Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
110, 308, hdi, peugeot

Peugeot 308 Hdi 110 Hp

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Peugeot 308 Hdi 110 Hp



Peugeot 308 HDI 110 HP
Peugeot 308 HDI 110 HP

Fransız Güzeli

Selefi 307'ye benzerliği ile dikkat çeken 308, tasarımındaki ince detaylar sayesinde daha daha saldırgan bir görünüme bürünmüş

Değişim bazen güç oluyor Eğer başarılı bir modeliniz varsa ve onu yenileme zamanınız geldiyse tam olarak ne yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor Öyle ki radikal bir değişim önceki modelin başarısını yakalayamayabilir ya da küçük bazı değişiklerle yola devam etmek de “Bunun neresi yeni?” eleştirileri ile karşı karşıya kalmanıza yol açabilir İşte bu noktada tüketici beklentilerini iyi okumak gerekiyor, çünkü parayı onlar veriyor Tabii bu karardan sonra atacağınız her adımda farklı kesimlerden bir birinin zıttı birçok eleştiri alacağınızı da unutmamanız gerekiyor Yani başarılı bir modeli yenilemek başlı başına bir zorluk; o yüzden kararınızı verdikten sonra bir süre kulaklarınız tıkayıp, satışlara bakmanız en iyi yol olacaktır Çünkü rakamlar gerçeğin en yalın halidir

İşte Peugeot da böyle bir karanın sonucunda beğenilen 307 modelinin yerine yeni 308’i pazara sundu Peugeot nasıl 206 modelinden 207’ye geçişte radikal değişiklikler yapmadıysa 307’den 308’ geçerken de aynı yolu izledi Bildiğiniz gibi Peugeot’un özellikle B ce C segmentindeki otomobilleri tasarımlarıyla Avrupa’da bir süredir rüzgâr estiriyor Özellikle genç tüketiciler bu rüzgârdan fazlasıyla etkilenmiş görünüyor Ülkemizde de 206’yla birlikte ilgi çekmeye başlayan Peugeot, 2002 yılında 307’nin de ürün gamına katılımıyla pazar payını 9-10 yıl önceki yüzde 2 gibi son derece düşük rakamlardan yüzde 9’a kadar yükseltmeyi başardı Şimdilerde Peugeot, 207 ve son olarak 308 ile birlikte miras yedi gibi davranmakla suçlanıyor ama satış rakamları tüketicilerin buna pek aldırış etmediğini gösteriyor Örneğin Peugeot 207, 376090 adetlik satış rakamıyla 2007’nin ilk 10 ayında Avrupa’nın hala en çok satan otomobili olarak görünüyor Bakalım 308’de aynı başarıyı yakalayabilecek mi?

Ön tasarımı nefes kesici

Neyse lafı fazla uzatmadan Peugeot 308’in tasarımına göz atmakla işe başlayalım Öncelikle şunu söyleyelim; radikal değişimleri sevmeyenler 308’e bayılacaklar Çünkü alt yapısını paylaştığı selefi ile arasında çok sıkı bir bağ olan 308, tasarımında da daha güncel çizgilere yer vermiş Özellikle kaputtaki derin ‘V’ şeklindeki çizgiler 308’e saldırgan bir hava verirken ön taraftaki büyük aslan logosu da bu tavrı destekliyor Fakat bu çizgilerinin devamını beklemeyin; çünkü 308’in tasarımı birbirinden ayrılmış üç parçadan oluşuyor Ön tasarımdaki bir diğer dikkat çeken şey de dikdörtgen şeklindeki sis farları oluyor Özellikle farlar ve hava girişi ile birlikte düşünüldüğünde sis farlarının da etkisiyle 308 önden çok daha büyük görünüyor Fakat ön taraftan sonra bir kopukluk var; zaten aynı sorun 307’de de vardı Omuz çizgisi çamurluklardan başlayarak stop lambalarına kadar uzanarak bize 308’in profilde farklı bir otomobil olduğunu gösteriyor adeta Aşağıya doğru bakan farklı tasarımıyla dikkat çeken yan aynalara alışmak çok zor Otomobilin arka taraftan yanlara doğru uzanan arka lamba grubu, tasarım açısından özel bir çizgiye sahip değil, zaten arka tasarım da bundan payını alıyor Arka taraftaki yatay çizgiler sayesinde otomobilin biraz daha geniş görünmesi amaçlanmış ama bunda çok başarılı olunduğu söylenemez Tasarımda ilgi çeken en önemli nokta özellikle ön cam başta olmak üzere tüm camların büyük olması Fakat arka cam bilinçli olarak bundan ayrı tutulmuş, çünkü otomobili önden büyük göstermek gibi bir eğilimi her noktada görüyorsunuz Buna 1500 YTL verilerek satın alınabilecek panoramik cam tavanda eklenince 308 dışarıdan daha büyük içeriden ise daha ferah görünüyor!

İç tasarımı sportif ve ferah

308’in iç tasarımı oldukça ilgi çekici İki farklı renk kullanılarak sportif bir görünüme kavuşan iç mekân, ön konsolda, havalandırma ızgaralarında ve kapı kollarında kullanılan alüminyum görünümlü malzemeler sayesinde daha da zenginleşmiş Beyaz zeminli göstergeler büyüklüğü ve okunurluğunun yanı sıra sportifliği ile de dikkat çekiyor Ayrıca havalandırma ızgaralarının tasarımı da son derece etkileyici Maalesef Peugeot direksiyondan kumanda sistemini hala ve ısrarla gerektiği yere değil, direksiyonun hemen altındaki kollara monte etmeye devam ediyor Açıkçası kullanım açısından pek fonksiyonel değil 308’in işçilik kalitesi ve seçilen malzemeler ise selefine göre çok daha iyi Ayrıca iç dikiz aynasına yakın bir yerde konumlandırılan emniyet kemeri uyarıları ve yolcu hava yastığının açık olup olmadığını gösteren bölüm de dikkat çeken bir ayrıntı Test aracımızdaki panoramik cam el frenin yanındaki düğmeye bir kere dokunulduğunda açılmaya başlayan tavan kaplamasının arkasında yer alıyor Böylece güneş istemediğiniz zaman içeriye giremiyor! Önde ve arkada oturma alanı biraz farklılaşıyor Önde son derece geniş bir kullanım alanı sunan 308’ün sürücü koltuğu da selefine göre 15mm daha aşağıda konumlandırılmış Arka tarafta oturma alanı 2680 mm’lik dingil mesafesi sayesinde biraz rahatlasa da uzun boylular için hem baş mesafesi hem de diz mesafesi sorun yaratabiliyor 308’in 430 litrelik bagaj hacmi ise koltuklar katlandığı zaman 1398lt’ye kadar çıkabiliyor Test aracımızda arka koltuk kol dayama yeri küçük bir portatif masa gibi kullanılabilirken aynı zamanda açıldığı zaman bagaja ulaşmanızı da sağlıyor

Başarılı HDi motor

Test aracımızdaki 110 HP güce sahip 16 HDi motor daha önceden bildiğimiz bir motor 240 Nm’lik tork sayesinde güç yola mükemmel bir şekilde aktarılıyor Dizel motor yüksek devirlerde fazla gürültü yapsa da performans açısından son derece etkileyici İlk hızlanmalarda bazı rakiplerine göre ağır gibi görünse de bunu ilerleyen kilometrelerde telafi edebiliyor 0-100 km hızlanmasını 11,3 sn’de tamamlayan 308 16 HDi’nin son sürati 190 km/s Fabrika verilerine göre şehir içinde 100 km’de 6,2 litre yakıt tüketen 308 16 HDi testimiz boyunca 6,9 litre yakıt tüketti 5 ileri oranlı şanzıman motordan gelen gücü yola iletmede oldukça başarılı

Güvenli sürüş

308’in süspansiyonları ise biraz sert ayarlanmış Özellikle çukurlardan geçerken bunu daha çok hissediyorsunuz McPherson ön ve arka birleşik akstan oluşan süspansiyonlar 307’den alınıp biraz modifiye edilerek 308’e takılmış! Sürüş karakteri de gelişen 308 virajlarda önden ve arkadan savrulma eğilimi göstermiyor ama limitler aşıldığında iş biraz değişiyor, o noktada ESP devreye girip bu durumdan sizi hemen kurtarıyor 308’in en sorunlu yanı ise direksiyonun verdiği tepkiler Özellikle ilk tepkilerde hızlı cevap veren direksiyon sistemi bunu daha sonra kaybediyor Özellikle hızlı bir şekilde yön değiştirdiğinizde biraz sertleşiyor 308’in frenleri ise bekleneni veriyor Testimiz esnasında arda arda yapılan birçok fren testinde 37,5 metreyi aşmayan 308 güvenli bir şekilde durabilmeyi başarıyor Yüksek hızlarda dizel motorun da etkisiyle ses içeriye biraz fazla aksetse de 308’de genel bir yalıtım problemine de rastlanmadı Görüş açıları özellikle parklarda çok büyük sorun yaratıyor, aracın burnunu görmeniz mümkün değil Aslında ön ve arkada mesafeyi de gösteren dijital bir park sensörü bu sorunu çok kolay çözerdi!

ERKAN YAVUZ

Genel Değerlendirme
İşçilik 7 Selefine göre daha başarılı
Görüş 6 Görüş açıları sorunlu
Performans 8 Dizel motorun perfornması etkileyici
Tüketim 7 Yakıt tüketimi makul
Konfor 8 Prenium Pack donanım ile konfor daha da artmış
Frenler 7 Güvenlik mesafesinde durabiliyor
Yalıtım 7 Rüzgar sesi içeriye fazla yansıyor
Donanım 8 Donanımı övgüyü hak ediyor
Fiyat 7 Rakiplerine yakın

Sonuç 7,2

Özellikler daha saldırgan bir görünüme kavuşan ön tasarımıyla genç tüketici kitlesini fazlasıyla heyecanlandıracağını düşündüğümüz 308’in iç tasarımı da oldukça sportif Özellikle içerideki renk seçimi ve büyük camlar sayesinde oldukça ferah bir iç hacme sahip olan 308’in geniş motor seçeneği de dikkat çekiyor Sürüş kalitesi de bir adım daha ilerleyen 308’in yol tutuşu rakiplerine yaklaşmış görünüyor Peugeot sorumluları 307’de fazla radikal değişiklik yapmadan 308’e geçiş yapsalar da tasarım ve motor seçenekleriyle günceli yakalamayı başarmışlar

Teknik veriler
Motor: 1560 cc, sıralı 4 silindir turbo
Yakıt tüketimi
Maksimum güç:

110 HP 4000 d/d
Şehiriçi: 6,2 lt
Maksimum tork: 240 Nm 1750 d/d
Şehirdışı: 4,1lt
Maksimum hız: 190 km/s

Ortalama:4,9 lt

0-100 km/s hızlanma: 11,3 sn

Boyutlar (u/g/y):
4276/1815/1498 mm

Ağırlık: 1322 kg
Aktarma: Önden çekiş
Şanzıman: 5 ileri manuel
Lastikler: 225/45 R17
Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Depo hacmi/Yakıt 60 lt/Euro dizel
Bagaj hacmi: 430/1398 litre

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.