Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
davranışlar, doğru, ile, ilgili, işaretleri, nelerdir, trafik, yanlış

Trafik İşaretleri İle İlgili Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir?

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Trafik İşaretleri İle İlgili Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir?



Trafik İşaretleri İle İlgili Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir?
Trafik İşaretleri İle İlgili Doğru Ve Yanlış Davranışlar Nelerdir?

yayaların yanlış davranışları
trafikteki yanlış davranışlar

Yayalar tarafından sergilenen dogru ve yanlış davranışların belirlenmesi ve kaldırımda yürüme ile ilgili dogru yanlış davranışlar nelerdir

Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dünya
genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır Bu kadar çok kaza olması ve
kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar, ülkemiz
trafiğini insan hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir

Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki
istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir

Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gösteriyor ki, hem
sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim
almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar (Kırmızı ışıkta
geçmek gibi…)

Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan öğrenmişizdir Bize öğreten kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle çıkmışızdır Bu yüzden ülkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır Doğruluğundan emin olmadığımız birçok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!

Günümüzün acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola çıkan sürücünün şansı maalesef çok azdır Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır

Çoğu sürücünün doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler için derledik Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin

– Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!
Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır Problemlerle uğraşmaz

– Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış!

Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir 50 km/s
hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar

– Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış!

Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir

– Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış!

Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü hava basıncı düşük
lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine
daha geç cevap alınır Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

– Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

Yanlış!

Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.