|
|||||||
![]() |
|
|
Konu Araçları |
| ekonomik, enerji, kavrayabilme, kaynaklarından, olarak, yararlanmayı |
Enerji Kaynaklarından Ekonomik Olarak Yararlanmayı Kavrayabilme |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Enerji Kaynaklarından Ekonomik Olarak Yararlanmayı KavrayabilmeEnerji Kaynaklarından Ekonomik Olarak Yararlanmayı Kavrayabilme Enerji Kaynaklarından Ekonomik Olarak Yararlanmayı Kavrayabilme Hedef 1: Katı, sıvı ve gaz yakacaklardan ekonomik olarak yararlanmayı kavrayabilme Davranışlar: 1 Katı yakacakların isimlerini söyleme, yazma2 Katı yakacakları ısı değeri yönünden karşılaştırma3 Katı yakacakların kullanıldığı yerleri söyleme4 Sıvı yakacakların isimlerini söyleme, yazma5 Sıvı yakacakların kullanıldığı yerleri söyleme, yazma6 Gaz yakacakların isimlerini söyleme, yazma7 Gaz yakacakların kullanıldığı yerleri söyleme, yazma8 Katı, sıvı, gaz yakacakların kullanımında dikkat edilmesi gereken hususları söyleme, yazma9 Katı, sıvı gaz yakacakları ekonomik olarak kullanmak için alınacak önlemleri açıklama10 Yakacakların kullanımında çevrenin kirletilmemesi gerektiğini söyleme ve uygulamaHedef 2: Güneş enerjisinden yararlanmak Davranışlar: 1 Güneşin ısı ve ışık kaynağı olduğunu söyleme, yazma2 Dünyamızın Güneşten gelen ısı enerjisi ile ısındığını söyleme, yazma3 Suyun tabii dolanımına Güneş enerjisinin etkisini açıklama4 Yeşil yapraklı bitkilerin Güneş enerjisinden yararlanarak besin yaptıklarını söyleme, yazma5 Güneş enerjisinden yararlanma yollarına örnekler verme6 Ülkemizin Güneş enerjisi bakımından zenginliğini açıklamaHedef 3: Yenilenebilir enerjiyi kavrayabilme Davranışlar: 1 Yenilenebilir enerjinin ne olduğunu açıklama2 Yenilenebilir enerji kaynaklarını söyleme, yazma3 Yenilenebilir enerjinin gereği ve önemini açıklama4 Yenilenebilir enerji ile çevre kirliliği arasındaki ilişkiyi açıklamaAraç ve Gereçler: 4 Sınıf Fen Bilgisi ders kitabı, 4 Sınıf ünite dergileri, asetat, tepegöz, yazı tahtasıYöntem- Etkinlik- Stratejiler: Aktarma yöntemi- düz anlatım, tartışma, soru-cevap etkinlikleri İşleniş: Derse “Yakacak denince ne anlıyorsunuz?” , “Evinizde ısınmak için hangi yakacakları kullanıyorsunuz?” gibi sorularla başlanarak, öğrencilerin derse motivasyonları sağlanacak Öğrencilerden alınan cevaplar doğrultusunda katı, sıvı, gaz yakacakların neler oldukları tarafımdan söylenecek Bu yakacaklardan ekonomik olarak nasıl yararlanmamız gerektiği açıklanacak Güneş enerjisinden nasıl faydalanacakları kavratılacak Yenilenebilir enerji hakkında bilgi verilecek Yenilenebilir enerjinin önemi ve çevreye olan etkileri tartışılacak Öğrencilerin somut yaşantılar kazanarak öğrenmelerinin daha etkili olmasından dolayı; derse aktif katılımları sağlanacak Tartışma ve soru-cevap etkinlikleri sayesinde dikkatlerinin dağılmaması sağlanacak Değerlendirme: 1 Katı, sıvı ve gaz yakacaklara örnek veriniz![]() 2 Katı, sıvı, gaz yakacakları ekonomik olarak nasıl kullanırız?3 Ülkemizin hangi bölgeleri Güneş enerjisi bakımından daha zengindir? 4 Yenilenebilir enerji nedir?5 Yenilenebilir enerjilere örnek veriniz
|
|
|
|