Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
focus, ford, tdci

Ford Focus 1.6 Tdci

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ford Focus 1.6 Tdci



Ford Focus 16 TDCi
Ford Focus 16 TDCi
Alışverişe gitmenizi, güvenli bir şekilde çocuklarla seyahat etmenizi ve örneğin 4 kişilik aileniz ile sorunsuz seyahat etmenizi mümkün kılıyorsa, o otomobil bir aile otomobilidir İşte aile otomobillerinin tanımı bu kadar belirsiz Çünkü siz bir VW Polo ile de bunları yaparsınız, bir Mercedes CLK ile de O zaman aile otomobilimizi başka bir şekilde tanımlayalım Bir aileyi aile yapan unsurdan yola çıkalım ve bir çocuğa kağıt kalem verip “evlat çiz bakalım bir otomobil resmi” diyelim, ruhunda spor otomobil tutkusu yoksa, dört kapı bir Ford Focus Sedan silueti çizecektir Spor otomobil çizerse kötü bir anlama gelmez, belki geç aile kurar…

Otomobillere pek de meraklı olmayanlara bazı markaların menşeini sordum; Toyota’nın Japon, Mercedes’in Alman, Ferrari’nin İtalyan olduğunu bildiler ama Ford’un menşei hakkında kararsız cevaplar aldım Kısaca anlatmak gerekirse Ford 1903 de Henry Ford tarafından ABD’de kuruldu Hırslı bir mühendis, girişimci ve vizyon sahibi biri olan Henry Ford, kitleler için otomobil üretmeyi başarmış ilk kişidir Üretime bilimsel açıdan bakarak fabrikasında bant sistemi kullanmış ve daha 1913 yılında her 10 saniyede, 1 Ford’un banttan çıkmasını sağlamıştır Öyle ki Ford, Nazi Almanyası’nda bir yabancıya verilebilecek en yüksek derece madalyayı almış ve üretim felsefesi Volkswagen’a bile ilham kaynağı olmuştur Küreselleşen Ford, 1967 yılında Ford Avrupa’yı kurmuş, hem Almanya’da hem de İngiltere’de 1960ların sonuna kadar aynı Ford modellerini farklı isimler altında üretmiştir

Artık inceleme yazımıza konu olan Alman yapımı for Focus’a geri dönelim

Ford’un Focus modeli ilk kez 1998 yılında duyuldu 2001 ve 2002 yıllarında dünyada en çok satan otomobil oldu ve incelemesini yaptığımız model 2005 yılında piyasaya çıktı

İlk kez Ford Ka’da kullanılan firmanın “new edge” felsefeli stilini Focus’da da görmek mümkün “New edge” tasarım, çok köşeli, yani poligon tasarıma deniyor; örneğin hemen hemen üçgen olan farlarından dolayı Tam tersi bir tasarım ise köşeleri yuvarlanmış hatlara sahip olan bir tasarım olurdu

İkinci nesil Focus, selefinden yaklaşık 106 santim uzamış ve 138 santim daha genişlemiş ve büyüyen boyutları, kullanıcısına daha fazla iç hacmi ve konfor olarak geri dönmüş Daha önce 18 litre olan dizel motor artık 16 litre, hemen hemen aynı güçte ve daha da ekonomik

Kullandığımız test aracı Sedan Ghia modeli CVT otomatik şanzıman ve 16 Duratorq dizel motora sahip Diğer üreticilerin CVTleri gibi otomobili hızlı kaldırmak istediğinizde klasik bir otomatik vites gibi hızlı tepki veremiyor Ama sürekli değişken oranlı şanzıman, torklu motorun da etkisiyle, devir bir yerde sabitleyip otomobili otoyolların izin verdiği sürate kadar oldukça güçlü çekiyor

Sürat yükseldikçe artan rüzgar sesine birde yüksek devirin gürültüsü karışıyor ve kullanıcısının rahatlık anlayışına bağlı olarak, ses yada gürültü oluşuyor İstikrarlı bir güç sunan motor, gaza sonuna kadar bastığınızda devri 4000 civarında tutuyor ama değişken şanzıman sürekli vites büyüterek aracı hızlandırıyor Sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden biri Yol tutuşu spor otomobil gibi ama bu sizin aracı spor otomobil gibi kullanabileceğiniz anlamına gelmiyor; zor durumlarda yüksek limitleri güvenliğe katkıda bulunuyor Frenleri ilgili söylenecek kötü bir şey yok

Müzik sistemi Ghia modelinde oldukça başarılı Hatta sisteme iPod bağlamak mümkün, ama kontrolünü yine iPod’dan yapmanız gerekiyor

Yakıt sarfiyatı şehir içinde 100 kmde en fazla 75 litreye çıkıyor Çevre yollarını kullanıyorsanız 65 litre civarında seyretmeniz de mümkün Sakin bir tempoda uzun yolda yakacağınız mazot 5 litre civarı oluyor Tabi test aracımız otomatik vitesti Düz vites ile bu değerler daha da düşecektir

Çarpışma testlerinde 5 yıldız alan, iyi yol tutan, aynı güçteki benzinli modellere göre yarı yarıya ekonomik olan ve selefine göre daha geniş iç mekana sahip yeni Focus, tercihlerinde güveliği ve ekonomiyi en üst sırada tutanlara ve yanında konfor isteyenlere oldukça cazip bir seçenek

Diğer yandan, bir zamanlar “Bir Ford kalktı Rize’den” diye başlayan Karadeniz türkülerimize dahi konu olan Ford için, “Al bir Ford ol bir lord” da diyebiliriz

Teknik Özellikler

Motor Hacmi ve silindir: 1560 cm^3 R4
Sıkıştırma Oranı: 18
Beygir gücü/devir (ps) 109 / 4000
Tork / devir (nm) 240 / 1750
Çekiş Önden
Şanzıman CVT / 7 vites
Ağırlık (kg) 1385
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4488/1840/1497
Dingil Mesafesi (mm) 2640
depo Lt 53
Son Hız Km/h 185
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 116
Jant-Lastik 205 / 55 /16

Can Şaher

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.