09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ford Focus 1.6 Tdci
Ford Focus 1 6 TDCi
Ford Focus 1 6 TDCi
Alışverişe gitmenizi, güvenli bir şekilde çocuklarla seyahat etmenizi ve örneğin 4 kişilik aileniz ile sorunsuz seyahat etmenizi mümkün kılıyorsa, o otomobil bir aile otomobilidir İşte aile otomobillerinin tanımı bu kadar belirsiz Çünkü siz bir VW Polo ile de bunları yaparsınız, bir Mercedes CLK ile de O zaman aile otomobilimizi başka bir şekilde tanımlayalım Bir aileyi aile yapan unsurdan yola çıkalım ve bir çocuğa kağıt kalem verip “evlat çiz bakalım bir otomobil resmi” diyelim, ruhunda spor otomobil tutkusu yoksa, dört kapı bir Ford Focus Sedan silueti çizecektir Spor otomobil çizerse kötü bir anlama gelmez, belki geç aile kurar…
Otomobillere pek de meraklı olmayanlara bazı markaların menşeini sordum; Toyota’nın Japon, Mercedes’in Alman, Ferrari’nin İtalyan olduğunu bildiler ama Ford’un menşei hakkında kararsız cevaplar aldım Kısaca anlatmak gerekirse Ford 1903 de Henry Ford tarafından ABD’de kuruldu Hırslı bir mühendis, girişimci ve vizyon sahibi biri olan Henry Ford, kitleler için otomobil üretmeyi başarmış ilk kişidir Üretime bilimsel açıdan bakarak fabrikasında bant sistemi kullanmış ve daha 1913 yılında her 10 saniyede, 1 Ford’un banttan çıkmasını sağlamıştır Öyle ki Ford, Nazi Almanyası’nda bir yabancıya verilebilecek en yüksek derece madalyayı almış ve üretim felsefesi Volkswagen’a bile ilham kaynağı olmuştur Küreselleşen Ford, 1967 yılında Ford Avrupa’yı kurmuş, hem Almanya’da hem de İngiltere’de 1960ların sonuna kadar aynı Ford modellerini farklı isimler altında üretmiştir
Artık inceleme yazımıza konu olan Alman yapımı for Focus’a geri dönelim
Ford’un Focus modeli ilk kez 1998 yılında duyuldu 2001 ve 2002 yıllarında dünyada en çok satan otomobil oldu ve incelemesini yaptığımız model 2005 yılında piyasaya çıktı
İlk kez Ford Ka’da kullanılan firmanın “new edge” felsefeli stilini Focus’da da görmek mümkün “New edge” tasarım, çok köşeli, yani poligon tasarıma deniyor; örneğin hemen hemen üçgen olan farlarından dolayı Tam tersi bir tasarım ise köşeleri yuvarlanmış hatlara sahip olan bir tasarım olurdu
İkinci nesil Focus, selefinden yaklaşık 10 6 santim uzamış ve 13 8 santim daha genişlemiş ve büyüyen boyutları, kullanıcısına daha fazla iç hacmi ve konfor olarak geri dönmüş Daha önce 1 8 litre olan dizel motor artık 1 6 litre, hemen hemen aynı güçte ve daha da ekonomik
Kullandığımız test aracı Sedan Ghia modeli CVT otomatik şanzıman ve 1 6 Duratorq dizel motora sahip Diğer üreticilerin CVTleri gibi otomobili hızlı kaldırmak istediğinizde klasik bir otomatik vites gibi hızlı tepki veremiyor Ama sürekli değişken oranlı şanzıman, torklu motorun da etkisiyle, devir bir yerde sabitleyip otomobili otoyolların izin verdiği sürate kadar oldukça güçlü çekiyor
Sürat yükseldikçe artan rüzgar sesine birde yüksek devirin gürültüsü karışıyor ve kullanıcısının rahatlık anlayışına bağlı olarak, ses yada gürültü oluşuyor İstikrarlı bir güç sunan motor, gaza sonuna kadar bastığınızda devri 4000 civarında tutuyor ama değişken şanzıman sürekli vites büyüterek aracı hızlandırıyor Sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden biri Yol tutuşu spor otomobil gibi ama bu sizin aracı spor otomobil gibi kullanabileceğiniz anlamına gelmiyor; zor durumlarda yüksek limitleri güvenliğe katkıda bulunuyor Frenleri ilgili söylenecek kötü bir şey yok
Müzik sistemi Ghia modelinde oldukça başarılı Hatta sisteme iPod bağlamak mümkün, ama kontrolünü yine iPod’dan yapmanız gerekiyor
Yakıt sarfiyatı şehir içinde 100 km de en fazla 7 5 litreye çıkıyor Çevre yollarını kullanıyorsanız 6 5 litre civarında seyretmeniz de mümkün Sakin bir tempoda uzun yolda yakacağınız mazot 5 litre civarı oluyor Tabi test aracımız otomatik vitesti Düz vites ile bu değerler daha da düşecektir
Çarpışma testlerinde 5 yıldız alan, iyi yol tutan, aynı güçteki benzinli modellere göre yarı yarıya ekonomik olan ve selefine göre daha geniş iç mekana sahip yeni Focus, tercihlerinde güveliği ve ekonomiyi en üst sırada tutanlara ve yanında konfor isteyenlere oldukça cazip bir seçenek
Diğer yandan, bir zamanlar “Bir Ford kalktı Rize’den” diye başlayan Karadeniz türkülerimize dahi konu olan Ford için, “Al bir Ford ol bir lord” da diyebiliriz
Teknik Özellikler
Motor Hacmi ve silindir: 1560 cm^3 R4
Sıkıştırma Oranı: 18
Beygir gücü/devir (ps) 109 / 4000
Tork / devir (nm) 240 / 1750
Çekiş Önden
Şanzıman CVT / 7 vites
Ağırlık (kg) 1385
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4488/1840/1497
Dingil Mesafesi (mm) 2640
depo Lt 53
Son Hız Km/h 185
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 11 6
Jant-Lastik 205 / 55 /16
Can Şaher
|
|
|