Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Bunları Biliyor Musunuz ?

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
biliyormusunuzpekii, havada, tutunmasını, uçakların, uçmasını, uçtuğunu

Uçakların Nasıl Uçtuğunu Biliyormusunuz?Pekii Uçakların Uçmasını, Havada Tutunmasını

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Uçakların Nasıl Uçtuğunu Biliyormusunuz?Pekii Uçakların Uçmasını, Havada Tutunmasını



Uçakların Nasıl Uçtuğunu Biliyormusunuz?Pekii Uçakların uçmasını, havada tutunmasını ?
Uçakların Nasıl Uçtuğunu Biliyormusunuz?Pekii Uçakların uçmasını, havada tutunmasını

Uçakların uçmasını, havada tutunmasını, ilerlemesini sağlayan unsurlar vardır Bunlar gerçekleşmezse uçaklar uçamazlar
Bunlar;
- Lift (Kaldırma kuvveti)
- Center of Gravity& Weight (Ağırlık merkezi &Ağırlık)
- Drag (Geri sürükleme)
- Thrust (İtme)
Bu kuvvetler biribirini tamamlayarak uçakların uçmasını sağlar Örneğin; kanatlar havada tutunmayı, motorlar ileri geri hareket etmeyi sağlar Uçakların uçması Bernoulli prensibine dayanır Bir akışkanın, (bu gaz veya sıvı olabilir) hızı arttıkça basıncı düşer Bu ilkeden yola çıkarak, uygun kanat yapısını da buna ilave edersek, hava akımını kaldırma kuvvetine çevirmiş oluruz Ancak bu kaldırmanın olabilmesi için de hava akımını ve itmeyi sağlayacak motora ihtiyaç vardır Bunların yanısıra aerodynamic bir yapıya, kumanda yüzeylerine ve iniş takımlarına da ihtiyaç vardır
Şimdi gelelim kaldırma kuvvetine (lift): Bir uçakta kanat yapısını inceleyecek olursak, su damlasını andıran bir yapısı olduğunu görürüz Ancak, kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür Bu da bir basınç farklılığı yaratır Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar
Şöyle ki; kanat yüzeyinin önüne çarpan hava akımı, kanadın üst yüzeyi daha kavisli olduğu için, hızlı bir şekilde, alt yüzey ise daha düz olduğu için, üste göre yavaş hareket eder Bu da yüksek bir basınç oluşumuna neden olur ve bir kaldırma kuvveti meydana gelir
Fakat bir uçağın kanadında oluşan bu kaldırma kuvvetinde uçağı havada tutabilmesi için de, uçak havalanma esnasında iken kaldırma kuvvetinin uçağın ağırlığından fazla olması, düz uçuşta ise eşit olması gerekir
Kanat yapıları uçakların hızına göre değişir Örneğin; düşük süratli uçaklarda kanat kısmı daha kavisli ve büyüktür Çünkü kavis arttıkça drag (geri sürükleme) artar Onun içindir ki yüksek süratli uçaklarda drag’ı önlemek ve hızı azaltmamak için, kanat üst yapısının kavisi daha azdır Bu yüzden özellikle savaş uçaklarında kanattaki kavisler ve kalınlıkları daha azdır
Onun içindir ki sürate ve amaca uygun olarak her uçak için ayrı özellikte kanat yapıları geliştirilmektedir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.