Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Tarih / Coğrafya

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
amerikan, dünya, hava, kullanılan, nci, savaşı, savaşında, uçaklar, uçakları, yük

2 Dünya Savaşı Kullanılan Uçaklar, Amerikan Yük Uçakları, 2 Nci Dünya Savaşında Hava

Eski 09-10-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

2 Dünya Savaşı Kullanılan Uçaklar, Amerikan Yük Uçakları, 2 Nci Dünya Savaşında Hava



2 dünya savaşı kullanılan uçaklar, amerikan yük uçakları, 2 nci dünya savaşında hava
2 dünya savaşı kullanılan uçaklar, amerikan yük uçakları, 2 nci dünya savaşında hava

2 nci DÜNYA SAVAŞI AMERİKAN UÇAKLARI

USAAC (Birleşik Devletler Ordusu Hava Birlikleri)

USAAF(Birleşik Devletler Ordusu Hava Kuvvetleri 1942)

USAF(Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri 1947)

Av Uçakları
P-38 P-39 P-40 P-47

Bombardıman Uçakları
A-20 A-26 B-17 B-24

Diğerleri
C-47 T-6


AV UÇAKLARI

P-38

1937’de ABD Ordu Hava Kuvvetleri kendi ihtiyacı olan yüksek irtifa avcı uçağı için yarışma açtı Yarışmayı, ilk askeri tasarımıyla Lockheed kazandı Meşhur tasarımcı, daha sonraları T-33, U-2, F-104 gibi uçakları da projelendiren Clarence “Kelly” Johnson tasarım ekibinin içindeydi İlk prototip XP-38 27 Ocak 1939’da uçtu Bu deneme modelini kısa arayla üretim modeli P-38D takip etti P-38D buruna yerleştirilmiş bir adet 37mm top ve dört adet 127mm makinalı ile donatılmıştı

1941’de USAAF’a teslimatların başladığında “Lightning” ABD envanterindeki en hızlı uçaktı Pearl Harbor’dan hemen sonra 143 adet P-38D İngiliz Hava Kuvvetleri’ne sevk edildi ancak turboşarjörlerin ihracını yasaklıyan Amerikan kanunu nedeniyle sevkiyat iptal edildi ve uçaklar geri getirildi

İmalat sırasında bir düzineden fazla “Ligthning” varyantı üretildi Yapılan temel değişiklikler silah donanımının arttırılması ve yük kapasitesinin arttırılması ile ilgilidir En çok üretilen model, 3923 adet ile P-38L’dir (Çok az bilinen bir husus ta bu uçağın lisans altında Consolidated Vultee’de üretildiğidir 2000 adet sipariş verilmesine rağmen savaşın bitmesi nedeniyle yalnız 113 afet üretilmiştir)

“Lightning”ler hem Pasifik hem de Avrupa’da görev yapmıştır 40 hava zaferi olan Binbaşı Richard I Bong gibi kişilerin elinde şöhret kazandı

Bu uçağın son varyantları, Avrupa ve Uzak Doğu’da görev yapan F-4 ve F-5 foto-keşif modelleridir Pilotlar bu uçağı özellikle manevra ve yüksek irtifa yetenekleri ve harici yakıt yükü ile havada 12 saat kalabilmesiyle beğenirlerdi

P-39

1941’de P-39 Amerika’nın ön saf avcı uçaklarındandı İlk uçuşunu 1939 Nisan’ında yapan uçaktan Pearl Harbor saldırısı anında 600 adet hizmete girmiş bulunuyordu Sıra tipi pistonlu motorunun kokpitin arkasına yerleştirilmiş olması başlangıçta pilotlarda endişe yarattı, ancak bunun acil inişlerde önde motoru bulunan uçaklara nazaran ilave bir tehlike yaratmadığı zaman içinde ortaya çıktı P-39’un temel problemi onun viril karakteristiğiydi ve kurtuluş teknikleri dikkate alınmadığı taktirde problem yaratabiliyordu Diğer bir eksikliği de motorunda “supercharger” bulunmamasıydı Bu nedenle yüksek irtifalarda güçsüz kalıyordu
“Airacobra” dünyanın birçok yerinde, özellikle Güneybatı Pasifik, Akdeniz ve Rusya cephelerinde kombat görevinde bulundu En iyi performansını 5,170 metrenin altında segiliyordu ve bu nedenle düşük irtifalarda, kara taarruz gibi görevlerde kullanıldı Ağustos 1944’de P-39 üretimi sona erdiğinde 9,584 adet üretilmiş ve bunun 4,773’ü Sovyetler Birliği’ne verilmişti Sovyet pilotları bu otomatik topa sahip uçağı alçak irtifa yetenekleri dolayısıyla çok seviyordu P-39’lar Fransız ve İngiliz kuvvetlerinde de görev yapmıştır

P-40

2Dünya Savaşı başladığında ABD’nin en önde gelen savaş uçaklarından olan P-40, P-36 esas alınarak geliştirilmiştir P-40’lar Japon uçaklarıyla Pearl Harbor baskınında, Filipinler’in istilasında kapışmışlardır 1942’de Çin’de meşhur “Uçan Kaplanlar” tarafından ve Kuzey Afrika’da da USAAF’ın ilk tümü siyah birliği olan 99 Av Taburu tarafından uçurulmuştur
P-40’lar birçok cephede görev almıştır Aleutyan Adaları, İtalya, Orta Doğu, Uzak Doğu, Güney Batı Pasifik bunlardan birkaçıdır Hatta bazıları Rusya’ya dahi gönderilmiştir Çağdaşlarına karşı hız, tırmanma ve manevra yetenekleri açısından daha düşük bir seviyede olmasına rağmen savaşlarda dayanılıklığı ve pilotlarının eğitimi nedeniyle çok iyi bir şöhrete sahip olmuştur P-40’ın parlak dönemi sona erdiğinde 14000’den fazla üretimiş ve 28 ülkenin hava kuvvetlerinde görev almıştır Bunlardan 2320’si “E” modelidir

“E” modelinin Fransa ve Britanya’ya ihracı planlanmıştır Ancak Fransa’nın Nazi’ler tarafından işgali üzeri Fransa’ya yapılacak ihracat iptal edilmiştir Britanya’ya ihraç edilen P-40E’ler, bu ülkenin talepleri paralelinde yapılan tadilatlar nedeniyle “Kittyhawk” olarak adlandırılmıştır Britanya’ya ihraç edilen 560 uçaktan 24’ü Kanada Hava Kuvvetleri’ne, 72’si de Türk Hava Kuvvetleri’ne gönderilmiştir

P-47

Thunderbolt” 2 Dünya Savaşı’ndaki Republic uçakları içinde en meşhur olanıdır İlk uçuşu 6 Mayıs 1941’de yapılan uçak Pratt and Whitney R-2800 “Double Wasp” motoru kullanan, bu motor sayesinde oldukça büyük yük taşıyabilen büyük, yüksek performanslı av-bombardıman uçağı olarak tasarımlandırılmıştır İlk teslimatlar, USAAC’nin Avrupa’da uçmaya başladığı 1942 Harizan’ında yapılmıştır
Çok iyibir uçak olmasına rağmen imalat sürecinde geliştirmeler yapılmıştır Savaşın gelişimi esnasında “Thunderbolt” güvenilir, dayanıklı ve aşırı güçlü bir uçak olarak şöhret yapmıştır P-47’ler savaş esnasında 2 milyon civarında uçuş saati tamamlamış, yalnız Avrupa cephesinde havada ve yerde 7000’in üstünde düşman uçağının imhasını gerçekleştirmiştir

Savaşın son yıllarında Pasifik’te B-29 eskortu olarak görev yapmışlardır P-47C ve daha önceki modeller “jilet sırtı” tabir edilen bir gövde yapısına sahiptiler P-47D’de ise bu yapı, pilotun arka tarafı daha iyi görebilmesi için “damla” tipi kanopiye dönüştürülmüştür

P-47’ler Savaş sırasında Brazilya, İngiltere, Fransa, Meksika ve Sovyetler Birliği tarafından kullanılmıştır Savaş sonrası 9 yıl Hava Milli Muhafızları’da göreve devam etmiştir Uzun yıllar Türkiye’nin de dahil olduğu 15 ülkenin hava kuvvetlerinde göreve devam etmiştir

BOMBARDIMAN UÇAKLARI

A-20

A-20 “Havoc” 2 Dünya Savaşı’nın en çok üretilen saldırı-bombardıman uçağıdır Toplam 7,477 DB-7/A-20 üretilmiştir “Havoc” ortadan kanatlı,iki motorlu üç kişilik bir bombardıman uçağıdır ve ününü uçak ve mürettebatın ağır hasar ve yaralı olduğu durumlarda bile üssüne döndürmekle kazanmıştır Kraliyet Hava Kuvvetleri “RAF” için üretilen modellerine “Boston” denilmiştir

Üretimine 1938’de başlandığında DB-7 olarak adlandırılmıştı 1941’den itibaren USAAC’ta servise girmeye başladılar ve A-20 “Havoc” olarak adlandırıldılar Fransızlar bu arada bu gizli uçağı keşfedip ilk 107 adetlik DB-7 siparişini verdiler Fransız Sipariş Komisyonu’na teslimatlar Ekim ayında yapıldı ve uçaklar Kazablanka’ya gemilerle sevk edildi Fransızlar ikinci 270 adetlik siparişlerini verdiler 1940 Haziran’ında Fransa’nın teslim olmasından önce yarısı teslim alınmış, geri kalanı ise yoldaydı 16’sı da Belçika Hava Kuvvetleri’ne yönlendirilmişti Birleşik Krallık bu uçaklardan 162’sini teslim aldı 1941 sonunda ABD savaşa girdiğinde A-20 Boston/Havoc’lar Kuzey Afrika ve Güney Avrupa’daki Alman hedefleri üzerinde iyi bir performans sergiliyorlardı

Üretilmiş olan DB-7/A-20’lerin yarısından fazlası diğer ülkelerde, özellikle Sovyetler Birliği’nde hizmete girmiştir F-3 foto-keşif ve P-70 gece av versiyonları da vardır Savaşın son yıllarında A-26’larla değiştirilmişlerdir

A-26

A-26 USAAF’ın “bombardıman - taarruz” uçağı olarak adlandırılan son uçağıdır Tasarımındaki ana amaç Douglas A-20 “Havoc / Boston”ların değişitirilmesidir Yapılan üç prototip değişik tarzda görevlere cevap verebilecek tarzda inşa edildi ve 1942’nin temmuz’unda uçtu Numara “1” cam burnu olan bir gündüz bombardıman uçağıydı, Numara “2” silah yüklü bir gece av uçağıydı ve Numara “3” burnunda 75 mm topu olan bir kara taarruz platformu olarak tasarımlandırılmıştı Bu son tip seçildi ve A-26B olarak seri üretime uygun görüldü
Avrupa’daki 9 Hava Kuvvetleri’ne (ve bilahare Pasifik cephesine) teslimattan sonra 2 Dünya Savaşı’nın en hızlı Amerikan bombardıman uçağı oldu Ufak değişiklikler içeren A-26C 1945’de devreye girdi A-26’ların servise girmesinden kısa süre sonra savaşın sona ermesi nedeniyle bu uçaklar gereksiz bulunmuş ve çoğu JD-1 kodu ile Donanma için hedef balonu çekme uçağı olarak tadil edilmiştir Bir kısmı da yeni gelişmekte olan Sovyet tehdidine karşı Türk Hava Kuvvetleri’ne gönderilmiştir

1948’enteresan bir değişim neticesi Martin B-26 “Marauder” servis dışı bırakıldı ve Douglas “A-26” B-26 olarak yeniden adlandırıldı ve bu rumuzu 1962’ye kadar muhafaza etti A-26 üç savaş gören nadir uçaklardandır 2 Dünya Savaşı’ndan sonra Kore Savaşı’nda, bilahare Vietnam Savaşı’nda görev aldı Son savaşındaki görevi karşıt önlem manasına “counter-insurgency” COIN’di Bu işle görevlendirilen (yeni adıyla) B-26K Tayland’da üslenmişti Bu uçaklar aynı zamanda VIP taşımacılığı, gece keşif, füze yönlendirme ve izleme, hedef kontrol görevleri için kullanılmıştır

B-17

USSAC’ın büyük, çok motorlu bir ağır bombardıman uçağı talebine Boeing B-17 prototipi olan “Model 299” ile cevap verdi Tasarım masasından uçuş denemelerine 12 aydan kısa bir sürede geçti ve ilk uçuşunu 28 Temmuz 1935’de yaptı Büyük ölçülerine nedeniyle ilk uçuşa katılanlar tarafından “Flying Fortress” olarak adlandırıldı

B-17 gövde altından kanatlı, henüz tasarım aşamasında olan XB-15 dev bombardıman uçağının özellikleri ile Model 247 nakliye uçaklarının özelliklerini birleştiren bir uçaktı B-17 Boeing’in, açık kokpit yerine uçuş güvertesi olan ilk askeri uçağıydı, beş adet 30 kalibre makinalı ve bombalar ile donatılmıştı

B-17’nin ilk savaş görevi, RAF’ın birkaç B-17’yi yüksek irtifa görevleri için almasıyla başladı Ancak 2 Dünya Savaşı yoğunlaştıkça bombardıman uçakları ilave silah donanımı ve zırh ihtiyacı duydular

B-17E seri üretimi yapılmaya başlanan ilk modeldir 9 makinalı ve 1,800 kg bomba yükü taşıyordu Bu model ilk prototiplerden birkaç ton daha ağırdı Aynı zamanda Boeing’in ilk belirgin ve çok büyük kuyruğu olan uçağıydı Bunun nedeni yüksek irtifada dengeyi ve iyileştirilmiş kontrolu sağlamaktı Her model daha ağır silah donanımına sahip oluyordu

Son model olan B-17G burunda çene altına ilave edilmiş çift namlulu bir makinalıya sahipti; savunma için 13 makinalısı vardı

Pasifik cephesinde Japonlara karşı “dört motorlu avcı” deyimiyle öldürücü bir şöhret kazanmıştı Uçağın efsaneleşmesinin nedenlerinden biri de çok yara almasına rağmen havada kalabilme yeteneğiydi Birçok kereler üslerine gövdelerinden büyük parçalar kopmuş olarak dönmüşlerdir

Boeing fabrikalarında 6,981, ulusal bir işbirliği neticesi Douglas ve Lockheed fabrikalarında da 5,745 adet olmak üzere toplam 12,726 adet üretilmiştir

B-24

USAAC talepleri paralelinde tasarımlandırılan uçağın ilk prototipi uçuşunu 29 Aralık 1939’da gerçekleştirdi Bu arada hava kuvvetlerini yaklaşmakta olan savaş için modernize etmek isteyen Büyük Britanya ve Fransa’dan siparişler alındı Ancak “Liberator”lar Fransa’nın işgalinden önce hazır olmadığı için bu ülkeye teslim edilemedi ve bu sipariş Britanya’ya kaydırıldı

Britanya’da hizmete giren ilk “Liberator”lar BOAC tarafından transatlantik yolcu uçağı ve Sahil Komutanlığı tarafından devriye uçağı olarak kullanıldılar B-24’ler ABD Donanması’nda, Kanada Hava Kuvvetleri’nde ve birçok ülkenin silahlı kuvvetlerinde kullanım imkanı buldular Avrupa cephesinde Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) Bombardıman Komutanlığı faaliyetlerini gece bombardımanına yoğunlaştırmıştı; buna karşılık USAAC genelde gündüz operasyonlarını tercih ediyordu

1942’deki ilk Ploesti saldırısından sonra dört, 1943’deki ikinci Ploesti saldırısından sonra da yedi B-24 Türkiye topraklarına mecburi iniş yaptılar ve enterne edildiler Altı uçak uçabilir durumda bulundu ve ABD ile varılan anlaşma gereği Eritre depolarında onarılıp Türk Hava Kuvvetleri’ne katıldılar

B-24 “Liberator” 2 Dünya Savaşı’ndaki bütün müttefik uçaklarından daha fazla sayıda üretilmiştir Bu miktar 18,000 civarındadır Rakibi olan B-17 sevilmemekle birlikte daha iyi performansa, daha fazla yük taşıma yeteneğine ve daha uzun menzile sahiptiler Ancak B-17’ler kadar dayanıklı değildiler ve düşman faaliyetleri karşısında ağır kayıplar verdiler 1950’lerin Başında USAF envanterinden çıkarılmasına rağmen Hindistan dahil birçok ülkenin hava kuvvetlerine katılma olanağı buldular

DİĞERLERİ

C-47

Şüphesiz C-47 ve onun sivil versiyonu DC-3 havacılık tarihinin en önemli uçaklarıdır Sanırım “Dakota” adını duymamış çok az kişi vardır

Douglas DC serisinin (Douglas Cargo) askeri kariyeri 1936 yılında Ordu Hava Birlikleri C-32 adı altında iki adet DC-2 siparişi ile başladı Bunu 18 adet DC-2 (C-33 kargo adıyla) ve iki adet C-34 personel taşıyıcı takip etti Bunu 1937’de DC-2’nin gövdesi ile DC-3’ün kuyruk kısmından meydana gelen bir melez uçak tipini belirleyen Ordu siparişi takip etti Bu C-38 prototipi olup bunu 35 adet üretim ile C-39 izledi Bu uçak Ordu tarafından hava taşımacılığına yönelik ilk ciddi çalışmadır

1941 yılında eski Hava Birlikleri Ordu Hava Kuvvetleri olmuştu ve kendine DC-3’ün modifiye edilmiş bir versiyonu olan C-47’yi standart nakliye uçağı olarak seçti Takviye edilmiş gövde tabanı ile geniş bir kargo kapısı temel değişikliklerdi Diğer değişiklikler kanat alt ortasına eklenen kargo kancaları ile kuyruktaki konun yerine planör çekme kancası ilavesiydi

Nakliye uçağı olarak C-47 2700 kg’a kadar kargo taşıyabiliyordu Bir jeep veya 37-mm top da taşıyabileceği yükler arasındaydı Asker olarak tam techizatlı 28 asker veya sıhhiye uçağı olarak 14 yatan hasta ile 3 hemşire taşıyabiliyordu Bu uçağın 3 temel versiyonu yapılmış olup en az 22 değişik adlandırmaya tabi olmuştur

ABD’nin bütün askeri kuruluşları bütün müttefik güçler bu uçağı kullanmışlardır ABD Donanması versiyonunun kodu R4D’dir Dakota adı İngiliz ve Avusturalyalılardan gelmektedir Bu isim “Douglas Aircraft COmpany Transport Aircraft= Douglas Havacılık Şirketi Nakliye Uçağı” nın baş harflerinden meydana gelmektedir Dakota’lar dünyadaki her kıt’ada uçmuş, her büyük savaşta görev yapmıştır II Dünya Savaşı sonuna kadar 10,000’den fazla üretilmiştir

C-47’ler IIDünya Savaşı’ndan sonra uzun yıllar aktif görevde kalmıştır Berlin Hava Harekatı’nda önemli rol oynamış, Kore ve Vietnam Savaşları’na katılmıştır C-47’nin savaş sonrası en tanınmış modellerinden biri de AC-47 “gunship”tir Bu model USAF’ta Vietnam Savaşı’nda görev almıştır AC-47D’lere toplam atış miktarı 6000/dakika olan 3 adet 762mm MXU-470A “Minigun” monte edilmiştir Birçok C-47 halen birçok hava kuvvetinde aktif görevdedir

T-6

AT-6 ileri eğitim uçağı havacılık tarihinde en çok kullanılan uçaklardan biridir BC-1 temel eğitim uçağından geliştirilen ve 1937’de ilk siparişi verilen uçaktan 1938-1945 arasında 15,495 adet üetilmiştir Bu uçaklardan 10,057’si, USAAF tarafından alınmış, diğerleri SNJ kodu ile donanmada ve 30’dan fazla müttefik ülkede kullanılmıştır Birçok USAAF pilotu okullarından mezun olmadan önce AT-6’larda eğitim görmüş, Britanya Savaşı’nda görev alıp “Spitfire” ve “Hurricane”leri kullanan pilotlar ise AT-6’nın İngiliz versiyonu olan “Harvard”larda eğitilmiştir

1948’de USAF’da görev yapmakta olan “Texan”lar AT, BT ve PT gibi kodlandırmalar terkedilince T-6 olarak adlandırıldılar Kore Savaşı esnasında kara destek görevlerinin acil ihtiyacı nedeniyle “sivrisinek görevleri”ne çıkıp düşman birliklerinin yerlerini belirleyip dumanlı roketlerle bunları av-bombardıman filolarına bildirdiler

2 dünya savaşı kullanılan uçaklar, amerikan yük uçakları, 2 nci dünya savaşında havacılık, c 47 dakoda resimleri, 2 dünya savaşında kullanılan uçaklar, 2 dünya savaşı bitmesi, 2 nci dünya savaşi boeing uçakları, 2dünya savaşi amerika uçak modeli, kitty hawk 2 dunya savası savas ucakları,türk hava kuvvetleri uçakları ve ikinci dünya savaşı, 1dünya savaşı esnasındaki hava görüntüleri,2dünya savaşında hava bombardımanı yapan ülke, 2dünya savaşı amerikan uçak model,

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.