Prof. Dr. Sinsi
|
2008 Alfa Romeo Mito 1.6 Lt Jtdm Testi
2008 Alfa Romeo MITO 1 6 LT JTDM Testi
2008 Alfa Romeo MITO 1 6 LT JTDM Testi
Çok can yakacak
Anlaşılan MINI'nin elde ettiği başarılar İtalyan otomobil üreticisi Fiat'ın da iştahını kabartmış Bu sınıfta gerçekten de tek başına bir hakimiyetin sahibi olan ve sunduğu özellikleri ile bunu hak ettiğini her test sürüşünde ispatlayan MINI'nin işi artık bu kadar kolay olmayacak, italyan otomobil üreticisi Fiat kendi marka logosu altında yollara çıkardığı 500'ün hemen ardından, aynı grubun çatısı altında yer alan Alfa Romeo ile de MiTo'yu lüks ve retro küçük sınıf savaşçılarının arasına dahil etti
Autoshovv Fuarı'nm ardından ülkemizde satışa sunulan Alfa Romeo MiTo'nun saüş fiyaü 19 bin Euro'dan başlıyor İkisi benzinli biri dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneğine sahip olan MiTo'nun başlangıç seçeneğinde 1 4 lt 78 HP güç üreten benzinli üniteye yer verilirken, yine 1 4 litre hacimli olan ama 155 HP güç üreten motora sahip MiTo içinse 21 500 Euro'luk bir başlangıç fiyatı belirlenmiş 1 6 litrelik 120 HP güç üreten dizel motor seçeneği ile sunulan MiTo versiyonunun başlangıç fiyatı ise 22 bin 600 Euro olarak belirlenmiş
İtalyanca'da efsane anlamına gelen "Mito" aslında ismini Milano ve Torino şehirlerinden alıyor Alfa Romeo daha önce hiç bulunmadığı bir sınıfa MiTo ile giriş yapmış oldu
8C modelinden esinlenilerek geliştirilen dış tasarımı, sportif iç mekan özellikleri ve dinamik sürüş karakteri ile MiTo tüm kozlarını oynama niyetinde Aracın standart donanım listesi de son derece zengin Junior, Progression ve Distinctive adı verilen üç farklı donanım paketiyle satışa sunulan MiTo'nun baz donanımında 7 havayastığı, ABS, VDC (ESP), Hillholder, Q2 Elektronik (kilitli diferansiyel), manuel klima, D N A sürüş sistemi ve MP3 çalarlı müzik sistemi gibi ekipmanlara yer veriliyor Alfa MiTo'nun en üst donanım seviyesini temsil eden Distinctive paketindeyse direksiyondan kumandalı müzik sistemi, krom çerçeveli farlar, krom dış detaylar, alaşım jantlar, çift iklimlendirmeli otomatik klima gibi ekipmanlar standart olarak sunuluyor
1970'li yıllarda boy gösteren Alfasud modelinden sonra Alfa Romeo'nun yeniden küçük sınıfta var olmasını sağlayan MiTo'dan yılda 80 bin adet üretilmesi planlanıyor Tüm dünyada olduğu gibi hedefinde 18-35 yaş arası bir kitlenin yer aldığı MiTo bize göre daha üst yaş gruplarına bile rahatlıkla hitap edebilecek
Bu otomobile bakıldığında onu fark etmemek için herhalde kör olmak gerekiyor Hele hele test aracımızda olduğu gibi alev kırmızısı bir renk tercih edilmiş olması durumunda Yanardağdan fırlamış bir alev topu gibi görünen MiTo, bu görünümüyle en önemli rakibi MINI'ye karşı çok önemli bir avantaj yakalıyor Alfa Romeo'nun çarpıcı modeli 8C'nin küçültülmüş bir versiyonu gibi görünen MiTo, neresinden bakarsanız bakın yırtıcı, çekici ve dinamik duruyor Otomobilin görünümünde en çok garipsediğimiz olay ise "plakalık" oldu Yerinden kopmuş gibi görünen bu plakalık herhalde serviste en çok değiştirilecek ekipman olacak Arkası boş duran plastik plakalığın, park esnasındaki küçük bir darbe ile kırılma riski yüksek ve maalesef bu onun kaderi olacak
Alfa Romeo 8C'de olduğu gibi çerçevesiz yan camları, krom çerçeveli dev farları, ön tampondaki 3 parçalı hava girişleri, LED aydınlatmalı arka ışık gurubu, büyük tekerlek yuvaları ve bombeli motor kaputuyla sportif görselliğini açıkça belli eden Alfa Romeo MiTo, boyutlarına göre daha küçük algılanıyor 4 06 metrelik uzunluğa sahip olmasına rağmen MiTo sanki daha küçük bir araçmış gibi görünüyor 1 44 metrelik yüksekliği, 1 72 metrelik genişliği olan MiTo'nun dingil mesafesi ise 2 51 metre Yalnızca üç kapılı karosere sahip olan MiTo bu dingil mesafesi ile yeterli bir iç mekan genişliği sunuyor
Tasarımı yırtıcı bir hayvana benziyor, iç mekanı farklı
MiTo'nun karbon kaplamalara benzetilen detaylarla bezenmiş iç mekanı, dış tasarımı ile paralel bir yapıya sahip Yani aracın dışında yırtıcı bir hayvan varken, iç mekanında uysal bir kedi uyumuyor İç içe geçmiş göstergelerin etkileyici tasarımı, şişkin orta konsol, sportif yan desteklere sahip olan koltuklar bize göre en fazla ilgi çeken detaylar Sportif koltuklara sahip olmasına rağmen direksiyon simidi grubu ve koltukların ayarlarının yetersiz olması ise rahat bir sürüş pozisyonunun bulunmasını zorlaştırıyor Küçük arka cam tasarımı ve şişkin motor kaputu nedeniyle bazı görüş açılarında da sorunlar var Özellikle parklar sırasında otomobilin nerede bitip nerede başladığını anlayabilmek hüner gerektiriyor Küçük arka cam tasarımı ve basık tavan nedeniyle arka görüş de istenen düzeyde olamıyor Bununla birlikte iç mekanda kullanılan malzeme kalitesi beklentileri karşılıyor ve hatta bazı yerlerde üst seviyeye çıkabiliyor, ancak bunun yanında montaj hataları ve yerinden çıkacakmış gibi görünen bazı ekipmanlar olması da şaşırtıcı
MiTo'nun vahşi tasarımlı motor kaputunun alünda bir dizel ünitenin sesini duymaksa biraz şaşırtıcı Asfaltı parçalamaya hazır bir görünüm ve iç mekan özelliği ile birlikte bu dizel sesi ilk başta biraz şaşkınlık yaratıyor Elbette bu versiyonu satın almak tamamen sizin tercihinize bırakılmış Yoksa bir başta tarafta 155 HP güç üreten bir benzimi ünite de var Sportiflikle birlikte ekonomik tüketimi de düşünenler, performans açısından çok iyi olmasa bile, beklentilerini bu motorda bulabilirler Fiat Auto çatısında yer alan birçok modelde yer alan 1 6 lt'lik dizel ünite 120 HP güç üretirken aynı zamanda 320 Nm tork sunuyor Fabrika verilerine göre 9 0 sn içinde 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayabildiği belirtilen MiTo, yapmış olduğumuz ölçümlerde 10 saniyenin altına inememiş olsa bile, buna yakın sonuçlara imza attı 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen dizel motor, şanzımandan da beklediği yardımı alıyor İncikli boncuklu bir vites koluna sahip olsa bile geçiş netliği ve yollarının belirgin olması şanzımanın sürüş keyfine de olumlu bir etki yapıyor
Alfa Romeo mühendislerinin D N A adını verdiği ve standart olarak sunulan yenilikçi bir sistemle donatılan MiTo'nun sürücüsü, değişken yol şartlarına göre motor, fren, direksiyon, süspansiyon ve şanzıman sistemlerinin tümüne etki edebilen bir düğmeyi kontrol edebiliyor D N A sistemi, vites kolunun hemen solunda bulunan ve son derece şık görünen bir kumanda ile devreye sokulabiliyor Performanslı sürüşler için "Dinamik", şehir içi sürüşler için "Normal" ve en zorlu yol ve hava şartlarında yüksek tutunmayı sağlamak için "Her Türlü Hava Koşulu" modlarmdan birini seçerek, Alfa MiTo'nun sürüş karakteri şekillendirilebiliyor Sadece frenlere etki ederek kendiliğinden kilitli diferansiyel etkisi oluşturan "Q2 Elektronik" sistemiyse Alfa Romeo MiTo'nun etkin ve dinamik sürüş yapısının bir başka önemli unsuru Sürüş karakteri zaten başarılı olan ve sert süspansiyonu ile asfalt eğlencelerine hazır durumda bulunan MiTo, güvenli ama çılgın sürüşlere cevap verebiliyor Yakıt tüketimi de bu dizelden beklendiği gibi başarılı olan MiTo'nun fren performansı da aracın güvenlik beklentilerine uygun olarak durabileceğim ispat ediyor Ancak fren pedalının yüksekte konumlandırılması kullanım sırasında can sıkıcı olabiliyor
Sonuç
Alfa Romeo MiTo, lüks küçük sınıfta istediği başarıya çok da zorlanmadan ulaşacak gibi görünüyor Kışkırtıcı ve sıra dışı görünümü ile beğeni merkezi olacağını düşündüğümüz MiTo, alev kırmızısı rengi ile asfalta düşmüş bir alev topu izlenimi uyandırıyor İç mekan özellikleri de tasarımını destekleyerek ayrıcalıklı bir dünya yaşanmasına imkan tanıyor Başlangıç fiyatları da uygun olan otomobilin Türkiye'de de çok can yakacağını düşünüyoruz
|