![]() |
Pazarlama |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() PazarlamaPazarlama'nın Amerikan Pazarlama Derneği'nce 1984 yılındaki toplantısında yapılan tanımı şöyledir: "Pazarlama, kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mübadeleleri gerçekleştirmeka üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir ![]() Malların üretim yerlerinden satış yerlerine hareketini sağlayan faaliyetler pazarlama içinde düşünülür ![]() Belirli mallar için potansiyel pazarı belirlemek ![]() İşletmenin üretim kapasitesinin verimli biçimde kullanılmasını sağlayacak talebi yaratmak ![]() Elverişli bir dagitim sistemi kurup uygulamak ![]() Yukarıdaki tanımların sonucunda ulaşılanlar ise; Pazarlama beşeri faaliyetleri kapsar ![]() İhtiyaçların ve isteklerin doyurulmasına yöneliktir ![]() Değişim yoluyla bu faaliyet amacına ulaşır ![]() Pazarlama, toplumun ve bireyin sosyo-psikolojik yapılarını ilgili bilim dallarından yararlanarak inceleyen ve onların gerçek tutum ve davranışlarını öğrenmeye çalışan, mal ve hizmetlerin tüketicilere ulaştırılmasında kullanılan yöntemlerden de yararlanarak tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun pazarlama uygulamalarının bulunmasını sağlayan bir faaliyettir ![]() ![]() Pazarlama kavramının temelini değişim süreci (prosesi) teşkil etmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pazarlama Karması (Bileşenleri) Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi esnasında bir pazarlama yöneticisinin üzerinde karar vermek zorunda olduğu temel değişkenlere pazarlama bileşenleri veya pazarlama karması adı verilmektedir ![]() ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|