|
|
Konu Araçları |
çocuklarının, eğitimde, eğitimi, eşitlik, hakkında, kız, kızların |
Kızların Eğitimi Hakkında - Kız Çocuklarının Eğitimi - Eğitimde Eşitlik Hakkında |
09-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kızların Eğitimi Hakkında - Kız Çocuklarının Eğitimi - Eğitimde Eşitlik HakkındaKızların Eğitimi Hakkında - Kız Çocuklarının Eğitimi - Eğitimde Eşitlik Hakkında Kızların Eğitimi Hakkında - Kız Çocuklarının Eğitimi - Eğitimde Eşitlik Hakkında Eğitimde ve Toplumsal Kalıtımda Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması Türkiye orta gelirli bir ülke olup, toplumsal cinsiyet eşitliği, eğitim ve ekonomik adalet bağlamlarındaki kalkınma göstergeleri diğer OECD ve AB devletlerinin çok altındadır Türkiye’nin benzer ülkelerle karşılaştırılabilecek bir kalkınma rotası izlemesi ve AB’ye tam üyelik hedefine ulaşması için hizmet ve politikalarda toplumsal cinsiyet eşitliğine önemli bir yer vermesi gerekmektedir Eğitimde ve Toplumsal Katılımda Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması Projesi, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğini arttırarak Türkiye’nin sosyo-ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır Proje, Avrupa Komisyonu’nun "Kalkınma İşbirliklerine Toplumsal Cinsiyet Konusunun Entegre Edilmesi” başlıklı hibe programı (B7-6220) kapsamında uygulanmakta olup, Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Kadın Adayları Destekleme ve Eğitme Derneği (KADER) ve Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Projenin hedeflediği gruplar iki düzeyde ifade edilebilir Bunlardan ilki Güneydoğu Anadolu’daki 3 il (Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa) ve Türkiye’nin en yüksek nüfuslu ve en fazla göç alan ilindeki (İstanbul) okuryazar olmayan genç kız ve kadınlar, temel eğitim çağında kız çocukları bulunan anne babalar, toplum mensupları, yerel yetkililer, gazeteciler ve sivil toplum kuruluşlarıdır Ulusal düzeyde ise politika belirleyiciler, medya kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları hedeflenmektedir Proje, Türkiye’de kız çocuklarının ve kadınların eğitim hizmetlerine ulaşmasını dolayısıyla da toplumsal hayata katılımlarını sistematik olarak etkileyen/engelleyen tutum, uygulama ve politikalara karşı müdahaleler gerçekleştirmek için 3 temel alanda faaliyet göstermektedir ortaklığı tarafından yürütülmektedir ve 3 yıl sürmesi planlanmaktadır Temel eğitimdeki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltmaya yönelik toplum-merkezli bir model geliştirmek: Anne-babalar, öğretmenler, yetkililer ve daha geleneksel ve kırsal bölgelerde geniş ailenin kız çocuklarının eğitimi ile kadın okuryazarlığının önemine duyarlı hale getirilmesi, kız çocuklarının ve kadınların eğitim olanaklarına ulaşmalarını engelleyen ataerkil tutumların etkisinin hafifletilmesi ve toplumun kız çocuklarının eğitiminin önemi konusunda olumlu tutumlar geliştirmeye yönelik
Okuryazar olmayan kadın sayısını azaltmak, özel ve toplumsal alanda kadınların karar alma mekanizmalarına katılımını attırmak: Okuma yazma bilmeyen yoksul genç kadınların sosyo-ekonomik, kültürel, lojistik ve yaşam tarzı kısıtlarına ve özel ihtiyaçlarına uygun bir işlevsel okuryazarlık ve kadın destek programı ile okuryazarlık becerilerini yeni edinmekte olan kadınlar için bir siyasi okuryazarlık modülü geliştirilmiştir Bu doğrultuda, proje illerinde okuma yazma bilmeyen genç kız ve kadınlara yönelik olarak
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak için yerel ve ulusal politikaların oluşturulmasına katkıda bulunmak: Müdahalelerin sadece sürdürülebilir değil, nüfusun daha geniş kitlelerine de faydalı olması için politikaları etkilemek için, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik politikaların izlenmesi ve oluşturulmasına yönelik bir dizi kapasite geliştirme faaliyeti gerçekleştirilmektedir Bu çerçevede
|
|