Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
halinde, izlemek, maddeler, televizyon, yararlımıdır, zararlımıdır

Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde



Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde
Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde

televizyonun yararları ve zararları nelerdir
televizyonun yararları ve zararları maddeler halinde
televizyon izlemek yararlımıdır zararlımıdır

Televizyon izlemenin Yararları

a Çocukları eve bağlayarak ailede ortak ilgiler yaratıp aile mutluluğunu
gerçekleştirir
b Çocuğun kültürünü geliştirir
c Çocuğu düşünmeye tevşvik eder
d Çocukların ilgi ve hayat alanlarım genişletir
e Çocukların estetik zevklerini geliştirir

Televizyon izlemenin Zararları

a Çocuğu yararlı etkinliklerden alıkoyabilir, onu edilginleştirir,
yaratıcılıktan ve etkinlikten uzaklaştırır
b Çocukta tek tip değer yargıları geliştirilebilir
c Duygusal yönden güven içinde olmayan çocuklarda endişe
ve korkular geliştirebilir Onlarda sürekli korku içinde olma gibi davranışlar
geliştirebilir
d ilkokul yıllarında kişiliklerinin biçimlendiği dönemde onlarda
saldırganlık duyguları geliştirebilir
e ABD de özellikle çocuklar arasında şişmanlık yaygındır
Bunun sebebi, TV karşısında saatlerce kıpırdamadan oturmak ve
abur cubur yemektir
f TV'de gördükleri herşeyi gerçek olarak algılayabilirler5
g) Çocuklar, gerçekle gerçek olmayanı ayırdetmekte güçlük çekerler
Gözleri önünde olup bitenin bir oyun ya da temsil olduğunu
bilmez, gerçek sanırlar Süperman gibi uçmaya çalışırlar

Televizyonun çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerinden birisi,şiddet duygularını uyarmasıdır Saldırganlık içerikli programlar çocukları da saldırgan olmaya yöneltmektedirÇocuk, kitle iletişim araçlarının günlük ve anlık tatmini için kullanır
Toplumun modellerini öğrenmek için değil Fakat bu arada bilinçsizolarak bunları da öğrenmekte ve toplumsallaşmaktadır

Ayrıca kitle iletişim-araçları, çocuğun eğitilmesi bakımından sadece eğitim amacıyla okullarda kullanılmaya başlamıştır
• Okul sistemlerince iletişim araçlarının eğitimsel imkânları uzun süre farkedilmiştir Güldürü kitapları, tarih ve edebiyat öğretmek için yayınlandılar Tamamen eğitimsel filmler yapıldı Eğitimsel radyo,okul dışındaki doğa araştırmaları, edebiyat, tiyatro, coğrafya ve matematik dallarındaki uzmanları sınıfa getirmiştir Sonra eğitimsel TV,
eğitimsel radyonun yerini aldı Böylece görsel eğitim alanı bir uzmanlık durumuna gelmiştir Bu konularda öğretmenler kurslardan geçirilmektedir Ayrıca batıda gelişmiş ülkelerde görsel işitsel kitaplıklar oluşturulmuştur

Eğitimcilerin tüm kitle iletişim araçları bakımından işlevi, bu araçlardaki programları ve yayınları eleştirmek ve seçmektir Zararlı olanları çocuk yönünden eleştirmek, en uygun olanları ise çocuk için seçmektir

Özellikle TV, yetişkin eğitiminde de yararlı olabilir Onlara hem okuma yazma, hem mesleksel kurslar açısından yararlı olabilir Ayrıca onların bilgi, görgülerini arttırmak, tutumlarım değiştirmek ve genel kültürlerini arttırmak açısından da oldukça yararlı oldukları bir gerçektir

TV, ayrıca eğitimsel programlarında en yetenekli öğretmenlerden geniş kitlelerin yararlanmasını da sağlamaktadırRadyo ve Televizyondaki eğitim yayınları, içeriğine göre
a) Temel eğitim,
b) Tamamlayıcı eğitim olarak gruplandırılabilirTemel eğitim türündeki eğitici yayınlarda, okullarda verilen eğitim verildiği gibi, bireye bazı beceriler, uğraşılar, bilgiler verilmesi de
amaçlanır Bu eğitim kapsamına okula giden öğrenciler girdiği gibi,okul dışındaki kişiler de girebilir Bu eğitim türüne "Doğrudan eğitim" denir Bu tür yayınlarda amaç, temel eğitimin eksikliğini gidermek, bu tür eğitimin etkinliğini arttırmaktır Bu eğitimin kapsamında şu hususlara yer verilir

I Bireyin düşünme ve iletişim yetenekleri:Okuma yazma, konuşma, dinleme, hesap yapma
II Beceri kazandırma: El işi, ev işi, tarım, hayvancılık, inşaat vs
III Çevre ve kişi sağlığı ile ilgili bilgiler
IV Doğal sürecin ve fiziksel çevrenin bilinmesi ve anlaşılması ile ilgili bilgiler
V: V Kişinin içinde yaşadığı evrenin, ekonomik ve toplumsal kurumları bilmesi, anlaması ile ilgili bilgiler
VI Kişinin değer yargı ve insiyatifi ile yaşayabileceği modern bir evrene uyumunu sağlayan niteliklerin geliştirilmesi
VII Ruhsal ve ahlâkî gelişimi, dinsel inanışların ve törenlerin toplum hayatına uygulamada davranışını kazandırma ile ilgili bilgiler,
b Tamamlayıcı eğitim türünde ise kişiye haber ve genel kültür veren yayınlar girer Yaygın eğitim de denilebilecek bu tür yayınlar, örgün eğitim yayınları dışında verilecek tüm eğitsel içerikli yayınları kapsarOkul dışında bulunan herkese her konuda verilen yayındır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.