Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Üniversiteler & Kampüsler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
koşulları, koşulu, meslek, meslekleşme, türkiyede, öğretmenliğin, öğretmenlik

Türkiye'de Öğretmenliğin Meslekleşme Koşulları - Türkiye'de Öğretmenlik Meslek Koşulu

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Türkiye'de Öğretmenliğin Meslekleşme Koşulları - Türkiye'de Öğretmenlik Meslek Koşulu



Türkiye'de Öğretmenliğin Meslekleşme Koşulları - Türkiye'de Öğretmenlik Meslek Koşulu
Türkiye'de Öğretmenliğin Meslekleşme Koşulları - Türkiye'de Öğretmenlik Meslek Koşulu

Öğretmenliğin meslekleşmesi bu doğrultuda belirli koşulların sağlanması belirli ölçütlerin oluşması ve koşulların ölçütlere uygun hale gelmesiyle mümkün olmuştur Tüm dünyada meslek olarak kabul edilen işlerin meslekleşmesinin bir takım ölçütleri ortaya konulmuştur (Erden 1998)Türkiye de Öğretmenliğin meslekleşmesini sağlayan başlıca koşullar ölçütler şunlardır:

1 Tanımlanmış bir hizmet alanı olma ve o alanda hizmet verme
2 Verdiği hizmetten ötürü yetiştirdiği kişiye-ailesine-topluma-devlete karşı sorumlu olmak
3 Yeterince geniş ve yaygın bir hizmet alanına sahip olma
4 Belirli bir uzmanlık bilgi ve becerisini gerektirme
5 Örgün mesleksel eğitimden geçme
6 Mesleksel kültüre sahip olma
7 Mesleğe girişte belirli bir seçim ve denetimden geçme
8 Toplumca ve devletçe meslek olarak tanınma ve kabul görme
9 Mesleksel ahlak kurallarına sahip olma
10 Meslek kuruluşları biçiminde örgütlenme
11 Mesleksel amaçlı süreli yayın organına sahip olma
12 Yasal, tüzüksel, yönetmeliksel, statü ve güvenceye kavuşma
13 Sadece öğretmenlik mesleğinin öğrenimini görmüş veya yererliklerini kazanmış olanların öğretmenlik yapmaya hak ve yetkileri olduğu kesin hükme bağlanmış olma

Türkiye'de Öğretmenlik mesleği bu koşullar sağlandıkça,ölçütler oluştukça ve koşulları ölçütlere uygun hale geldikçe daha çok, daha etkin, daha yaygın ve daha saygın bir kabul görmüştürTürkiye'de öğretmenlik mesleği profesyonellik gerektiren özelliklere sahip olma yolunda çok önemli aşamalar kaydetmiştir Bununla birlikte, belirtilen koşul ve ölçütlerden bazılarında istenilen düzeye henüz tam olarak erişilememiştirÖrneğin 13maddede belirtilen koşul ve ölçüt ilke olarak benimsenmiş ve uygulamaya konmuş olmakla birlikte, bazı dallarda gerçek öğretmen gereksinimin tam olarak karşılanmaması nedeniyle zaman zaman delinmekte ve bu nedenle henüz kesintisiz bir süreklilik kazanamamış bulunmaktadır

Öbür yandan Atatürk 1924' te Ankara'da toplanan Öğretmenler Birliğinin bütün yurtta örgütlenmesini Konya'yı olduğu gibiVan'ı Hakkari'yi örgütü içine almasını , her köyde üyeleri bulunmasını derin bir ilgi bekleyeceğim, dediği halde öğretmenlik mesleğinin ulusal düzeyde ve tüm öğretmenleri kapsayacak bicimde örgütlenmesi ne yazıkki hala gerçekleştirilememiştir

Prof Dr Ali UÇAN
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fak Öğretim Üyesi


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.