![]() |
Resimlerle Osmanlı Kültürü Ve Mirası |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Resimlerle Osmanlı Kültürü Ve MirasıResimlerle Osmanlı Kültürü Ve Mirası Osmanlı resmi kıyafet örnekleri ve Tanzimat'tan (1839) Cumhuriyet'e Türk resmi ![]() Akçakoca Bey İlk Kumandanlardan Sultan Osman Osmanlı Devleti Kurucusu Konur Alp İlk Kumandanlardan ![]() Alay Başçavuşu Sadaret Alayında İnzibata Memur Çavuşbaşı Divan Çavuşları Amiri (Adalet Bakanı) Beylikçi Fermanların Yazıldığı Kalemin Amiri Amedi Dış İşleri Özel Kalemi Amiri Büyük Tezkereci Bakanlık Özel Kalemi Amiri ![]() Babıali Tercümanı Sadrazamla Elçiler Arasında Tercümanlık Eden Avrupalı Sefir Avrupalı bir Elçi Tipi Reisülküttab Dış İşleri Bakanı Buhara Sefiri Buharalı Elçi İç Ağası ![]() Baş Çavuş Yeniçeri Ağasından Sonra Gelen Üçüncü Amir Kul Kahyası Yeniçeri Ağasından Sonra Gelen İkinci Amir Kapıcı Başı Saray Kapıcılarının Subayı Orta Çavuşu Baş Çavuşun Yardımcısı ![]() Baş Cuhadar Padişahın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan Dersvekili Şeyhülislam Namına Ders Okutan Şeyhülislam Ulema Sınıfının Başı ve Müftü Vekayici Resmi Tarih Yazarı (Vakanüvis) ![]() Başçuhadar Sadrazamın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan Defterdar Maliye Bakanı Defter Emini Devlet Arazi Kayıt Defterlerinin Muhafızı Nişancı Devlet Bakanı Darbhane Emini Darbhanenin Amiri ![]() Baş Çuhadar Padişahın Atının Sağ Tarafında Yürüyen Muhafız Silahtarağa Padişahın Silahlarını Muhafaza Edip Taşıyan Peyk Padişahın Seyahatlerinde Önde Giden Yaya Haberci Solak Padişahın Seyahatlerinde Merasim Kıtası Eri ![]() Baş Falakacı Sadaret Ceza Amiri Vezir Baş Tebdili Sarıazamın Hususi Ziyaretlerinde Maiyet Amiri Kuloğlu Baş Cuhadarı Belediye Tahsildarları Amiri Baş Kılavuz Alaylarda Yol Açan Çavuşların Amir ![]() Baş Karakullukçu Karakullukçuların Amiri Karakullukçular Yeniçeri Ocağında En Kıdemsiz Erler Orta Sakası Her Yeniçeri Birliğinde Bulunan Sucu ![]() Mekke Kadısı Mekke Baş Hakimi Rumeli Kazaskeri Rumelideki Kadıların Amiri Nakib-ül-eşraf Peygamber Soyundan Olanların Başı İstanbul Kadısı İstanbul Baş Hakimi ![]() Baş Teşrifatçı Protokol Amiri Devlet Kethüdası Başbakan Yardımcısı ve İç İşleri Bakanı Teşrifatçı Protokol Amiri Hil’at Giyen Memurlar Mükafaten Hususi Elbise Giydirilen Memurlar ![]() Cellad İdam Hükümlerini İnfaza Memur Celladbaşı Celladların Amiri Subaşı Şehrin İnzibat Amiri Asesbaşı Yeniçeri Ocağı İnzibat Amiri Böcek Başı Gizli Polis Amiri ![]() Cebehane Karakullukçusu Cephane Muhafızı Cebehane Çorbacısı Cephane Subayı Bostancı Saray Muhafızı Satır Tören Kıtası Eri ![]() Çırak Esnaf Esnaf Çırağı Usta Küçük Rütbeli Yeniçeri Subayı Kalyoncu Yelkenli Gemi Efradından Tulumbacı Yeniçeri Ocağında Etfaiye Eri ![]() Çuhadar Yeniçeri Ocağının Hükümet Nezdindeki Mümessili Divan Çavuşu Hükümet Toplantılarında İntizamı Temine Memur Yasakçı Elçilikleri Muhafazaya Memur Yeniçeri ![]() Darüssaade Ağası Harem Ağalarının Amiri Sultan Mahmud II Otuzuncu Osmanlı Padişahı Silahtarağa Padişahın Silahlarını Muhafaza Edip Taşıyan Baş Cuhadar Padişahın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan ![]() İç Ağaları İç Saray Hizmetleri Enderun Dilsizi Saray Soytarılarından ![]() İçoğlan Çavuşları Acemi Ocağı Subayları Zülüflü Baltacı İç Saray Hizmetlisi Eski Saray Baltacısı Eski Saray Hizmetkarlarından ![]() İç Oğlan Çavuşu Acemi Ocağı Subayı Galata Çavuşu Galata Muhafızları Subayı Tersane Baş Çavuşu Tersane Muhafızları Subayı Kaptan Paşa Deniz Kuvvetleri Başkumandanı (Bahriye Nazırı) Çıplak Çavuş Çıplaklar Subayı Çıplak Kaptanpaşa Maiyeti ![]() Kalpaklı Şubara Neferi Nizamı Cedid Neferi Şubara Neferi Selim III ![]() ![]() Karakullukçu En Kıdemsiz Yeniçeri Eri Usta Küçük Rütbeli Yeniçeri Subayı ![]() Kavas Sadaret Dairesi Muhafızı (1826’dan sonra) Posta Tatarı Atlı Postacı Vezir Tatarı Vezir Postacısı Vezir İç Oğlan Çavuşu Sadarette İç Hizmetlere Bakanların Amiri ![]() Kazasker Kadıların Amiri ve Hükümet Azası Kaptan Paşa Deniz Kuvvetleri Başkumandanı Çuhadar Vezir Saraylarında Dış Hizmet Erbabından ![]() Keçeli Nefer Yeniçeri Neferi Nizamı Cedid Binbaşışı Selim III ![]() Topçu Başı Topçu Kumandanı Binbaşı Mahmud II’nin Kurduğu Yeni Orduda Binbaşı ![]() Kızlarağası Haremağalarının Amiri Cüce Saray Soytarılarından Ak Ağa Harem’de Vazifeli Ak Hadım ![]() Kulluk Neferi Karakol Bekleyen Yeniçeri Keçeli Yeniçeri Neferi Odabaşı Yeniçeri Kışlası Amiri Kulluk Bayrakdarı Karakol Amiri ![]() Kumbaracılar Tımarlı ![]() ![]() ![]() Mehter Takımı ![]() Müjdeci Başı Hac Kafilesinin Mekkeye Vardığı Haberini Getiren Serdengeçti Ağası Gönüllü Fedailer Amiri Saraç Başı Has Ahır Saraçlarının Amiri Salı Usta Kapıkulu Süvarilerinin İstanbul’daki İşlerini Takibe Memur Cebeci Kahyası ![]() “Konaklayan Yolcular” NAKŞİ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 17 ![]() ![]() mimari siluetleri içeren resimlerinden başla¤¤¤¤¤ Osmanlı Resmi’nde ![]() olan üç boyutluluk kendisini göstermeye başlamıştır ![]() görünüşleri üzerine ilk arkaik denemeler görülür ![]() ![]() “İstanbul’da Bir Sokak” Tuval Üzerine Yağlıboya ![]() ![]() Sultan II ![]() ZONARO Saray ve Sultan’a karşı hizmetini II ![]() yıl sürdürmüş ![]() ![]() olmasının dışında bazı önemli sanatçılarımıza özel dersler vererek ve 1883’te açılan Sanayi-i Nefise’de öğretmenlik yaparak çağdaş Türk Resmi’ne de önemli katkılarda bulunmuştur ![]() ![]() ZONARO’ya özel bir ilgi göstermiş ![]() ![]() yapının üst katı Padişah tarafından parasal destekle tam donanımlı bir atelye haline getirilmiş ![]() diğer kısımlar da sürekli bir sergi mekanı olarak sanatçının ailesiyle birlikte kullanımına da açık olmak üzere verilmiştir ![]() sanatçı daha çok toplumun sosyo-kültürel dokularını resmetmeyi tercih etmiştir ![]() ![]() “Saraylı Kadın” Pierre Desirere GUILLEMENT ![]() ![]() ![]() 19 ![]() iki grupta toplanabilir ![]() sahneleridir ![]() ![]() ![]() Oryantalist Ressamlar’ın çok sevmelerine karşın “” rolü biçilen ![]() ![]() pazarında sergilenen kadının merkezde olduğu erotik sahneleri yansıtan eserler nispeten azdır ![]() Manzaralarda ise ağırlık İstanbul ve İmparatorluğun önemli kent peyzajlarıdır ![]() yakınlığı nedeniyle GUILLEMENT’in muhtemelen Harem’den bir kadını resmettiği “Saraylı Kadın” adlı tabloda imaja ve hayale dayanmadığı için dikkati çeken bir erotizm yoktur ![]() ![]() “Mehtapta Eyüp” (1874) İvan Konstantinovitch AIVAZOVSKI ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Resimlerle Osmanlı Kültürü Ve Mirası |
![]() |
![]() |
#2 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Resimlerle Osmanlı Kültürü Ve Mirası![]() “Yıldız Sarayı Bahçesi” Giritli HÜSEYİN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir kısım Oryantalist Ressamlar yaptıkları resimlerde Fotoğraftan yararlanmışlardır ![]() ![]() da yararlandığı bir vasıta olmuştur ![]() çoğunlukla Saray Fotoğrafçıları’nın çektikleri fotoğraflardan yararlanarak resim yapan diğer foto yorumcu Sanatçılardandır ![]() ![]() “Kariye Camii” Tevfik BEŞİKTAŞ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tevfik BEŞİKTAŞ (1871-1914) Arkaik Perspektif denemeleri ve Mimari Kompozisyonları ile dikkati çeker ![]() ![]() “Galata Köprüsü” Mustafa Nuri PAŞA ![]() ![]() ![]() ![]() Mustafa Nuri PAŞA ![]() Asker Ressamlar dönemlerindeki Reformist bilinçlenmenin kültür ve sanat alanındaki hedeflerini temsil eden ressamlar arasında yer almaktadır ![]() ![]() “Dilşad Hatun” Şehzade ABDÜLMECİD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Son Osmanlı Halifesi ABDÜLMECİD (1868-1944) de Asker Ressam Grubu’na dahildir ![]() Bu gruptan Ahmet Ziya AKBULUT ve Halife ABDÜLMECİD’in resimleri konu açısından değilse de teknik ele alış biçimleri bakımından birbirlerine benzerler ![]() çok önemli olmuştur ![]() gibi gerçekçiliğe dayanmış ![]() ![]() ![]() “Haremde Goethe” Abdülmecid EFENDİ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resmi anlamda asker olmamakla birlikte bu çerçevede ele alınan 32 ![]() oğlu Abdülmecid EFENDİ (1868-1944) ![]() ![]() onun sanatındaki bu yöndeki bir eğilim son derece sınırlı ayıklanmış bir Oryantalizmdir ![]() resme özel bir önem vermiştir ![]() ortaya konan insan figürünün betimlenmesini tek ya da çok figürlü kompozisyonlarla aşmıştır ![]() Abdülmecid EFENDİ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Yavuz Selim” ve “Tarih Dersi/Nasihat” gibi resimleriyle günün koşullarına göre sosyo-politik tavrını ortaya koyan bir sanatçı olmuştur ![]() ![]() "Genç Kadın" LEVNİ ![]() ![]() ![]() Dönemin Avrupalı ![]() ![]() sosyal ortamını yansıtır ![]() ![]() ![]() dinlenirken tasvir ettiği kadın figürlerini çizgisel bir üslupla kırmızı ![]() ![]() ![]() ![]() leylak renkleri ile resmetmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() olan figürde toplamak gibi buluşlarla önemli yeniliklere de imza atmıştır ![]() resimleri yapan sanatçının resimlerde değişik giysileri ve başlıkları olan farklı sınıflardan insanları tasvir etmesi bakımından ![]() ![]() Salma Neferleri Padişahın Ziyaretlerinde Maiyet Efradından Nöbetçi Kale Muhafızı Haseki Ağa Yeniçeri Ocağında İtibarlı bir Sınıftan Kimse ![]() Selam Ağası Vezir Teşrifatçısı Sakallı Ağası Sadret Dairesinin Dış Hizmetlerine Memur Kaftan Ağası Vezirlerin Merasim Elbiseleri ile Meşgul Olan Çamaşır Ağası Vezirlerin Çamaşırları ile Meşgul Olan ![]() Soytarı Başı Saray Palyaçoları’nın Amiri Bektaşi Dervişi Bektaşi Tarikatı’na Mensup Kimse Soytarı Saray Palyaçosu Delibaşı Gönüllü Hafif Suvari Subayı ![]() İkinci Mahmud Otuzuncu Osmanlı Padişahı Kahyabeyi Başbakan Yardımcısı ve İçişleri Bakanı Sadrıazam Hükümet Reisi (Başbakan) ![]() Suvari Topçu Neferi Piyade Topçu Yüzbaşı Suvari Topçu Neferi Mahmut II’nin ![]() ![]() Şatırlar Tören Kıtası Mensupları Sadrıazam Hükümet Reisi (Başbakan) Kapıcılar Kahyası Saray Kapıcıları Amiri Çavuşbaşı Divan Çavuşları Amiri (Adalet Bakanı) ![]() Yeniçeri Ağası Yaya Kuvvetler Başkumandanı Reis Efendi Dış İşleri Bakanı Şeyhülislam Ulemanın Reisi ve Müftü Çavuşbaşı Şatırı Adalet Bakanının Maiyet Amiri ![]() Yol Haseki Saray muhafız subayı Çuhadar Padişahın giyeceklerini muhafaza edip taşıyan Bölükağası Yeniçeri bölük kumandanı alıntı |
![]() |
![]() |
|