|
|
Konu Araçları |
halinde, izlemek, maddeler, televizyon, yararlımıdır, zararlımıdır |
Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde |
09-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler HalindeTelevizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde televizyonun yararları ve zararları nelerdir televizyonun yararları ve zararları maddeler halinde televizyon izlemek yararlımıdır zararlımıdır Televizyon izlemenin Yararları a Çocukları eve bağlayarak ailede ortak ilgiler yaratıp aile mutluluğunu gerçekleştirir b Çocuğun kültürünü geliştirir c Çocuğu düşünmeye tevşvik eder d Çocukların ilgi ve hayat alanlarım genişletir e Çocukların estetik zevklerini geliştirir Televizyon izlemenin Zararları a Çocuğu yararlı etkinliklerden alıkoyabilir, onu edilginleştirir, yaratıcılıktan ve etkinlikten uzaklaştırır b Çocukta tek tip değer yargıları geliştirilebilir c Duygusal yönden güven içinde olmayan çocuklarda endişe ve korkular geliştirebilir Onlarda sürekli korku içinde olma gibi davranışlar geliştirebilir d ilkokul yıllarında kişiliklerinin biçimlendiği dönemde onlarda saldırganlık duyguları geliştirebilir e ABD de özellikle çocuklar arasında şişmanlık yaygındır Bunun sebebi, TV karşısında saatlerce kıpırdamadan oturmak ve abur cubur yemektir f TV'de gördükleri herşeyi gerçek olarak algılayabilirler5 g) Çocuklar, gerçekle gerçek olmayanı ayırdetmekte güçlük çekerler Gözleri önünde olup bitenin bir oyun ya da temsil olduğunu bilmez, gerçek sanırlar Süperman gibi uçmaya çalışırlar Televizyonun çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerinden birisi,şiddet duygularını uyarmasıdır Saldırganlık içerikli programlar çocukları da saldırgan olmaya yöneltmektedirÇocuk, kitle iletişim araçlarının günlük ve anlık tatmini için kullanır Toplumun modellerini öğrenmek için değil Fakat bu arada bilinçsizolarak bunları da öğrenmekte ve toplumsallaşmaktadır • Ayrıca kitle iletişim-araçları, çocuğun eğitilmesi bakımından sadece eğitim amacıyla okullarda kullanılmaya başlamıştır • Okul sistemlerince iletişim araçlarının eğitimsel imkânları uzun süre farkedilmiştir Güldürü kitapları, tarih ve edebiyat öğretmek için yayınlandılar Tamamen eğitimsel filmler yapıldı Eğitimsel radyo,okul dışındaki doğa araştırmaları, edebiyat, tiyatro, coğrafya ve matematik dallarındaki uzmanları sınıfa getirmiştir Sonra eğitimsel TV, eğitimsel radyonun yerini aldı Böylece görsel eğitim alanı bir uzmanlık durumuna gelmiştir Bu konularda öğretmenler kurslardan geçirilmektedir Ayrıca batıda gelişmiş ülkelerde görsel işitsel kitaplıklar oluşturulmuştur Eğitimcilerin tüm kitle iletişim araçları bakımından işlevi, bu araçlardaki programları ve yayınları eleştirmek ve seçmektir Zararlı olanları çocuk yönünden eleştirmek, en uygun olanları ise çocuk için seçmektir Özellikle TV, yetişkin eğitiminde de yararlı olabilir Onlara hem okuma yazma, hem mesleksel kurslar açısından yararlı olabilir Ayrıca onların bilgi, görgülerini arttırmak, tutumlarım değiştirmek ve genel kültürlerini arttırmak açısından da oldukça yararlı oldukları bir gerçektir TV, ayrıca eğitimsel programlarında en yetenekli öğretmenlerden geniş kitlelerin yararlanmasını da sağlamaktadırRadyo ve Televizyondaki eğitim yayınları, içeriğine göre a) Temel eğitim, b) Tamamlayıcı eğitim olarak gruplandırılabilirTemel eğitim türündeki eğitici yayınlarda, okullarda verilen eğitim verildiği gibi, bireye bazı beceriler, uğraşılar, bilgiler verilmesi de amaçlanır Bu eğitim kapsamına okula giden öğrenciler girdiği gibi,okul dışındaki kişiler de girebilir Bu eğitim türüne "Doğrudan eğitim" denir Bu tür yayınlarda amaç, temel eğitimin eksikliğini gidermek, bu tür eğitimin etkinliğini arttırmaktır Bu eğitimin kapsamında şu hususlara yer verilir I Bireyin düşünme ve iletişim yetenekleri:Okuma yazma, konuşma, dinleme, hesap yapma II Beceri kazandırma: El işi, ev işi, tarım, hayvancılık, inşaat vs III Çevre ve kişi sağlığı ile ilgili bilgiler IV Doğal sürecin ve fiziksel çevrenin bilinmesi ve anlaşılması ile ilgili bilgiler V: V Kişinin içinde yaşadığı evrenin, ekonomik ve toplumsal kurumları bilmesi, anlaması ile ilgili bilgiler VI Kişinin değer yargı ve insiyatifi ile yaşayabileceği modern bir evrene uyumunu sağlayan niteliklerin geliştirilmesi VII Ruhsal ve ahlâkî gelişimi, dinsel inanışların ve törenlerin toplum hayatına uygulamada davranışını kazandırma ile ilgili bilgiler, b Tamamlayıcı eğitim türünde ise kişiye haber ve genel kültür veren yayınlar girer Yaygın eğitim de denilebilecek bu tür yayınlar, örgün eğitim yayınları dışında verilecek tüm eğitsel içerikli yayınları kapsarOkul dışında bulunan herkese her konuda verilen yayındır |
|