|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
durum, gelişimi, imparatorluğunda, mimari, mimarisiosmanlı, mimarisiosmanlının, osmanlı |
![]() |
Osmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum Gelişimi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Osmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum GelişimiOsmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum Gelişimi Osmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum Gelişimi OSMANLI MıMARİSİ Yıldız Demiriz Mimar Sinan’ın ölümü ile Osmanlı mimarisinde “Klasik Dönem” diye adlandırılan çağ kapanmış, ama bu büyük ustanın etkileri uzun süre devam etmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sultan Ahmed Camii çinileri açısından da oldukça zengindir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yapının hemen yanındaki hünkar mahfili bugün Halı Müzesi olarak kullanılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Yapımına 1603 yılında başlanıp 1663’te bitirilen Eminönü’ndeki Yeni Cami, Osmanlı mimarisinin en uzun sürede tamamlanan camisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Klasik dönemde, “Külliye” olarak adlandırılan yapılar topluluğunun merkezini cami oluşturmaktaydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 18 ![]() ![]() ![]() ![]() Bu dönemde çeşme ve sebiller birden önem kazanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 18 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Klasik Osmanlı mimarisindeki plan tiplerinin uygulanmasına 18 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Osmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum Gelişimi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Osmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum GelişimiNur-u Osmaniye Camii ise mimaride Batılı üslupların belirginleştiği bir yapıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Üsküdar’daki 1760 tarihli Ayazma Camii’nde de Barok özellikleri mimariden çok ayrıntılarda karışmıza çıkar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1763 gibi hayli ilerlemiş bir tarihte yapılmış olmasına rağmen Laleli Camii’ndeki Barok üslubun çok çarpıcı olmadığı söylenebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1778 tarihli Beylerbeyi Camii ise ahşap kubbelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Barok üslubun egemen olduğu dönemde yeni bir külliye biçimi de ortaya çıkmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() 19 ![]() ![]() ![]() Tophane’deki Nusretiye Camii’nde ise Ampir üslup ağır basmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Osmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum Gelişimi |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Osmanlı Mimarisi-Osmanlının Mimarisi-Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Durum GelişimiSultan IŞ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ortaköy Camii ile aynı yıllara ait olan 1853 tarihli Dolmabahçe Camii ise daha ağırbaşlı bir görünüştedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu tarihlerden sonra Osmanlı sanatında bir “kendine dönüş denemeleri” dizisi izlenebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ilk denemelerden sonra Türk Neo-Klasik üslubu daha bilinçli bir biçimde yaratılmaya çalışılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ulusal akım, yine aynı mimarın eseri olan Eyüp’teki Sultan V ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ulusal mimari akımı, Cumhuriyet döneminde de bir süre devam etmiş ve yerini uluslararası betonarme mimariye bırakmıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|