Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
kuşağı, projeleri, tasrm, teknoloji, yapım, örneği, örnekleri

Teknoloji Tasrm - Yapım Kuşağı Örnekleri Yapım Kuşağı Projeleri Yapım Kuşağı Örneği

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Teknoloji Tasrm - Yapım Kuşağı Örnekleri Yapım Kuşağı Projeleri Yapım Kuşağı Örneği



8sınıflar yapım kuşağı için 5 adet sorun ve çözüm gönderirmisiniz
Alıntı Yaparak Cevapla

Teknoloji Tasrm - Yapım Kuşağı Örnekleri Yapım Kuşağı Projeleri Yapım Kuşağı Örneği

Eski 09-11-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Teknoloji Tasrm - Yapım Kuşağı Örnekleri Yapım Kuşağı Projeleri Yapım Kuşağı Örneği



Alıntı:

sduygu´isimli üyeden Alıntı

8sınıflar yapım kuşağı için 5 adet sorun ve çözüm gönderirmisiniz

Ya ne zor bir proje ödevi bu müfredatın yeniden gözden geçirilmesi gerekli MEB Tarafından

bulduklarımı bu sayfada paylaşmaya çalışacağım sduygu

[img]images/smilies/maxiiismile (11)gif[/img]

Yapım Kuşağı Projesinin Yapım Aşamaları
1 ön bilgi (Küresel ısınma, Geri dönüşüm, Fosil yakıtlar, yenilenebilir enerjiler)
2 Ön bilgi hakkında Gözlem ve Araştırma ve Rapor
3 Problem Tarama
4 Problem tarama sonucu ulaşılan olası sorunlar
5 Ulaşılan olası sorunlara olası çözümler
6 Olası sorunlardan size göre en önemlisini seçme
7 seçilen soruna olası çözüm önerileri
8 olası çözüm önerilerinden birini veya en önemlisini seçme
9 Benzer özellikli çözümlerin veya tasarımların araştırılması (bilgisayar dersi kullanılabilir)
10 Taslak çalışma özelliklerini belirleme
11 Taslak çizimi
12 Projenin yapım aşamalarını belirleme
13 Değerlendirme ve test etme
14 Varsa değişiklik önerme
15 Proje sunumu
16 Proje özeti

8 SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM

ÜRETELİM TANITALIM :Seçtiği tasarımı gerçekleştirmeden önce değiştirebilir,geliştirebilir ve bunun için tartışır grubuyla Sonuçta tasarımın genel özelliklerini belirler biçim, boyut,renk,fonksiyon vb bunları listelerBu taslak tasarımını öğretmeniyle tartışır problem ve sorunları çözerlerGeliştirmek için çalışmalar yaparÖZGÜN ÇALIŞMA olduğu SONUCUNA VARILIRSA yapması istenirİşlem basamaklarını,araç-gereç-teknik ve yöntemleri belirlerBunları nasıl yapacağını öğretmeniyle tartışır ve öğrenir Tasarımını yaparYaptığını test eder ,değerlendirir ve gerekirse değişiklikler yaparİNOVASYON hakkında öğretmenden bilgi alır ve buna göre marka-logo-reklam-ambalaj-vb özellikleri belirle ve PAZARLANABİLİR duruma getirir Görüldüğü gibi öğrenciden düşünce ve hayal gücünü kullanarak yeteneği ve ilgi alanı doğrultusunda tasarım yapması hedefleniyor

Yapım Kuşağında Neler Yapılır
*Tüm çalışmalar tasarım sürecine göre sıralanarak yapılır
*Düşünce öğrenciye özgün olmalı
*Merak, hayal ettiği ve geliştirmek istediğin ne varsa onu ele almalı
*Hayal, düşünce ve tasarım yapmak istediği konu günümüz şartlarında çalışabilmeli
*Çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımalıdır
*Etkinlik sürecinde yapilan tüm çalismalar kayit altina alinir Yani tasarım günlüğü yazılır
*Bireysel çalismalarda yazilanlar ürün dosyasina konur
*Grup çalismalari sergi kurallarına uygun düzenlenir Ürünü kendisi yada maketi yapılır Büyük boy bir fon kağıdına tüm tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, düşünülen çözüm tasarısının resmi, grup çalışmasını değerlendirme formu vb çalışmalar yapıştırılır
*Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik resim kaygısı taşınmaz
*Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler
*Öz değerlendirme formu doldurulur
*En sonda isteyen öğrenci etkinlik sürecini anlatır

Yapım Kuşağında Neler Yapılmaz
*Çıkış noktası var olan bir sorunu bulma yada sorunu çözme değildir Daha çok merak ve hayal etmedir
*Düşünce ürünü günümüz şartlarında çalışması gerekir
*Başkasından kopya edilemez
*Fikir düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı
*Günümüzde var olan ve çözümü bulunmuş bir düşünce ele alınamaz
*Tasarım günlüğünü zamanında yazın Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz

Tasarım Süreci

YAPIM KUŞAĞI
Yapım kuşağı etkinliklerine yönelik kılavuz kitapta yer alan bilgilere ek olarak aşağıdaki
açıklamalar verilmiştir:
1 Öğrenciler 8 sınıfta gerçekleştireceği “Nasıl Tanıtalım?” etkinliğini “pazarlanabilir hâle getirme” aşamasından başlatabilir Bu amaçla önceki yıllarda Yapım kuşağında yaptığı bir çalışmasını ya da herhangi bir ürünü kullanabilirler İstekli öğrenciler “pazarlanabilir hâle getirmek” için yeni bir ürün elde edebilirler Öğrenciler bu konuda esnek bırakılmalıdır Tasarım sürecinde öğrenciler yakından takip edilmeli ve gerekli rehberlik yapılmalıdır
2 Yapım kuşağı etkinliğinin özünün; bir sorun veya ihtiyaca çözüm bulmak olduğu unutulmamalıdır Öğrenci gözlemlerine dayalı olarak tespit ettiği bir sorun veya ihtiyaca çözüm bulma kaygısı taşımalıdır Çalışmada ortaya ürünün kendisi, maketi veya modeli çıkabilir

3 Yapma aşamasında dışarıdaki imkânlardan yararlanılabilir Yapım işleminde öğrencinin yaptığı planlamalara sadık kalınmalı, tasarımı gerçekleştiren kişi verilen kararlara müdahale etmemelidir Tasarımdaki eksiklikler değerlendirme basamağında öğrenci tarafından tespit edilmeli ve çözüm önerileri getirilmelidir
4 Okulda işlik imkânları ile ortaya çıkan çalışma ile dışarıda yaptırılan çalışma kıyaslanmaz Üründe sergilenen işçiliğin niteliği değerlendirmeye etki etmemelidir Öğrencilerin tasarımın sürecindeki kişisel kararları, planlamaları, projelendirmeleri vb işlemler dikkate alınmalıdır
5 Yapım kuşağında ortaya herhangi bir üründe çıkmayabilir Bu durumda öğrenci dereceli puanlama anahtarında yer verilen, tasarım sürecinin diğer aşamalarındaki çalışmalarına ayrılan puanlara göre değerlendirilir Bir başka ifade ile çalışmanın tamamlanan boyutuyla öğrenci değerlendirilir
6 Yapım kuşağı kazanımlarında geçen “araştırma” ifadesinden öğrencilerin kişisel bilgi, beceri, deneyim ve gözlemlerine dayalı bir süreç anlaşılmalıdır Farklı kaynaklardan elde edilen bilgiler analiz ve sentez edilmelidir
7 Öğrencilere inovasyon konusunda bilgi vermek amacıyla kılavuz ekinde verilen bilgilerden yararlanılır Ayrıca konu ile ilgili bilimsel kaynaklardan bilgi toplanabilir Konu uzmanları okula davet edilerek öğrencilerin inovasyon konusunda bilgilendirilmesi sağlanır Öğrencilere günlük hayatta kullandıkları eşyalara yönelik basit inovasyon etkinlikleri yaptırılabilir Bu amaçla zümre olarak kısa inovasyon etkinlikleri planlanabilir Öğrenciler var olan ürünlere yeni fonksiyonel özellikler katma konusunda
cesaretlendirilir
8 “Bulunan Eşyaları Sahiplerine Ulaştıralım” etkinliği yerine zümre öğretmenlerince farklı bir sorunun çözümüne yönelik etkinlik planlanabilir Ayrıca programda önerilen tasarım sürecinin yaşatıldığı aşamalardaki istenilen sorgulamaların genel ifadelerle açıklandığı, etkinliğin sınıf içi akışında çevrenin ve sınıfın beklentileri doğrultusunda şekillenecek farklı sorun ve ihtiyaçların çözümlenmesine fırsat verecek etkinlikler de planlanabilir
Ancak bu etkinlikler Yapım kuşağında verilen ve öğrencilerin bireysel etkinliklerinde kullanacakları tasarım sürecinin kavratılması amacıyla grup olarak gerçekleştirilmelidir
9 Grup çalışması olarak verilen, kaybolan eşyaların sahiplerine ulaştırılabilmesi için yapılacak çalışmada çözümün yalnızca kayıp eşya dolabı yapmak olmadığı, bir sorunun birden çok çözümü olabileceği unutulmamalıdır Aynı sonuna her grup farklı çözümler bulup üzerinde çalışabilir Ayrıca grup etkinliği için her gruba farklı sorunlar da verilebilir
10 İsteyen öğrenciler Kurgu kuşağı etkinliğindeki çözüm önerisini Yapım kuşağında gerçekleştirebilirler Ancak çalışmasını Yapım kuşağına özgü yeniden planlanması gerekmektedir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.