Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
911gt3, porsche

Porsche 911Gt3

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Porsche 911Gt3



Porsche 911GT3
Porsche 911GT3

Yeni Porsche 911 GT3

Dr Ing hc F Porsche AG, Stuttgart 911 modeli serisinin ikinci nesline bir model daha ekliyor: Yeni GT3 selefinden bile güçlü, hızlı ve rafine bir otomobil
Porsche atmosferik basınçlı 911’lerin en sportifini ve en dinamiğini geliştirirken motor sporlarından edindiği tecrübe ve teknik bilgileri uygulamış Doğrusu yeni GT3’ün sadece yollarda değil, yarış pistlerinde de bu derece etkileyici olmasının nedeni bu

Yeni 911 GT3 dünya çapında ilk defa 3 Mart’ta Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkıyor Avrupa çapında satışlar da Mayıs’ta başlayacak

911 GT3 özellikle iki kilit alanda diğerlerinin de üstünde bir standart sunuyor: performans ve sürüş dinamikleri Kendini ispat etmiş altı silindirli doğal emişli güç biriminin azami gücü selefine göre 20 bg artırılarak 435 bg’ye (230 kW) çıkarılmış Bunun en önemli nedeni de motor kapasitesinin 200 cc artırılarak 3,8 litreye çıkarılması ve gaz çevriminin iyileştirilmiş olması: Yeni modelde sadece emme eksantrik milleri değil, bir ilk olarak aynı zamanda egzoz eksantrik milleri de VarioCam tarafından ayarlanıyor

Bir başka önemli nokta da boksör tipi motorun artırılmış gücü ve performansı sayesinde ortalama motor hızlarında torkta da kayda değer ölçüde artış sağlaması; bu özellikle günlük otomobil kullanımı için önem arz eden bir kazanım Bu açık bir biçimde performansın daha da artması anlamına da geliyor; GT3 sıfırdan 100 km/s’ye 4,1 saniyede, 160 km/s’ye de 8,2 saniyede erişiyor Aracın azami hızı 312 km/s

911 GT3 ilk defa PSM Porsche Stability Management’ın (Porsche’nin stabilite sistemi) özellikle sportif bir varyantıyla geliyor ve hem Stabilite Kontrolünü (SC), hem de Çekiş Kontrolünü (TC) ayrı adımlarla devre dışı bırakma seçeneği sunuyor

GT3 daha da iyi yol tutuşu ve yüksek hızlarda stabilite sunuyor; otomobilin aerodinamik yapısındaki belirli modifikasyonlar hem önü hem de arka tarafı öyle aşağı basıyor ki, aracı aşağıya iten toplam basınç bir önceki modele göre iki mislinden fazla artmış Aynı zamanda yeni “Aerodinamik Paket” GT3’e yepyeni bir görünüm kazandırıyor İkili Xenon ön farlar, LED arka ışık grupları ve değiştirilmiş hava girişleri ve çıkışları da bu yeni görünümü daha da vurguluyor

911 GT3’ün aktif PASM süspansiyonu Porsche’nin mühendislerinin yayları ve viraj demirlerini biraz daha sıkı hale getirmelerine imkân tanımış, böylece PASM spor modunda daha da hassas direksiyon hâkimiyeti sağlanırken normal PASM modunda ise günlük kullanım için uygun sürüş konforu korunmuş Yarış tasarımına sahip yeni ve daha da hafif jantlar merkezi kilitli ve UHP (ultra yüksek performanslı) lastikler artık basınç kontrolü bile içeriyor: GT3’ün işlevsel ve görsel gelişimini tamamlıyor

Sürüş dinamikleri ve performans artarak daha da yüksek bir seviyeye çıktığı için, eski bir Porsche geleneğine uyulmuş ve 911 GT3’ün fren sistemi de yeni duruma uygun olarak iyileştirilmiş Fren diskleri artık daha da büyük bir sürtünme alanı ve ağırlığı daha da azaltmak için alüminyum bir kap ile geliyor Fren havalandırılmasının iyileştirilmesi de daha da yüksek seviyede tutarlı fren gücünün uzun sürelerle de uygulanabilmesini garanti ediyor GT3 eskisi gibi seçimlik olarak PCCB seramik frenlerinin özel olarak bu model için üretilmiş özel bir sürümüyle geliyor

Sonbahardan başlayarak GT3, aracı yarış pisti için daha da uygun hale getiren bir başka seçenekle de satınalına bilecek: son derece yenilikçi PADM (Porsche Aktif Güç Aktarımı Takozu) motor rulmanları Bu özel motor rulmanları normalde elastik olan motor süspansiyonunu sertleştirip özellikle dirençli hale getirerek sportif, yarışa benzer bir sürüş tarzını mümkün kılıyor Bu da günlük trafikte GT3’ün sürüş konforunu tamamıyla korurken yarış pistinde ise, otomobilin bu rulmanlar olmasa hızlı geçilen virajlarda kendini gösteren; motordan gelen kütle kuvvetlerinden etkilenmemesini sağlıyor Bir başka avantajı da sıfırdan ivme kazanırken ortaya çıkıyor

Bu modelde bir ilk olan bir başka yeni özellik de tümsekli yüzeylerdeki veya dik eğimlerdeki sürüşler için – örneğin bir yer altı garajına girerken – tek bir düğmeye basarak, otomobilin yerden yüksekliğini 30 milimetre arttırabilen ön aks yükseltme sistemi

Yeni GT3’ün Avrupa’daki temel fiyatı, vergiler hariç 98100 Avro olacak

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.