Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Ekonomi / İktisat / İşletme

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
değişim, mühendisliği

Değişim Mühendisliği

Eski 05-30-2009   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Değişim Mühendisliği



Değişim mühendisliği, en kısa ve genel tanımıyla, herşeye yeniden başlamaktır Buna göre, var olanı tamir etmek yada aşamalı değişiklikler yapmak yaklaşımı terkedilmeli ve şirketler, işi daha iyi yapmanın yollarını keşfetmelidirler



Değişim için yapılacak ilk iş "yeniden düşünme"dir Ancak yeniden düşünerek ve dünyadaki gelişmeleri anlayarak değişimin bir zorunluluk olduğuna kendimizi ve organizasyonun başındaki lider ve üst yöneticileri inandırabiliriz İkinci aşamada değişimin planlanması ve tasarımının yapılması gerekir Değişimin "yeniden tasarımı"nın yapılmasından sonra mevcut organizasyonun örgüt yapısının değiştirilmesi gerekir Buna "reorganizasyon" diyoruz Son aşamada ise organizasyonda mevcut yapı, sistem ve süreçlerin "yeniden yapılanma"sı gerekir Tüm bu işlemler adına Değişim Mühendisliği denen yeni bir araştırma ve uzmanlık alanını gündeme getirmiştir
"Değişim mühendisliği, maliyet, kalite, hizmet ve hız gibi çağımızın en önemli performans ölçülerinde çarpıcı gelişmeler yapmak amacıyla, iş süreçlerinin temelden yeniden düşünülmesi ve radikal bir şekilde yeniden tasarlanmasıdır



Değişim mühendisliği tanımı dört temel kavramı içermektedir:



Temel: Değişim mühendisliği, değişime başlamadan önce, işlerin neden yapıldığı ve neden bu şekilde yapıldığı konularını içeren temel soruların sorulmasını ve cevapların ne olması gerektiğinin araştırılmasını öngörür
Radikal: Radikal, işlerin köküne inerek yeniden tasarlanması, mevcut olanla oyalanıp yapay değişiklikler yapmak değil, eskiyi tamamen fırlatıp atmak demektir Değişim mühendisliği işin geliştirilmesi, iyileştirilmesi yada değiştirilmesi değil, tamamen yeniden icat edilmesidir
Çarpıcı: Değişim mühendisliği marjinal veya aşamalı geliştirmeler yapmak değil, performansta önemli sıçramalar gerçekleştirmek demektir Değişim mühendisliği ancak büyük bir hamleye, patlamaya gereksinim duyulduğunda uygulanmalıdır
Süreç: Tanımımızın en önemli anahtar sözcüğü süreçtir İş süreci, bir veya birkaç çeşit girdinin alınıp, bunlardan, müşteri için değer oluşturacak bir çıktının yaratıldığı faaliyetlerin toplamıdır Süreç odaklılık, şimdiye kadarki işbölümü ve uzmanlaşma ilkelerine göre, görev odaklı organize olma uygulamalarının tamamen terkedilmesini gerektirmektedir


Değişim mühendisliği yaklaşımı, işletme ile ilgili her düzeyin, her sürecin ve her ilişkinin, yeniden düşünülmesini ve ürün/hizmete yönelik sistemlerden, müşteriler için anlam ifade eden sonuçlar verecek süreçlere yönelik sistemlere geçişi temel alan bir anlayıştır Bu çerçevede, değişim, üç düzeyde yeniden tasarım ve tanımlama gerektirmektedir


İş ve görev süreçlerinin yeniden tasarımı: İş ve görevlerin yerine getirilmesinde kullanılan bütün aşamaların incelenerek, gereksiz olanların tasfiye edilmesi; temel olarak gerekli olanların iyileştirilmesi ve bir kısmının da, işletmenin başka alt bölümlerine veya işletme dışına yönelik olarak yer değiştirmesinin planlanmasıdır
Temel işbirliği ve koordinasyon süreçlerinin yeniden tasarımı: İşletme içinde, iş ve görev süreçlerini birleştiren ana süreçlerin, performans hedefleri konularak yalınlaştırılması ve sistemi güçlendirecek şekilde yeniden düzenlenmesidir
İşletmenin entegre bir sistem olarak yeniden düşünülmesi: Faaliyetler arasında paralellik sağlamak amacıyla, işletmenin, ortakları, müşterileri, taşeronları, tedarikçileri ve hissedarları ile ilişkilerinin işbirliği süreçlerinin yeniden tasarımı ve tanımlanmasıdır
Değişim mühendisliği kavramı, çoğu zaman yanlış kullanılmakta veya proje yönetimi, öneri geliştirme ve sürekli iyileştirme faaliyetleri, reorganizasyon çalışmaları, küçülme, yalınlaştırma gibi, başka değişim yönetimi yöntemleri ile eş anlamlı olarak değerlendirilmektedir Halbuki değişim mühendisliği, stratejik önemi olan ve katma değer sağlayan işletme süreçlerinin ve bunların dayandığı tüm sistemlerin, politikaların ve örgütsel yapının, verimliliğini artıracak ve iş akışında optimumu sağlayacak şekilde, kökten ve hızlı bir biçimde yeniden tasarlanması anlamını içermektedir
Değişim mühendisliği, küçülmek, organizasyon şemalarında değişiklik yapmak veya otomasyona geçmek gibi yeniden yapılanma yöntemlerinden farklıdır Değişim mühendisliği, gerekli olmayan işlerden kurtulmak ve işi yapmanın daha iyi yollarını bulmak için, işi en başından sonuna kadar, yeniden düşünmektir Bu çerçevede, insanların görevlerini değil, işlerini ortadan kaldırır ve teknolojiyi, yeni süreç tasarımlarının oluşturulmasında kullanır


Değişim Mühendisliği Kapsamı


Değişim mühendisliği kapsamını dar bir çerçevede sınırlandırmak, temel felsefesine aykırı düşecektir Değişim mühendisliği, değişimi esas alan herşeyin yeni baştan tasarımı çabalarını kapsamaktadır Yeniden tasarımı, radikal bir bakış açısı ile işletme içinde ve işletmenin çevresiyle ilişkilerindeki her türlü faaliyette öngören değişim mühendisliği yaklaşımında uygulamaya yönelik olarak, yöneticilerin bu yaklaşımı benimsemeden önce, kapsamı belirleyecek dört önemli soruya cevap aramaları gereğini vurgulamaktadır:
İşletmenin hedefleri, yetenekleri ve eğilimleri nelerdir?
Nasıl bir organizasyon kültürü oluşturmak istenmektedir?
İşler nasıl ve hangi yöntemlerle yerine getirilecektir?
Kimlerle birlikte çalışılacaktır


Şirketlerin iş yapma biçimlerini radikal olarak değiştirecek en önemli faktör müşteridir Buna göre, müşteriler, şirketlerden kendi beklentileri ve yöntemleri çerçevesinde iş yapmalarını bekler hale gelmişlerdir Böylece, işleri, müşterilerin isteklerine en uygun gelecek şekilde yapan şirketler, başarılı olacaklardır Bu ise, kararların tepede verildiği ve aşağıda uygulandığı işletme modelinden, kararların işe daha yakın olanlar tarafından verildiği, yeni işletme modeline geçişi gerekli kılmaktadır


Organizasyonların birbirleriyle ilişkili dört yönü vardır Değişim mühendisliği, bu dört konuda, radikal değişimleri kapsamaktadır

İşin gerçekleştirilmesi ve değerin yaratılmasını sağlayan süreçlerin yeniden tasarımı;
İş süreçlerinin tasarımı, görevlerin tasarımını ve bu görevleri üstlenecek kişilerin belirlenmesini etkilemekte;
Bunların sonucunda, yeni organizasyon yapıları ve çalışanların eğitimi ve geliştirilmeleri için, yeni yönetim sistemleri oluşmakta ve Yeni sistemde, nelerin önemli olduğu konusunda, bir dizi yeni tutum, inanç ve kültürel norm ortaya çıkmaktadır


Değişim mühendisliğinin amacı, yüksek performanslı süreçler yaratmaktır Bu süreçler basit olmalıdır Basit süreç ise, değişim mühendisliği ile karmaşık hale getirilmektedir: Yani bireyler, işin bölünmüş parçacıkları yerine, daha büyük bölümlerini üstlenmeye başlamaktadırlar Böylece, bir süreç tek bir görev değil, görevler bütünü haline gelmekte ve çalışanlar, kendi parçalanmış işleri yerine, sonuç üzerinde yoğunlaşmaktadırlar
İşletmelerde, değişim mühendisliğine konu olan süreçleri, iki grupta toplamak mümkündür Birinci gruptaki süreçler, müşteri için doğrudan değer yaratan, temel operasyonel (Mainstreams) süreçlerdir İkinci gruptaki süreçler ise, müşteri tatminine dolaylı olarak katkıda bulunan ve temel operasyonel süreçlere dayanak oluşturan, destek süreçleridir Değişim mühendisliğinde önceliği oluşturan temel operasyonel süreçler, müşteri tatmininin ayrılmaz ikilisi olan, üretim ve satış süreçleridir Diğer faaliyetlerin tamamı, destek süreçlerinin kapsamında değerlendirilmektedir

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.