![]() |
Atauzem Final Soruları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Atauzem Final SorularıAtauzem Final Soruları Atauzem Final Soruları Atauzem Helitam Final Soruları - Atauzem Helitam Final Soruları Cevapları Atauzem final soruları, Atauzem final soru ve cevapları HEMŞİRELİKTE EĞİTİM 1 ![]() A) Sağlıklı ve hasta kiŞilere danıŞmanlık vermekle yükümlüdür B) Meslektaşlarına hizmet içi eğitim vermekle görevlidir C) Tıbbi-teknolojik geliŞmeleri ve değiŞimleri bilme ve öğretme sorumluluğu vardır D) Toplumun sağlıklı yaŞam isteğine cevap vermekle yükümlüdür E) Hepsi 2 ![]() A) Hastalara bilgi vermektedir B) Sağlamlara bilgi vermektedir C) Hasta/sağlam herkese bilgi vererek, olumlu tutum ve davranıŞ kazanmalarını sağlamaktadır D) Topluma mesaj vermektedir E) Hasta yakınlarına bilgi vererek bilgi eksikliklerini gidermektedir 3 ![]() A) Öğrenme yaŞantı ürünüdür B) Öğrenme sonucunda kesinlikle bir davranıŞ değiŞikliği oluŞur C) Öğrenme kalıcı izlidir D) Hepsi E) Hiçbiri 4 ![]() A) Hastalık ve sağlığı ayrı ayrı değerlendirilir B) Bireyi ruhsal yönüyle ve çevresiyle ele alınır C) Bireyi bedensel yönüyle ve çevresiyle ele alınır D) Bireyi sosyal yönleri ve inançları ile ele alınır E) Bireyi bedensel-ruhsal-sosyal yönleri-ailesiyle ele alınır, sağlık-hastalığı ayırmaz 5 ![]() A) BiliŞsel/kognitif alan B) DuyuŞsal/affektif alan C) Psikomotor/deviniŞsel alan D) Zihinsel alan E) Hepsi 6 ![]() A) Meme amputasyonu olacak bir hastanın ameliyat sonrası protez kullanmayı kabul etmesi B) Hastanın kendisi için yazılmıŞ olan ilacın ne oğlunu ve yan etkilerini bilmesi C) Kolostomi açılan bir hastanın kolostomi torbasını değiŞtirebilmesi D) Hastanın kullandığı ilacın sağlık durumunu nasıl etkileyeceğini açıklayabilmesi E) Hiçbiri 7 ![]() A) Meme amputasyonu olacak bir hastanın ameliyat sonrası protez kullanmayı kabul etmesi B) Hastanın kendisi için yazılmıŞ olan ilacın ne oğlunu ve yan etkilerini bilmesi C) Kolostomi açılan bir hastanın kolostomi torbasını değiŞtirebilmesi D) Hastanın hemŞire rehberliğinde insülin enjeksiyonu gereken dozda hazırlaması E) Hiçbiri 8 ![]() A) Meme amputasyonu olacak bir hastanın ameliyat sonrası protez kullanmayı kabul etmesi B) Hastanın kendisi için yazılmıŞ olan ilacın ne oğlunu ve yan etkilerini bilmesi C) Kolostomi açılan bir hastanın kolostomi torbasını değiŞtirebilmesi D) Hastanın kullandığı ilacın sağlık durumunu nasıl etkileyeceğini açıklayabilmesi E) Hiçbiri 9 ![]() A) Sağlıklı yaŞamın devamını sağlamak B) Bilgi aktarmak C) Bakıma yönelik doğru kararlar aldırmak D) Olumlu davranıŞ kazandırmak E) Hepsi 10 ![]() A) DavranıŞçı ve biliŞsel öğrenme kuramları B) Edimsel koŞullama kuramı C) Klasik koŞullama kuramı D) Hepsi E) Sosyal öğrenme kuramı 11 ![]() A) Öğrenme uyaran ve tepki arasındaki iliŞkiden ibarettir B) PekiŞtirilen davranıŞ öğrenilir C) Öğrenmenin oluŞmasında ödül veya pekiŞtirmeye gerek yoktur D) Öğrenme uyarana karŞı ilk tepki gösterildiğinde gerçekleŞmiŞtir E) Hiçbiri 12 ![]() A) Öğrenme uyaran ve tepki arasındaki iliŞkiden ibarettir B) PekiŞtirilen davranıŞ öğrenilir C) Organizmayı olumlu sonuca götüren davranıŞlar kalıcıdır D) Organizmayı olumsuz sonuca götüren davranıŞlar söner E) Bu kuramının temeli öğrenmeyi isteklendirmeye dayanmaktadır 13 ![]() A) Yaparak öğrenme esastır B) Öğrenmede pekiŞtirme önemlidir C) Anlama-kavrama ve zihinsel faaliyetler önemlidir D) Becerileri kazanmada tekrar önemlidir E) Öğrenmede güdüleme önemlidir 14 ![]() A) Yeni öğrenmeler öncekilerin üzerine eklenir B) Daha önceki yaŞantılar ve deneyimler önemlidir C) Öğrenme; anlama-algılama-düŞünme ve yaratma üzerine temellenir D) Organizmayı olumlu sonuca götüren davranıŞlar pekiŞtirilir E) Öğreten otorite figürü değil, öğrenenlerin rehberi durumundadır 15 ![]() A) BiliŞsel alan zihinsel etkinliklerin baskın olduğu davranıŞların kodlandığı alandır ![]() B) DuyuŞsal alan öğrenilmiŞ duyguların kodlandığı alandır ![]() C) Psikomotor alan motor becerilerin baskın olduğu davranıŞların kodlandığı alandır D) DuyuŞsal öğrenme; duygularla ilgili öğrenmeler, duyuŞsal tutum olarak kabul edilir E) BiliŞsel alan motor becerilerin baskın olduğu davranıŞların kodlandığı alandır 16 ![]() A) Öğrenme güdüsü B) Öğrenme yeterliliği C) Öğrenme ortamı D) Hiçbiri E) Hepsi 17 ![]() A) Dikkat B) Ġnançlar C) Yeni duruma uyum D) Etkin katılım E) Hepsi 18 ![]() A) GeliŞme-büyüme-yürüme B) OlgunlaŞma-öğrenme-geliŞme C) Büyüme-olgunlaŞma D) Büyüme-olgunlaŞma-öğrenme-geliŞme E) Öğrenme 19 ![]() A) Genel uyarılmıŞlık hali oluŞturma B) Uyarıcıları basit ve sade kılma C) Bireyin geçmiŞ yaŞantılarıyla bağlantı kurma D) Uyarıcıların sunulmasında değiŞken yapıları kullanma E) Soru sorma 20 ![]() A) Unutkanlık artar ve sık sık soru sorar ve dinlenmek ister B) Rollerini sürdürmeye özen gösterir ve kurallara uyar ![]() C) Bağımlı çocukluk ve bağımsız yetiŞkinlik duyguları arasında çeliŞki içindedir D) Kelime haznesi geliŞmiŞtir E) Ġhtiyaçlarının karŞılanmasında anne-babaya bağımlıdır CEVAP ANAHTARI 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() 12 ![]() 13 ![]() 14 ![]() 15 ![]() 16 ![]() 17 ![]() 18 ![]() 19 ![]() 20 ![]() HEMŞİRELİK ESASLARI 1 ![]() A) Ana çocuk sağlığı hizmetleri B) BağıŞıklama C) Sağlık eğitimi D) Sağlık taraması ve tanı E) Rehabilitasyon 2 ![]() A) Erken tanı B) Yetersizliği-sakatlığı sınırlama, C) Sınırlarla yaŞamayı öğretme D) Rehabilitasyon, E) Sosyal yardım 3 ![]() A) Sağlığı koruma ve geliŞtirmeye önem verme ![]() B) Ekip çalıŞmasına önem verme ![]() C) Hastaya hizmet verme ![]() D) Pratisyen hekim hizmetlerine ağırlık verme ![]() E) Sağlık hizmetlerine toplumun katılımını sağlama ![]() 4 ![]() A) Osmanlılar döneminde sağlık hizmetleri sadece sosyal yardım kurumlarında verilmekteydi ![]() B) Osmanlılar döneminde devletin sağlık iŞleri “HekimbaŞılık örgütü” tarafından yönetilmekteydi ![]() C) Ġlk sağlık bakanı Dr ![]() ![]() D) Sağlık bakım sisteminin temel amacı, kiŞilerin yaŞamlarını sağlıklı olarak sürdürmelerini sağlamak ve hastalık halinde tedavi ve bakımlarını sağlayacak çalıŞmalarda bulunmaktır ![]() E) Birinci basamak sağlık hizmetlerinde çözülemeyen sağlık sorunları tedavi edici sağlık hizmetlerinde ileri uzmanlık ve teknoloji ile tedavi edilir ![]() 5 ![]() A) Sağlık evleri en uç noktada bulunan ve en küçük hizmet birimleridir ![]() B) Sağlık hizmetinin hizmet merkezi hasta bireydir ![]() C) Sosyal Rehabilitasyon özürlülük nedeniyle topluma ve mesleğine uyum sağlama çalıŞmalarını kapsar ![]() D) Hekim, hemŞire, terapistler, diyetisyen, eczacı, sosyal hizmet uzmanı, psikolog ve diğer dolaylı bakım hizmetleri verenler sağlık ekibini oluŞturan üyelerdir ![]() E) Ekip olarak çalıŞma sağlık kuruluŞlarında maliyeti düŞürür ![]() 6 ![]() ![]() A) HemŞire B) Hekim C) Hasta/sağlıklı birey, aile, toplum D) Verilen hizmete göre değiŞir E) Sosyal hizmet uzmanı 7 ![]() A) YaŞ B) Stres C) Göçler D) Gürültü E) SanayileŞme 8 ![]() A) Hasta kimliğinin saptanması B) Fiziksel muayeneye yardım C) TanıŞma ve oryantasyon D) Hasta ünitesinin düzenlenmesi E) Ġlaçların verilmesi 9 ![]() A) Hasta taburcu olmadan bir gün önce B) Hasta taburcu olmadan bir hafta önce C) Hastanın taburcu olduğu gün D) Hasta hastaneye yattığında E) Hiçbiri 10 ![]() ![]() A) Eller yıkanır ![]() B) Steril set bel düzeyinin üstünde kuru ve temiz bir alanda açılır ![]() C) Steril setin ilk önce kendine yakın olan ucu açılır ![]() D) Cisim görüŞ açısı içerisinde tutulur ![]() E) Sterilizasyondan gelen set nemli ise kullanılmaz ![]() 11 ![]() ![]() A) Üriner sistem enfeksiyonları B) Cerrahi yara enfeksiyonları C) Bakteriyemi D) Pnömoni E) Sepsis 12 ![]() I-Yoğun bakım üniteleri II-Kardiyoloji klinikleri III-Fizik tedavi klinikleri IV-Yenidoğan klinikleri V-Beyin cerrahi klinikleri A) Yalnız I B) I ve IV C) I, IV ve V D) II ve III E) Hepsi 13 ![]() A) Eller kirlendikçe B) Tuvalete girmeden önce ve sonra C) Hastaya temastan sonra D) Hastadan hastaya geçerken E) Göreve baŞlamadan önce 14 ![]() A) Enfeksiyon kontrol hemŞiresi B) Ġl sağlık müdürü C) Enfeksiyon kontrol hekimi D) Hastane müdürü E) Hastane baŞhemŞiresi 15 ![]() A) Kirli arabası B) Ara çarŞafı C) Pike D) Steril eldiven E) Yastık 16 ![]() A) Nevresim ayakucuna sıkıŞtırılmaz ![]() B) Yastık kullanılmaz ![]() C) Yatak kenarları yükseltilir ![]() D) Yatak önceden ısıtılabilir ![]() E) Hepsi ![]() 17 ![]() A) Deri tespit ediciler B) Dirsek tespit ediciler C) Beden tespit edicileri D) El tespit edicileri E) Kimyasal tespit ediciler 18 ![]() A) Ajite hastaların yataktan düŞmesini önlemek ![]() B) Hastaları sakinleŞtirmek ![]() C) Duyusal yoksunluğu azaltmak ![]() D) Yatağa bağımlı hastalarda uygun postürü korumak ![]() E) Hastaların hareketini kısıtlayarak kendilerine zarar vermesini önlemek ![]() 19 ![]() A) Sadece profesyonel kiŞiler tarafından uygulanmalıdır ![]() B) Yüzüstü tespit yapılmamalıdır ![]() C) Aile üyeleri bilgilendirilmelidir ![]() D) Asla ip kullanılmamalıdır ![]() E) HemŞire gerekli görüyorsa uygulanabilir ![]() 20 ![]() A) Deri tespit ediciler B) Dirsek tespit ediciler C) El ayak tespit ediciler D) Emniyet kemeri Şeklindeki tespit edicileri E) Kundak tespit ediciler CEVAP ANAHTARI 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() 12 ![]() 13 ![]() 14 ![]() 15 ![]() 16 ![]() 17 ![]() 18 ![]() 19 ![]() 20 ![]() HEMŞİRELİK FELSEFESİ ve TEMEL KAVRAMLAR 1 ![]() A) Ġlk çağ hemŞireliği Hz ![]() ![]() B) Orta çağda hekimlik ve hemŞirelik hizmetleri birbirinden bağımsız olarak uygulanabiliyordu ![]() C) Modern hemŞirelik, Florence Nightingale ile baŞlar ![]() D) Dekon ve dekonesler, Florence Nightingale döneminde kiliseye mensup sosyal hizmetlerde çalıŞıyorlardı ![]() E) Fransız devrimi ve savaŞlar hemŞireliğin yeniden doğuŞuna zemin hazırlamıŞtır ![]() 2 ![]() A) Nightingale HemŞirelik Okulunun açılması ![]() B) Kırım savaŞı ![]() C) Phobe’nin ilk hemŞirelik örgütünü kurması ![]() D) Rönesans ve reform hareketleri ile tıpta birçok geliŞmenin olması ![]() E) HemŞireliği subaylık formasyonuyla birleŞmesi ![]() 3 ![]() A) Temel mesleki eğitimlerini üniversite düzeyine çıkarmak ![]() B) Ġleri bilgi temelini oluŞturacak araŞtırma programlarını geliŞtirmek ![]() C) Etik kavramları formüle etmek ![]() D) Mesleki politik kamuoyu oluŞturmak ![]() E) Sağlık ekibine bağımlı olarak çalıŞmak ![]() 4 ![]() A) Bilgi yükü B) ĠletiŞim C) Topluma hizmet sunma D) Otonomi E) Eğitim 5 ![]() A) Meslekte kiŞisel kimlik değiŞebilir fakat uğraŞta kiŞisel kimlik çok önemlidir ![]() B) Meslekte uzun süreli bir eğitim varken uğraŞta değiŞik eğitim süreleri vardır ![]() C) Meslekte çalıŞanlarda otonomi varken uğraŞta çalıŞanlar denetlenir ![]() D) Meslekte sorumluluk bireye aitken uğraŞta sorumluluk iŞverene aittir ![]() E) Meslekte değer, inanç, etik çok önemliyken uğraŞta bunlar zayıftır ![]() 6 ![]() A) Meslek ahlaki kurallarına bağlı olmak ![]() B) Organize ve sistematik bilgi sahibi olmak ![]() C) Toplumun iyiliği ve esenliği ile ilgili hizmette bulunmak ![]() D) GeliŞmiŞ bir kiŞilik ve karaktere sahip olmak ![]() E) Fiziksel faaliyetleri yerine getirirken entelektüel süreçlerden ve becerilerden yararlanmak ![]() 7 ![]() A) Bilimsel bilgiyi üretir ve kullanır ![]() B) Akıl yürütme ve muhakeme yeteneği geliŞmiŞtir ![]() C) Sorumluluk bilinci geliŞmiŞtir ![]() D) Kendine önem verir ![]() E) Dürüstlük, güven ve otonomi özelliklerini sergiler ![]() 8 ![]() A) Bilim ve teknolojideki geliŞmeler ![]() B) Demografik değiŞiklikler (göçler, nüfus artıŞı, iŞsizlik, yaŞlı nüfusun artıŞı) ![]() C) Tüketici hareketleri (hasta ve tüketici hakları) ![]() D) Etik ilkelere verilen önemin artması ![]() E) Hastalıkların tedavi edilmesi konusunun önem kazanması ![]() 9 ![]() A) Ġleri derecede bilgi ve beceri gerektiren alanlarda uzmanlaŞma ![]() B) Gereksiz iŞlemleri önleme, hastanın tarafında veya yanında eylemlerde bulunma ![]() C) Birey-aile-sağlık ekibi arasında iletiŞim ve iŞbirliği sağlama ![]() D) Bakım iŞlevleri ağırlıklı olmak üzere bireyin gereksinime uygun bütüncül ve terapötik bir yaklaŞımla iŞlevlerini yerine getirme ![]() E) Sağlıklı hasta bireyin sağlığa iliŞkin davranıŞlarını gereksinimine uygun olarak değiŞtirme ![]() 10 ![]() A) Ġleri derecede bilgi ve beceri gerektiren alanlarda uzmanlaŞma ![]() B) Gereksiz iŞlemleri önleme, hastanın tarafında veya yanında eylemlerde bulunma ![]() C) Birey-aile-sağlık ekibi arasında iletiŞim ve iŞbirliği sağlama ![]() D) Sağlıklı hasta bireyin sağlığa iliŞkin davranıŞlarını gereksinimine uygun olarak değiŞtirme ![]() E) Bakım iŞlevleri ağırlıklı olmak üzere bireyin gereksinime uygun bütüncül ve terapötik bir yaklaŞımla iŞlevlerini yerine getirme ![]() 11 ![]() A) Ġyi bir vatandaŞ olma ![]() B) Sağlıklı çevre oluŞturma ve koruma ![]() C) Sır saklama ![]() D) Toplum sağlığı için tehlike yaratan durumlarda önlem alma ![]() E) HemŞirelik öğrencilerine uygun öğrenme ortamları hazırlama ![]() 12 ![]() A) Sorumluluğu doğru zamanda doğru kiŞiye verir ![]() B) Diğer personeli denetlemesi için baŞhekimliğe baŞvurur ![]() C) Uygulama ortamındaki kaynakları yönetir ![]() D) Bireysel kaynakların etkili kullanımını sağlar ![]() E) Aktiviteleri koordine eder ![]() 13 ![]() A) ÇalıŞtığı kurumun politika ve hedeflerini bilmek ![]() B) Malzemelerin ekonomik kullanılmasını sağlamak ![]() C) Disiplinler arası olumlu iliŞkiler kurmak ![]() D) Bireysel olarak mesleki bilgi ve becerisini geliŞtirerek yeterliliğini sürdürmek ![]() E) Sağlık politikalarının oluŞturulmasına katılmak ![]() 14 ![]() A) Özgürlük B) EŞitlik C) Alturizm D) Adalet E) Estetik 15 ![]() A) Estetik değerler B) Kuramsal değerler C) Sosyal/toplumsal değerler D) Ekonomik değerler E) Politik değerler 16 ![]() A) Estetik değerler B) Kuramsal değerler C) Sosyal/toplumsal değerler D) Ekonomik değerler E) Politik değerler 17 ![]() A) Normatif etik B) Metaetik etik C) Deskriptif etik D) AraŞtırma etiği E) Hiçbiri 18 ![]() A) DavranıŞları ve sorumluluğu belirler ![]() B) Önyargılı olmayı önler ![]() C) Mesleğin statüsünü güçlendirir ![]() D) Özgürlük ve otonomi sağlar ![]() E) Karar vermeyi zorlaŞtırır ![]() 19 ![]() A) Deontolojik yaklaŞım B) Teleolojik yaklaŞım C) Yararcı yaklaŞım D) Profesyonel yaklaŞım E) Politik yaklaŞım 20 ![]() A) John Stuart Mill B) Jameton C) Arsitoteles D) Immanuel Kant E) Sokrat CEVAP ANAHTARI 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() 12 ![]() 13 ![]() 14 ![]() 15 ![]() 16 ![]() 17 ![]() 18 ![]() 19 ![]() 20 ![]() |
![]() |
![]() |
|