|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bölümü, hakkında, mesleği, reklamcı, reklamcılık |
![]() |
Reklamcı Reklamcılık Reklamcı Mesleği Reklamcı Bölümü Reklamcı Hakkında Reklamcı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Reklamcı Reklamcılık Reklamcı Mesleği Reklamcı Bölümü Reklamcı Hakkında ReklamcıReklamcı Reklamcılık Reklamcı Mesleği Reklamcı Bölümü Reklamcı Hakkında Reklamcı Kimdir Reklamcı Bilgi Reklamcı Tanımı Reklamcı Olabilme Koşulları Nasıl Reklamcı Olunur Reklamcı Reklamcılık Reklamcı Mesleği Reklamcı Bölümü Reklamcı Hakkında Reklamcı Herhangi bir mal veya hizmeti çeşitli özellikleri ile tanıtarak kişilerin etkilenmelerine ve satın almaya istekli hale gelmelerine çalışan kişidir ![]() GÖREVLER - Satılması istenen mal veya hizmetin niteliklerini belirler, -Bu mal veya hizmete kimlerin ihtiyaç duyabileceği konusunda ön araştırma yapar, -Bu gruplara malı tanıtmak için etkileyici tanıtım malzemelerinin tasarımlarını hazırlar (gazete, dergi, ilan metinleri, grafik tasarımları, afiş, yol panosu, TV sinema filmi, senaryo, görüntü ve sözler, radyo spotları), - Reklama yönelik olarak hazırlanan kompozisyonların basımı, çekimi, yayını ve benzeri çalışmaları kontrol eder ve çalışmaların hedef kitleye ulaşmasını sağlar, - Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında kullanılmak üzere çizim tasarıları yapar veya yapılmasını sağlar, -Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak reklam faaliyetlerini, konferans ve seminerler gibi halkla ilişkiler faaliyetleri ile destekler, -Açık hava reklam sunumlarını (stadyum, pano, toplu taşıt araçları) gerçekleştirmek üzere çalışmalarda bulunur, - Yürütülen reklam kampanyaları ve maliyet hakkında müşterileri bilgilendirir ![]() KULLANILAN ALET VE MALZEMELER Grafik tasarım ve uygulamaya özgü özel amaçlı bilgisayar, tepegöz, dia projeksiyon makinesi, fotoğraf makinesi, karanlık oda malzemeleri, fotokopi makinesi, telefon, teyp, kaset, video, TV, kırtasiye malzemeleri, suluboya, guaş boya, fırça vb ![]() ![]() MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Reklamcı olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Genel kültür seviyesi yüksek, - Sosyoloji, psikoloji ve sanata ilgili, bu alanlarda başarılı, - Yaratıcı, hayal gücü fazla, mizah anlayışı olan, - Düşüncelerini söz ve yazı ile başkalarına etkili bir biçimde aktarabilen, -Dışa dönük, girişimci, - Yeniliklere açık ve başkaları ile işbirliği yapabilen kimseler olmaları gerekir ![]() ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Reklamcılar kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına ait reklam, tanıtım, halkla ilişkiler bölümlerinde, medya kuruluşlarında ve reklam ajanslarında çalışırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI - Reklamcılar, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının ''Halkla İlişkiler'' bölümlerinde ve reklam ajanslarında çalışabilirler ![]() ![]() ![]() MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Bu mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı fakültelerin “Reklamcılık” bölümlerinde verilmektedir ![]() MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) “Reklamcılık” lisans programlarından biri için yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puan almak ![]() EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ - İletişim fakültelerinde eğitim, liseden sonra 4 yıl, - Eğitim süresince: Türk Dili ve Edebiyatı, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Kişiler Arası İletişim, Reklam Teorisi, Temel Fotoğrafcılık, Grafik Resim, Sosyal Yapı Analizleri, İletişim ve Toplum, Sayfa Düzenlemesi, Tanıtım, Metin Yazarlığı, Fotoğraf, Radyo- Televizyon, Medya Planlaması, Grafik Tasarımı, Piyasa Araştırması, Reklam Kampanyaları, Reklam Filmi Yapım ve Yönetimi, Kamuoyu Araştırmaları, Grafik Resim ve Uygulama gibi meslek derslerine yer verilmektedir ![]() MESLEKTE İLERLEME Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler ![]() ![]() ![]() ![]() BENZER MESLEKLER: Halkla ilişkiler uzmanı, pazarlamacı ![]() BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU - Öğrenciler eğitimleri süresince çeşitli kurum ve kuruluşlardan sağlanan kredi ve burslardan faydalanabilirler ![]() ![]() ![]() DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER · İlgili Eğitim Kurumları, · Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, · Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri ![]() REKLAMCI İşin Doğası
|
![]() |
![]() |
![]() |
Reklamcı Reklamcılık Reklamcı Mesleği Reklamcı Bölümü Reklamcı Hakkında Reklamcı |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Reklamcı Reklamcılık Reklamcı Mesleği Reklamcı Bölümü Reklamcı Hakkında ReklamcıReklamcılık Bölümü 2000 ÖSS’den itibaren Eşit Ağırlık puan türüyle öğrenci almaktadır ![]() ![]() Reklamcılık Programının Bulunduğu Üniversite ve Fakülteleri : ANADOLU İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İSTANBUL BİLGİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ BAHÇEŞEHİR İLETİŞİM FAKÜLTESİ YEDİTEPE MESLEK YÜKSEKOKULU |
![]() |
![]() |
|