09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Audi A6 1.8 T
AUDI A6 1 8 T
Audi a6 1 8 t
1997 Martı'nda Cenevre Fuarı' nda tanıtılan yeni Audi A6, iki motor ve üç donanım versiyonuyla Türkiye'ye ithal ediliyor Audi A6'da 1 8 litrelik turbo (150 HP) ve 2 8 litrelik V6 (193 HP) motorlar bulunuyor Üç farklı donanım versiyonuna Advance, Ambition ve Ambiente isimleri veriliyor
Karoser, iç mekan
Yeni A6'nın dinamik ve cesur hatlara sahip olmasına özen gösteren Audi tasarımcıları öndeki görünüşe ve radyatör ızgarasına dokunmazken arka bölümde radikal değişiklikler yapmışlar Audi A6 önde ve arkada geniş bir iç mekan sunuyor En düşük donanım paketi olan Advance'te bile otomobil içindeki hayatı kolaylaştıracak elemanlar standart Geniş açılan kapılar sayesinde otomobilin içine de rahat giriliyor Elektrikli cam kumandaları kapı kolu üzerinde, kolay ulaşılabilen bir noktada Eğimli arka cam arka görüşü bir miktar kısıtlıyor Otomobilin 551 litrelik bagaj hacmi kendi sınıfındaki Alman rakiplerinden çok daha büyük ve kullanışlı Ayrıca Mercedes E serisi ve BMW 5 Serisi'nde arka koltuk yatırılamazken Audi'de yatırılabilen arka koltuk opsiyonu var
Motor, performans
Audi A6'nın temel modelinde 1 8 litrelik, turbo beslemeli bir motor bulunuyor 5700 d/d'de 150 HP güç üreten motorun en önemli özelliği, turbo sayesinde 210 Nm' ye ulaşan maksimum torkunu 1750 d/d'den itibaren üretebilmesi ve bu torku 4600 d/d'ye kadar sabit tutabilmesi Bu tork sayesinde 1335 kg'lik ve 4 80 metrelik otomobil şehiriçinde ve yol kullanımında çok rahat hızlanıyor Audi' nin 9 4 saniyede gerçekleşen 0-100 km/s hızlanması rakiplerine göre oldukça iyi Uzun oranlı vitesler yüksek süratlerde yakıt ekonomist ve düşük gürültü seviyesi sunuyor Geçiş hızları ve esneklikleri de yeterince iyi olan otomobilimiz test koşullarında 100 kilometrede 11 9 litre yakıt tüketti Yakıt deposunun hacminin büyük olması (70 litre) menzilin yeterince uzun olmasını sağlamış
Yürüyen aksam, kullanım
Audi'nin deri kaplı direksiyonu derinlik ve yükseklik ayarlı Hidrolik destekli direksiyon yeterince hassas Süspansiyonun yumuşaklığı yol tutuşu ve güvenliği olumsuz etkilemiyor Otomobil virajlardaki ve frendeki yük transferinde fazlaca yatsa ve dalsa da çok rahat kontrol altında tutuluyor Audi A6, virajlarda olduğu gibi yüksek hızlarda da çok güvenli Mükemmel aerodinamisi (rüzgar sürtünme katsayısı 0 28) ve dengeli ağırlık dağılımı otomobilin yüksek süratlerde rüzgardan neredeyse hiç etkilenmemesini sağlıyor Dört diskten oluşan fren sisteminde öndeki diskler hava soğutmalı Kilitlenmeyi önleyici ABS ve elektronik fren gücü dağıtıcısı EBV fren güvenliğim garanti altına alıyor Oldukça konforlu bir iç mekana sahip olan A6 geniş koltukları, işlevsel standart donanımı, fonksiyonel iç aydınlatması (kapı eşikleri ve ayak boşluğu aydınlatmasıyla arka yolculara ayrılan okuma lambaları) ve yüksek orandaki gürültü izolasyonu sayesinde önde ve arkada konforlu yolculuklar sunuyor Otomatik klima mükemmele yakın ısıtma ve soğutma sağlıyor
|
|
|