Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
clio, inceleme, renault

İnceleme : Renault Clio Rs

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İnceleme : Renault Clio Rs



İnceleme : Renault Clio RS
İnceleme : Renault Clio RS
[B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Fransız otomobil üreticisi Renault'un ilk olarak 2006 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerin beğenisine sunduğu Clio RS modeli, Renault Sport ailesininde önemli bir yer tutuyor Dinamik tasarımıyla ön plana çıkan Clio RS, ön çamurluklarda konumlandırılan hava dağıtıcıları ve arka tamponun altına yerleştirilen difüzör sayesinde diğer Clio modellerinden hemen ayrılıyor Sportif hatların sahip olduğu Clio RS'de, maksimum performans imkanı ve sınıfında raslanmayan özelliklere yer veriliyor

[B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]
Tasarım :
Clio RS aerodinamik yapısı uzun çalışmalar sonucunda geliştirilmiş Aracın kolaylıkla tanınabilen orijinal hatları atletik kavisleriyle göze çarpıyor Özel tasarımlı kasa yanları ile otomobilin silueti daha güçlü ve enerjik bir görünüşe sahip Genişletilmiş ön ve arka çamurlukları, alçaltılmış kasası, kaslı yan panoları ile hava tahliye ızgaraları ve hava dağıtıcısı aracın sportif ve aerodinamik karakterini güçlendiriyorÖn tampon üzerindeki petek görünümlü geniş hava giriş ızgarası motor kaputunun altında yatan Renault Sport Technologies tarafından geliştirilmiş olan 20 litrelik atmosferik motorun nasıl bir potansiyele sahip olduğu hakkında büyük fikir veriyor

Clio RS'de normal clio mopdellerine göre teknolojik ve görsel en önemli yenilik bir hava dağıtıcısının arka tampona eklenmiş olması Bugün itibariyle, bu tür bir donanım standart olarak ancak üst seviyesindeki spor modellerde bulunuyor Hava dağıtıcısı hava akımlarını kanalize ediyor ve hızlandırıyor Oluşan vakum etkisiyle herhangi bir kanat takmaya gerek kalmaksızın, aracın arka tarafının yola tutunması meydana geliyor Hava dağıtıcısının etkinliğini azaltmamak amacıyla, iki egzos çıkış borusu yan hava sapma kanalları içine yerleştirilmiş

[B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]
Ön çamurluklardaki hava tahliye ızgaralarının da aerodinamik işlevleri var; bunlar hava türbülanslarını nötralize ediyorlar Aynı zamanda motor kaputu altındaki sıcak havanın daha iyi sirkülasyonu ve tahliyesine katkıda bulunuyorlar Ayrıca, ızgaralar aracın performansını en üst seviyeye çıkaracak şekilde havayı aracın yanlarına doğru kanalize ediyorlar

İç Mekan :
Clio RS'in iç tasarımında sadelik ön planda tutulmuş Sadelikle birlikte gelen ergonomik yapı Clio RS'in içindeki öğeler üzerinde oldukça rahat kullanım imkanı sunuyor Otomatik ayarlı klima, 4x15 6'lı Cabasse CD Changer standart olarak sunuluyor Geniş panoramik cam tavan, Clio III'ün temel niteliklerinden olan konfor ve geniş alan hissini daha da belirginleştiriyor Spor tip koltuklar yolculara yüksek konfor ve koruma olanağı sağlarken, araç içerisindeki sportif hatları destekliyorYarış tipi alüminyum pedalları, alüminyum ayak dayama yeri ile teknik gri dikişli ve "0 nokta" işaretli deri direksiyon simidi Clio RS'in iç mekanına hakim olan sportif karakteri daha da pekiştiriyorlar

Motor - Performans :
Clio RS modeli yüksek performansa ulaşmak üzere geliştirilmiş Aracın dinamik nitelikleri, Renault Sport Technologies tarafından özel olarak geliştirilmiş olan 20 16v atmosferik motorun tüm potansiyelini ortaya koymasını sağlıyor 7250 d/d'da 200 beygir (145 kw) güç üreten 20 litrelik motor, 5550 d/d'da 215 Nm tork üretebiliyor 6 vitesli şanzıman ile birlikte kullanılan bu esnek ve güçlü motor yüksek düzeyde sportif performans ve sürüş keyfi sunuyor Clio RS, fabrika verilerine göre 20 litrelik atmosferik motor ile 7000 d/d'da 215 kilometre hıza ulaşırken 0-100 km hızlanma süresi ise 69 olarak belirtiliyor

Renault Sport Technologies bu model için kısmen alüminyum, bağımsız aks milli yeni kuşak bir ön takım geliştirmiş Böylece, Clio RS çok yüksek düzeyde çekiş ve yol tutuş özelliği kazandırılmış Bu ön takım yol tutuşunu optimize ederken, direksiyon hassasiyetini de artırıyor

Güvenlik :
Dinamik sürüş kontrolü (ESP), anti-patinaj (ASR) ve önden kayma kontrol sistemi ile donatılmış olan Clio RS, virajlarda sportif çizgisini koruruken, güvenlikten de ödün vermiyorClio RS, tam güvenlik içinde sürüş keyfi sunmak üzere, önleyici, caydırıcı ve korumaya yönelik güvenlik sistemleriyle donatılmış durumda Standart xenon farlar, hız abitletleyici-sınırlayıcı, ön gergili ve güç limitörlü emniyet kemerleri, sürücü, yolcu göğüs hava yastığı ve yan, perde, koltuk içi hava yastıklarıyla birlikte, otomatik far ve cam sileceği çalıştırma sistemi de, Clio RS'in güvenlik seçenekleri arasında yer alıyor

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.