|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
büro, bölümü, hakkında, sekreterlik, yönetimi |
![]() |
Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü - Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü Hakkında |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü - Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Bölümü HakkındaBüro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü - Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü Hakkında Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü - Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü Hakkında Büro Yönetimi ve Sekreterlik BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK MESLEK ELEMANI __________________________________________________ _______________ TANIM İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v ![]() ![]() GÖREVLER Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi işlemlerini yürütür,- Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar ![]() KULLANILAN ALET VE MALZEMELER - Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo ![]() ![]() MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir ![]() ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI - Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler ![]() ![]() MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir ![]() MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI - Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler ![]() ![]() EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Eğitim süresi 2 yıldır ![]() ![]() ![]() ![]() MESLEKTE İLERLEME Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler ![]() ![]() ![]() BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri ![]() |
![]() |
![]() |
|