![]() |
Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında BilgilerÇağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler D aha 19 ![]() ![]() 1923'te Cumhuriyetin ilanı üzerine, o sıralarda Avrupa'da müzik eğitimi gören Cemal Reşid Rey Türkiye'ye dönmüş ve İstanbul'da kurulan müzik okulunda hocalığa başlamıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Türk beşleri olarak bilinen kadro; Cemal Reşit REY, Ulvi Cemal ERKİN, Hasan Ferit ALNAR, Ahmet Adnan SAYGUN ve Necil Kazım AKSES'den oluşmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında BilgilerÇok Sesli Müzik Türlü sesleri, kulağa hoş gelecek şekilde dizme sanatına verilen ad ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat, müzik alanında asıl gelişmeler, Yeniçağla birlikte başlar ![]() ![]() Müzik, ses ve ritm arasındaki bağlantılarla meydana gelir ![]() ![]() Müzik sesleri, bir çeşit müzik yazısı olan nota ile tespit edilebilmektedir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında BilgilerKlasik batı müziği, genelde yüksek kültür seviyesi ile bağdaştırılan, halk müziklerinden net çizgilerle ayrılmıştır ![]() Avrupa kökenli ve ağırlıklı müzik türüdür ![]() ![]() ![]() En önemli özelliği, çok sesli olmasıdır ![]() Klasik Batı Müziği Çalgıları: Yaylı çalgılar: Yayla sürtündüğünde titreşen tellerden oluşan tahta çalgılardır ![]() ![]() Keman: Yaylı çalgıların en küçüğüdür ![]() ![]() Viyola: Kemandan biraz daha büyük, tınısı daha lirik bir çalgıdır ![]() ![]() Çello (Viyolonsel): Sesi insan sesine en yakın olan çalgı olarak da bilinir ![]() ![]() ![]() Kontrbas (veya sadece Bas): Yaylı çalgılar arasında en büyük olanıdır (Boyu bir insan boyuna ulaşır) ![]() ![]() Üflemeli çalgılar: İçlerine üflenen nefes sayesinde titreşen çalgılardır ![]() ![]() ![]() Flüt: Bir tahta üflemelidir ![]() ![]() ![]() Klarinet: Tek kamışlı tahta üflemelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Saksofon: 20 ![]() ![]() Obua: Çift kamışlı tahta üflemelidir ![]() ![]() ![]() Fagot: Çift kamışlı tahta üflemelidir ![]() ![]() Trompet: Pistonlu bakır üflemelidir ![]() ![]() Trombon: Sürgülü bakır üflemelidir ![]() ![]() ![]() Korno: Pek çok yerinden bükülmüş çok uzun bir borudan oluşur ![]() ![]() Tuba: En kalın sesli bakır üflemelidir ![]() ![]() ![]() Vurmalı çalgılar (Perküsyon): Tokmak, baget veya fırça gibi cisimlerle vurularak titreştirilen çalgılardır ![]() ![]() Timpani: Küçük orkestra davullarıdır ![]() ![]() ![]() Zil: İki dairesel bakır levhadan oluşur, birbirlerine çarpılarak ses çıkartılır ![]() Üçgen: Bir metal çubuğun üçgen şekli oluşturacak şekilde bükülmesiyle yapılır ![]() ![]() Kastanyet: İspanyol kökenlidir ![]() ![]() Çıngırak: Metalden yapılmış konik biçimli bir çalgıdır ![]() ![]() Tef: Yuvarlak bir tahta kasnağın bir veya iki yanına deriden bir örtü geçirilerek yapılır ve parmak vuruşlarıyla çalınır ![]() ![]() Trampet: Dairesel bir metal gövdenin iki tarafına gerilmiş deriden ve bir derinin hemen altındaki gerili kirişlerden oluşur ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında BilgilerBazı Çağdaş Türk Müziği Bestecileri NURİ SAMİ KORAL (1908 – 1996 ) İstanbul Belediye Konservatuarını bitirdikten sonra profesyonel besteci ve müzik eğitimcisi olarak yaşamını müziğe adayan Nuri Sami Korel, “Türk Beşleri”nin gölgesinde kalmış ve sesini pek duyuramamıştır ![]() ![]() İstanbul Belediye Konservatuarı’nda Cemal Reşit Rey ile armoni ve kontrpuan, Seyfettin Asal ile viyolonsel çalışan besteci, 1934 yılında konservatuarı bitirmiş ve ilk bestelerini yazmaya başlamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Nuri Sami Koral’ın 1954’te tamamladığı “Beş Halk dansı” bir bankanın düzenlediği yarışmada birincilik ödülünü almıştır ![]() Libya Ulusal Marşı’nın da bestecisi olan Koral, halk müziği renklerini yumuşak bir armoni anlayışıyla işlemiştir ![]() ![]() Yapıtlarının yayın ve seslendirme hakları varislerine aittir ![]() Bestecilik çalışmalarının yanı sıra, müzik öğretmeni olarak da saygıyla anılan Koral’ın eğitim anlayışı, öğrencilerini müzik etkinlikleri içinde yetiştirmektir ![]() ![]() ORKESTRA ESERLERİ 1)“Türkü”, 1933 ![]() 2)“Türkü”, 1937 ![]() 3)“Fantezi”, 1938 ![]() 4)“İki Türkü”, 1940 ![]() 5)“Demet”, orkestra süiti, 1944 ![]() 6)“Ozan Süiti”, 1944 – 1981 ![]() 7)“1 ![]() ![]() 8)“Prelüd”, 1952 ![]() 9)“Beş Halk Dansı”, 1954 ![]() 10) “2 ![]() ![]() 11) ”Fırat’ın Öyküsü”, senfonik şiir, 1985 ![]() KONÇERTOLARI 1)“Viyola Konçertosu”, 1943 ![]() 2)“Viyolonsel Konçertosu”, 1960 ![]() 3)“Trompet Konçertosu”, 1979 ![]() 4)“Korno Konçertosu”, 1979 ![]() 5)“Fantezi”, Arp ve Orkestra için, 1978 ![]() ODA MÜZİĞİ VE PİYANO ESERLERİ 1)“1 ![]() ![]() 2)“2 ![]() ![]() 3)“3 ![]() ![]() 4)“5 ![]() ![]() 5)“Küçük Orkestra İçin”, 1967 ![]() 6)“Prelüd ve Bir Türkü”, iki obua, arp ve yaylılar için, 1985 ![]() 7)“Dört Parça”, piyano için, 1934 ![]() 8)“İki Türkü”, piyano için, 1940 ![]() BANDO ESERLERİ 1)“Mehmetçik Marşı”, 1955 ![]() 2)“Milli Türkü”, 1955 ![]() 3)“Libya Ulusal Marşı”, 1959 ![]() 4)“Kıbrıs Marş SAMİM BİLGEN (1910-?) Bir hukukçu olan, oysa özellikle müzik gençlik yıllarında profesyonel kemancılık ve bestecilik yapan Samim Bilgen, Atatürk’ün müzik alanındaki atılımları doğrultusunda müzik yaşamımıza önemli katkılar getirmiştir ![]() Müziksever bir aileden gelen bestecimiz, çocukluk ve gençlik yıllarında kendi kendine metodik olarak piyano ve keman çalışmış, liseyi bitirdikten sonra İstanbul Belediye Konservatuarı’nda Seyfeddin Asal’ın keman sınıfına devam etmiştir ![]() ![]() ![]() 1935 yılında “Cumhuriyet” gazetesinin düzenlediği kompozisyon yarışmasında ödül alan Bilgen’in 1937 ve 1940 yılları arasında yayınlanan üç “Türkü Albümü”, Milli Eğitim Bakanlığı ve Halkevleri tarafından satın alınmış, ayrıca “Türk Halk Havaları” adlı albümü, Paris Konservatuarı profesörlerinden E ![]() ![]() Samim Bilgen’i aslında “Ilgaz” adlı şarkısıyla birlikte anmak gerekir ![]() ![]() Türkiye’de çoksesli müziğin benimsenmesi ve yaygınlaşması doğrultusunda özveriyle çalışan bestecimiz, 1930 – 1932 yılları arasında müzik öğretmenliği, 1934 – 1935 yılları arasında İstanbul’da Halkevi müzik kolu başkanlığı yapmış, ayrıca oda müziği toplulukları ve orkestralarda çalışmıştır ![]() ![]() Samim Bilgen’in başlıca yapıtları şunlardır: OPERET VE SAHNE MÜZİKLERİ 1)“Kadınlar mı, erkekler mi”, (operet) Piyano, flüt, klarnet, iki keman ve viyolonsel için, 1932 ![]() 2)“Bu yaz böyle geçti”, (operet) ![]() ![]() 3)“Othello”, (sahne müziği) ![]() ![]() 4)“Merihten gelen telsiz”, (sahne müziği) ![]() ![]() 5)“Ilgaz”, (sahne müziği) ![]() ![]() 6)“Köye dönüş”, (sahne müziği) ![]() ![]() ŞAN VE PİYANO ESERLERİ 1)“Türk Halk Havaları”, 1935 ![]() 2)“Beş Türkü”, 1939 ![]() 3)“On Halk Şarkısı”, 1960 – 1980 4)“Anılar”, 1930 – 1935 ![]() 5)“Nocturne”, (solo piyano), 1980 ![]() 6)“Ballade”, (solo piyano), 1980 ![]() BASILMIŞ YAPITLARI 1)“Anılar”, (piyano için üç parça) Ilgaz; Köye Dönüş; Kadınlar mı Erkekler mi ![]() 2)“İki piyano parçası”, Nocturne ve Ballade ![]() 3)“Türk Halk Şarkıları”, Su Testisi; Urfalıyım; Yörük Yaylası; Gidin Bulutlar; Efe Türküsü ![]() 4)“Dünden Yarına Türküler” ![]() ![]() 5)“Marşlar”, Vatanım; Gençlik Marşı; Okul Gençliğine Sesleniş; 8 ![]() ![]() 6)“İki Lied”, Merdiven; Dalgalar ![]() KEMAL İLERİCİ (1910 – 1986) Getirdiği Türk Müziği armoni dizgesiyle ikinci kuşak bestecilerimizi etkileyebilen Kemal İlerici, kendi yapıtlarını doğal olarak bu armoni dizgesine göre yazmıştır ![]() ![]() ![]() İlk gençlik yıllarında ilkokul öğretmenliğine başlayan İlerici, görev yaptığı kasabalarda kendi kendine keman öğrenmeye çalışmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anlaşıldığı kadarıyla Kemal İlerici’nin bulduğu armonik dizge, müzik çevrelerinde pek sıcak karşılanmamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kemal İlerici’nin yapıtları üzerinde seslendirme hakları SACEM’e aittir ![]() ![]() Kemal İlerici’nin başlıca yapıtları şunlardır: ORKESTRA YAPITLARI 1)“Köyümde”, Orkestra süiti, 1945 ![]() 2)“Yurt Renkleri”, Pastoral Fantezi, 1950 ![]() 3)“Duygu Demeti”, 1071 ![]() 4)“Dilek Kızıma”, 1974 ![]() KONÇERTOLARI 1)“Efe Kaprisi”, viyolonsel ve orkestra için capricco, 1967 ![]() 2)“Obua Konçertosu”, 1970 ![]() ODA MÜZİĞİ ESERLERİ 1)“Yaylılar Dörtlüsü”, (Hüseyni Makamında), 1943 ![]() 2)“Maya”, obua ve piyano için,1948 ![]() 3)“Hüseyni Saz Semaisi ve İki Türkü”, yaylılar dörtlüsü için, 1951 4)“Uzunhava”, keman ve piyano için, 1952 ![]() 5)“Mehmet’le Söyleşiler”, oda orkestrası için suit, 1962 – 1969 ![]() 6)“Oy Dağlar”, korno ve piyano için, 1973 ![]() 7)“İkili”, obua ve İngiliz kornosu için, 1974 ![]() 8)“İki Dost”, iki keman için, 1980 ![]() KORO 1)“Beş Parça”, karma koro için, 1948 – 1949 ![]() SOLO ÇALGI İÇİN 1)“Dilek Kızıma”, piyano için, 1960 – 1964 ![]() 2)“Ülkü’ye Serçe Kardeşten Armağanlar”, piyano için, 1967 ![]() 3)“Benim Kırlarım”, flüt için, 1969 ![]() 4)“Yurdumdan Sesler”, keman için, 1970 ![]() EKREM ZEKİ ÜN (1910 – 1987) Yapıtlarını sürekli bir arayışın ürünleri olarak veren Ün, bestelediği her yeni yapıtında kendini yenilemeyi öngörerek önceki yaratılarını beğenmediğini açıklamış, özeleştirel yaklaşımdan güç almıştır ![]() İstiklal Marşı’nın bestecisi ve Orkestra şefi Osman Zeki Üngör’ün oğlu olan Ekrem Zeki, 14 yaşındayken devlet bursuyla Paris’e gönderilerek, Ecole Normale de Musique’de altı yıl öğrenim yapmış, Line Talluel, Marcel Chailley ve Jacqyes Thibaund ile keman, L ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fransa’da öğrenciyken besteler yapmaya başlayan Ekrem Zeki Ün, ilk yıllarda izlenimciliğin etkisindedir ![]() ![]() ![]() Ün’ün “eğitimci” yönü de önemlidir ![]() ![]() ![]() ![]() Ekrem Zeki Ün’ün yapıtlarının yayın ve seslendirme hakları ailesindedir ![]() ORKESTRA YAPITLARI 1)“Yurdum”, senfonik şiir, 1955 ![]() 2)“Rapsodi”, viyolonsel ve orkestra için, 1956 ![]() 3)“Suit”, solo obua, timpani ve yaylılar için, 1969 ![]() 4)“Rapsodi”, flüt ve yaylılar için, 1972 ![]() 5)“Beyaz Geceler”, timpani ve yaylılar için, 1976 ![]() KONÇERTOLARI 1)“Piyano Konçertosu No:1”, 1955 ![]() 2)“İngiliz Kornosu için Konçerto”, yaylılar orkestrası için, 1956 ![]() 3)“Keman Konçertosu”, 1961 – 1981 ![]() 4)“Flüt Konçertosu”, yaylılar orkestrası için, 1975 ![]() 5)“Piyano Konçertosu No:2”, 1976 ![]() ODA MÜZİĞİ YAPITLARI 1)“Yunus’un Mezarında”, flüt ve piyano için, 1933 ![]() 2)“Ülkem”, viyolonsel ve piyano için, 1933 ![]() 3)“Andante”, solo keman ve yaylılar dörtlüsü için, 1933 ![]() 4)“Yaylılar Dörtlüsü No: 2”, 1935 ![]() 5)“Yaylılar Dörtlüsü No: 3”, 1937 ![]() 6)“İki Keman için Parçalar”, 1951 ![]() 7)“Trio”, yaylılar için, 1952 ![]() 8)“Obualı Kuartet”, 1954 ![]() 9)“Duo”, iki keman için, 1959 ![]() 10)“Sonat”, keman ve piyano için, 1963 ![]() 11)“Balkan Havaları”,yaylılar dörtlüsü için, 1964 ![]() 12)“Oynak”, yaylılar dörtlüsü için ![]() 13) “Sonat”, obua ve piyano için, 1971 ![]() 14)“Söyleşi”, obua ve klarnet için, 1977 ![]() 15)“Sonatin”, obua ve piyano için, 1973 ![]() 16)“Trio”, obua, klarnet ve piyano için, 1979 ![]() 17)“Sözsüz Türkü”, viyolonsel ve piyano için, 1980 ![]() 18)“Bağdaşmazlık”, iki gitar için, 1982 ![]() 19)“Duo”, keman ve viyola için, 1985 ![]() ŞAN VE PİYANO ESERLERİ 1)“La flüte de Jade”, 1928 ![]() 2)“Les Chanson de Bilitis”, 1928 ![]() 3)“Kel Emin Türküsü”, 1932 ![]() 4)“Yosmanın Türküsü”, 1932 ![]() 5)“Zile Türküsü”, 1933 ![]() 6)“İki Melodi”, 1934 ![]() 7)“Ses ve Piyano için Üç Parça”, 1963 ![]() 8)“Üç Nefes”, 1970 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#5 |
Kayıtsız
|
![]() Cevap : Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgilergüzel olmuş ama çağdaş çok sesli türk müziğinin çalgıları nelerdir???? |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#6 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında BilgilerYaylı çalgılar: Yayla sürtündüğünde titreşen tellerden oluşan tahta çalgılardır ![]() ![]() Keman: Yaylı çalgıların en küçüğüdür ![]() ![]() Viyola: Kemandan biraz daha büyük tınısı daha lirik bir çalgıdır ![]() ![]() Çello (Viyolonsel): Sesi insan sesine en yakın olan çalgı olarak da bilinir ![]() ![]() ![]() Kontrbas (veya sadece Bas): Yaylı çalgılar arasında en büyük olanıdır (Boyu bir insan boyuna ulaşır) ![]() ![]() Üflemeli çalgılar: İçlerine üflenen nefes sayesinde titreşen çalgılardır ![]() ![]() ![]() Flüt: Bir tahta üflemelidir ![]() ![]() ![]() Klarinet: Tek kamışlı tahta üflemelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Saksofon: 20 ![]() ![]() Obua: Çift kamışlı tahta üflemelidir ![]() ![]() ![]() Fagot: Çift kamışlı tahta üflemelidir ![]() ![]() Trompet: Pistonlu bakır üflemelidir ![]() ![]() Trombon: Sürgülü bakır üflemelidir ![]() ![]() ![]() Korno: Pek çok yerinden bükülmüş çok uzun bir borudan oluşur ![]() ![]() Tuba: En kalın sesli bakır üflemelidir ![]() ![]() ![]() Vurmalı çalgılar (Perküsyon): Tokmak baget veya fırça gibi cisimlerle vurularak titreştirilen çalgılardır ![]() ![]() Timpani: Küçük orkestra davullarıdır ![]() ![]() ![]() Zil: İki dairesel bakır levhadan oluşur birbirlerine çarpılarak ses çıkartılır ![]() Üçgen: Bir metal çubuğun üçgen şekli oluşturacak şekilde bükülmesiyle yapılır ![]() ![]() Kastanyet: İspanyol kökenlidir ![]() ![]() Çıngırak: Metalden yapılmış konik biçimli bir çalgıdır ![]() ![]() Tef: Yuvarlak bir tahta kasnağın bir veya iki yanına deriden bir örtü geçirilerek yapılır ve parmak vuruşlarıyla çalınır ![]() ![]() Trampet: Dairesel bir metal gövdenin iki tarafına gerilmiş deriden ve bir derinin hemen altındaki gerili kirişlerden oluşur ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#7 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Nedir? Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği Hakkında BilgilerTürk müziğinde kullanılan çalgılar Vurmalı çalgılar Bendir · Darbuka · Delbek · Davul · Nakkare · Tef · Zil Üflemeli (Nefesli) çalgılar Düdük · Kaval · Mey · Ney · Sipsi · Tulum · Zurna Telli çalgılar Yaylı telli çalgılar Kabak kemane · Keman · Kemençe · Rebap · Sînekemanı · Yaylı tambur Mızraplı telli çalgılar Bağlama · Cura · Cümbüş · Hegit · Kanun · Kopuz · Lavta · Tambur · Tar · Ut Vurmalı telli çalgılar Santur
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|