Yapım Kuşağı Nedir? Yapım Kuşağı Sorun Ve Çözümleri Nelerdir? Yapım Kuşağı Örnekleri |
09-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Yapım Kuşağı Nedir? Yapım Kuşağı Sorun Ve Çözümleri Nelerdir? Yapım Kuşağı ÖrnekleriYapım Kuşağı Nedir? Yapım Kuşağı Sorun Ve Çözümleri Nelerdir? Yapım Kuşağı Örnekleri Yapım Kuşağı Nedir? Yapım Kuşağı Sorun Ve Çözümleri Nelerdir? Yapım Kuşağı Örnekleri |
Yapım Kuşağı Nedir? Yapım Kuşağı Sorun Ve Çözümleri Nelerdir? Yapım Kuşağı Örnekleri |
09-11-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Yapım Kuşağı Nedir? Yapım Kuşağı Sorun Ve Çözümleri Nelerdir? Yapım Kuşağı ÖrnekleriYapım kuşağı nedir? teknoloji tasarım yapım kuşağı nedir? Öğrenci isterse tasarımın uygulamasını yapar Öğrenci çevresinde var olan ve günümüz şartlarında çalışabilecek bir sorunu yada geliştirmek istediği bir konuyu ele alır Yapım aşamasında ya çalışan gerçek bir üretim yapar yada ürünün maketini gerçekleştirir Gerçekleştireceği ortam yoksa başkasından da destek alabilir Önemli olan fikrin öğrenciye ait olması Tüm olumsuzluklara rağmen ürünü gerçekleştirme aşamasında sıkıntı yaşarsa süreçte değerlendirilebilir Dersin temel hedefi öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre tasarım yapması veya kullandığımız bir nesneyi daha kullanışlı hale getirmek için değişiklikler yapmaktır Tüm çalışmalar tasarım sürecine göre yapılır 6 SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM NASIL ÜRETELİM:Öğrenciler gruplara ayrılır ve tasarımlar içerik,estetik,görsel,kullanışlılık,boyut,ma lzeme, özellikler açılarından değerlendirilir ve tartışılır,öncelik sırasına konur,yapım aşaması ve zamanlaması yapılır,bu gelişmeler formlara kaydedilir,isteyenlere 3 boyutlu çizim veya renklendirme, ölçülendirme yaptırılırÖğretmen bu bölümde tasarım için kullanacağı araç ve gereçleri sınıfa getirerek bilgi verirKarşılaştıkları sorunlarda öğretmenden yardım alır TASARIMIMI ÜRETİYORUM: Öğrenci tasarımını ortam,araç gereç,mali,fiziki,açılardan yapabilecek durumdaysa yapması için teşvik edilirBu süreçte bile öğrenci sürekli tasarımını geliştirmesi ve değiştirmesi için teşvik edilir İş güvenliği koşulları bilgisi verilirÖğretmen rehberdir, araç,gereç bulmada ve araç kullanılmasının öğretilmesinde yol gösterir tasarımı erken biten yada yapmayan öğrenciler ne yapacak sorusuna cevap olarak o öğrenciler yeni bir tasarıma başlayacak Yine aynı yöntem izlenecek yani tasarım bireysel ve grup olarak değerlendirildikten sonra isterse yapabilecek Tabii öğrencileri sıkı takip etmek gerek tasarımı hafife alıp kaynatmak isteyenler belirlenip uyarılıp teşvik edilmeli 7 SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM ÜRETİYORUM : Belirlediği tasarımın genel genel özelliklerini listelerNiçin,kim,biçim,işlev,kullanışlı mı sorularına cevap arar ve yazarTasarımını estetik,yapısal,boyut,renk,vb açısından belirlerTaslak tasarım çizimini yaparTasarımını malzeme, doku,ağırlık,taşıma vb özelliklere göre inceler ve listeler ve bunları sınıfta tartışır Yapım resmine son şeklini verir,tüm ayrıntıları gösterirTasarımı araç-gereç-yöntem ve teknikler açısından planlar Tüm işlemler bittiğinde yapıma başlar ama önce alet ve araçları tekniğine uygun,güvenli kullanmayı öğretmeni rehberliğinde öğrenirUygulamasını yaparYaptıklarını günlüğe yazarYaptığını işlev ve estetik açıdan değerlendirirtest ederEğer değişiklik yapacaksa nedenlerini yazarÖz değerlendirme formunu doldururGelecek yıl gerekli olacaktır Görüldüğü gibi geçen yıldan daha gelişmiş bir tasarım yapması amaçlanır 8 SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM ÜRETELİM TANITALIM :Seçtiği tasarımı gerçekleştirmeden önce değiştirebilir,geliştirebilir ve bunun için tartışır grubuyla Sonuçta tasarımın genel özelliklerini belirler biçim, boyut,renk,fonksiyon vb bunları listelerBu taslak tasarımını öğretmeniyle tartışır problem ve sorunları çözerlerGeliştirmek için çalışmalar yaparÖZGÜN ÇALIŞMA olduğu SONUCUNA VARILIRSA yapması istenirİşlem basamaklarını,araç-gereç-teknik ve yöntemleri belirlerBunları nasıl yapacağını öğretmeniyle tartışır ve öğrenir Tasarımını yaparYaptığını test eder ,değerlendirir ve gerekirse değişiklikler yaparİNOVASYON hakkında öğretmenden bilgi alır ve buna göre marka-logo-reklam-ambalaj-vb özellikleri belirle ve PAZARLANABİLİR duruma getirir Görüldüğü gibi öğrenciden düşünce ve hayal gücünü kullanarak yeteneği ve ilgi alanı doğrultusunda tasarım yapması hedefleniyor Yapım Kuşağında Neler Yapılır *Tüm çalışmalar tasarım sürecine göre sıralanarak yapılır *Düşünce öğrenciye özgün olmalı *Merak, hayal ettiği ve geliştirmek istediğin ne varsa onu ele almalı *Hayal, düşünce ve tasarım yapmak istediği konu günümüz şartlarında çalışabilmeli *Çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımalıdır *Etkinlik sürecinde yapilan tüm çalismalar kayit altina alinir Yani tasarım günlüğü yazılır *Bireysel çalismalarda yazilanlar ürün dosyasina konur *Grup çalismalari sergi kurallarına uygun düzenlenir Ürünü kendisi yada maketi yapılır Büyük boy bir fon kağıdına tüm tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, düşünülen çözüm tasarısının resmi, grup çalışmasını değerlendirme formu vb çalışmalar yapıştırılır *Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik resim kaygısı taşınmaz *Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler *Öz değerlendirme formu doldurulur *En sonda isteyen öğrenci etkinlik sürecini anlatır Yapım Kuşağında Neler Yapılmaz *Çıkış noktası var olan bir sorunu bulma yada sorunu çözme değildir Daha çok merak ve hayal etmedir *Düşünce ürünü günümüz şartlarında çalışması gerekir *Başkasından kopya edilemez *Fikir düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı *Günümüzde var olan ve çözümü bulunmuş bir düşünce ele alınamaz *Tasarım günlüğünü zamanında yazın Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz Tasarım Süreci YAPIM KUŞAĞI Yapım kuşağı etkinliklerine yönelik kılavuz kitapta yer alan bilgilere ek olarak aşağıdaki açıklamalar verilmiştir: 1 Öğrenciler 8 sınıfta gerçekleştireceği “Nasıl Tanıtalım?” etkinliğini “pazarlanabilir hâle getirme” aşamasından başlatabilir Bu amaçla önceki yıllarda Yapım kuşağında yaptığı bir çalışmasını ya da herhangi bir ürünü kullanabilirler İstekli öğrenciler “pazarlanabilir hâle getirmek” için yeni bir ürün elde edebilirler Öğrenciler bu konuda esnek bırakılmalıdır Tasarım sürecinde öğrenciler yakından takip edilmeli ve gerekli rehberlik yapılmalıdır 2 Yapım kuşağı etkinliğinin özünün; bir sorun veya ihtiyaca çözüm bulmak olduğu unutulmamalıdır Öğrenci gözlemlerine dayalı olarak tespit ettiği bir sorun veya ihtiyaca çözüm bulma kaygısı taşımalıdır Çalışmada ortaya ürünün kendisi, maketi veya modeli çıkabilir 3 Yapma aşamasında dışarıdaki imkânlardan yararlanılabilir Yapım işleminde öğrencinin yaptığı planlamalara sadık kalınmalı, tasarımı gerçekleştiren kişi verilen kararlara müdahale etmemelidir Tasarımdaki eksiklikler değerlendirme basamağında öğrenci tarafından tespit edilmeli ve çözüm önerileri getirilmelidir 4 Okulda işlik imkânları ile ortaya çıkan çalışma ile dışarıda yaptırılan çalışma kıyaslanmaz Üründe sergilenen işçiliğin niteliği değerlendirmeye etki etmemelidir Öğrencilerin tasarımın sürecindeki kişisel kararları, planlamaları, projelendirmeleri vb işlemler dikkate alınmalıdır 5 Yapım kuşağında ortaya herhangi bir üründe çıkmayabilir Bu durumda öğrenci dereceli puanlama anahtarında yer verilen, tasarım sürecinin diğer aşamalarındaki çalışmalarına ayrılan puanlara göre değerlendirilir Bir başka ifade ile çalışmanın tamamlanan boyutuyla öğrenci değerlendirilir 6 Yapım kuşağı kazanımlarında geçen “araştırma” ifadesinden öğrencilerin kişisel bilgi, beceri, deneyim ve gözlemlerine dayalı bir süreç anlaşılmalıdır Farklı kaynaklardan elde edilen bilgiler analiz ve sentez edilmelidir 7 Öğrencilere inovasyon konusunda bilgi vermek amacıyla kılavuz ekinde verilen bilgilerden yararlanılır Ayrıca konu ile ilgili bilimsel kaynaklardan bilgi toplanabilir Konu uzmanları okula davet edilerek öğrencilerin inovasyon konusunda bilgilendirilmesi sağlanır Öğrencilere günlük hayatta kullandıkları eşyalara yönelik basit inovasyon etkinlikleri yaptırılabilir Bu amaçla zümre olarak kısa inovasyon etkinlikleri planlanabilir Öğrenciler var olan ürünlere yeni fonksiyonel özellikler katma konusunda cesaretlendirilir 8 “Bulunan Eşyaları Sahiplerine Ulaştıralım” etkinliği yerine zümre öğretmenlerince farklı bir sorunun çözümüne yönelik etkinlik planlanabilir Ayrıca programda önerilen tasarım sürecinin yaşatıldığı aşamalardaki istenilen sorgulamaların genel ifadelerle açıklandığı, etkinliğin sınıf içi akışında çevrenin ve sınıfın beklentileri doğrultusunda şekillenecek farklı sorun ve ihtiyaçların çözümlenmesine fırsat verecek etkinlikler de planlanabilir Ancak bu etkinlikler Yapım kuşağında verilen ve öğrencilerin bireysel etkinliklerinde kullanacakları tasarım sürecinin kavratılması amacıyla grup olarak gerçekleştirilmelidir 9 Grup çalışması olarak verilen, kaybolan eşyaların sahiplerine ulaştırılabilmesi için yapılacak çalışmada çözümün yalnızca kayıp eşya dolabı yapmak olmadığı, bir sorunun birden çok çözümü olabileceği unutulmamalıdır Aynı sonuna her grup farklı çözümler bulup üzerinde çalışabilir Ayrıca grup etkinliği için her gruba farklı sorunlar da verilebilir 10 İsteyen öğrenciler Kurgu kuşağı etkinliğindeki çözüm önerisini Yapım kuşağında gerçekleştirebilirler Ancak çalışmasını Yapım kuşağına özgü yeniden planlanması gerekmektedir |
|