![]() |
Porsche 911Gt3 |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Porsche 911Gt3Porsche 911GT3 Porsche 911GT3 Yeni Porsche 911 GT3 Dr ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Porsche atmosferik basınçlı 911’lerin en sportifini ve en dinamiğini geliştirirken motor sporlarından edindiği tecrübe ve teknik bilgileri uygulamış ![]() ![]() Yeni 911 GT3 dünya çapında ilk defa 3 Mart’ta Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkıyor ![]() ![]() 911 GT3 özellikle iki kilit alanda diğerlerinin de üstünde bir standart sunuyor: performans ve sürüş dinamikleri ![]() ![]() ![]() Bir başka önemli nokta da boksör tipi motorun artırılmış gücü ve performansı sayesinde ortalama motor hızlarında torkta da kayda değer ölçüde artış sağlaması; bu özellikle günlük otomobil kullanımı için önem arz eden bir kazanım ![]() ![]() ![]() 911 GT3 ilk defa PSM Porsche Stability Management’ın (Porsche’nin stabilite sistemi) özellikle sportif bir varyantıyla geliyor ve hem Stabilite Kontrolünü (SC), hem de Çekiş Kontrolünü (TC) ayrı adımlarla devre dışı bırakma seçeneği sunuyor ![]() GT3 daha da iyi yol tutuşu ve yüksek hızlarda stabilite sunuyor; otomobilin aerodinamik yapısındaki belirli modifikasyonlar hem önü hem de arka tarafı öyle aşağı basıyor ki, aracı aşağıya iten toplam basınç bir önceki modele göre iki mislinden fazla artmış ![]() ![]() ![]() 911 GT3’ün aktif PASM süspansiyonu Porsche’nin mühendislerinin yayları ve viraj demirlerini biraz daha sıkı hale getirmelerine imkân tanımış, böylece PASM spor modunda daha da hassas direksiyon hâkimiyeti sağlanırken normal PASM modunda ise günlük kullanım için uygun sürüş konforu korunmuş ![]() ![]() Sürüş dinamikleri ve performans artarak daha da yüksek bir seviyeye çıktığı için, eski bir Porsche geleneğine uyulmuş ve 911 GT3’ün fren sistemi de yeni duruma uygun olarak iyileştirilmiş ![]() ![]() ![]() ![]() Sonbahardan başlayarak GT3, aracı yarış pisti için daha da uygun hale getiren bir başka seçenekle de satınalına bilecek: son derece yenilikçi PADM (Porsche Aktif Güç Aktarımı Takozu) motor rulmanları ![]() ![]() ![]() ![]() Bu modelde bir ilk olan bir başka yeni özellik de tümsekli yüzeylerdeki veya dik eğimlerdeki sürüşler için – örneğin bir yer altı garajına girerken – tek bir düğmeye basarak, otomobilin yerden yüksekliğini 30 milimetre arttırabilen ön aks yükseltme sistemi ![]() Yeni GT3’ün Avrupa’daki temel fiyatı, vergiler hariç 98 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|