri üretildi 2000 Bi-Xenon far ilk defa Saab 95 serisinde kullanıldı 2001 Merkezi aydınlatma sistemlerinin ilk denemeleri Bu sistemde otomobil içinde merkezi olarak bulunan Xenon ampulünün ışığı fiberoptik kablolarla farlara dağıtılmaktaydı 2002 Statik ve dinamik dönebilen farların geliştirilmesi Bu sistemde far ışıkları direksiyon pozisyonu ve virajın durumuna göre 15º açı ile yön değiştirebiliyordu 2003 Dönen farlar Avrupa ülkelerinde kullanılmak üzere onay aldı Ledli park ve gündüz sürüş farı (DRL) ilk defa Audi A8'de kullanıldı Statik ve dinamik dönebilen far ilk defa Opel Signum'da birlikte kullanıldı

alıntı

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.