Kurtlar Sofrasi Atilla İlhan |
09-07-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kurtlar Sofrasi Atilla İlhanRoman Özeti KURTLAR SOFRASI Atilla İLHAN 1KİTABIN KONUSU: Toplumsal ilişkiler ve sorunlar ışığında ele alınan bireyler arası ilişkiler Atilla İLHAN tarafından detaylı bir boyutla incelenerek işlenmiştir Kitapta ülkedeki iş çevrelerini basın ve eğlence endüstrisini gazeteci Mahmut Bey’in kişiliği de ele alınarak yaşanan dönemi tüm çıplaklığı ile ortaya koymuştur 3KİTABIN ANA FİKRİ: 27 MAYIS öncesinde Türkiye’deki iş çevrelerini basın ve eğlence endüstrisinigençlik kesiminin durumunu yansıtmışbir memleketin nasıl kurtlar sofrası haline gelebileceği hakkında bize ders vermiştir 4KİTAPTAKİ OLAYLARIN VE ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRMESİ: Mahmud Ersoy: Romanın kahramanı Kurtuluş Savaşı'na katılmış Kuvayı Milliye ruhuyla dolu Hüsnü Faik Bey'in çıkardığı ve "1945'te diktatörlüğe ilk baş kaldıran gazetelerden" Birlik gazetesinde yazardır Zihni Keleşoğlu: Atatürk devrim ve ilkelerini yaşatmaya azimli bir kadronun karşısında cami yaptırarak para hırsını gizlemek bağışlatmak isteyen bir tip Hüsnü Faik Bey: Birlik gazetesi sahibiMahmud’un cinayetini aydınlatmasında Ümit’e yardım eden kişi Ümit: Keleşoğlu’nun ölmüş karısından doğma Paris'te okumuş kızıaynı zamanda Mahmud’un sevgilisi 5KİTAP HAKKINDA ŞAHSİ GÖRÜŞLER: Bu kitap biraz da bizim halihazırda içinde bulunduğumuz milli durumu anlatıyo olması dolayısıyla zevkle okuyabileceğiniz bir hal alıyor İnsanların içindeki para kazanma hırsının nasıl doruk noktasına çıkabileceğini ve bunun kendisine engel olmak isteyen insanlara nasıl zarar verebileceği hakkında güzel bir örnek teşkil ediyor 6KİTABIN YAZARI HAKKINDA BİLGİ: 1925 yılında İzmir’in Menemen İlçesi'nde doğdu İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ndeki yüksek öğrenimini yarıda bıraktı gazete ve dergilerde çalıştı Demokrat İzmir Gazetesi Genel Yayın Müdürlüğü ve Başyazarlığı'ndan Ankara’da Bilgi Yayınevi Danışmanlığı'na geldi (1973-1980) Çeşitli gazetelerde köşe yazarlığını sürdürdü (1968- ) (Yeni Ortam Dünya Milliyet Söz Güneş Meydan) 1950’li yıllarda Vatan Gazetesi’nde sinema eleştirileri yazdı senaryo yazarlığına başladı Senaryolarında Ali Kaptanoğlu adını kullandı Bel başlı filmleri: Yalnızlar Rıhtımı (Lütfi Akad) Ateşten Damlalar (Memduh Ün) Rıfat Diye Biri (Ertem Gönenç) Şoför Nebahat (Metin Erksan) Devlerin Öfkesi (Nevzat Pesen) Ver Elini İstanbul (Aydın Arakon) Şimdi İstanbul’da bağımsız yazar İlk şiiri Balıkçı Türküsü Yeni Edebiyat Gazetesi'nde çıkmıştı (sayı: 231101941) ilk düzyazısı ise (Kültürümüz Üzerine Düşünceler) Balıkesir’de yayınlanan Türk Dili Gazetesi’nde (29101944) Duvar kitabına aldığı Cabbaroğlu Mehemmed şiirinin 1946 CHP Şiir Yarışması’nda ikincilik almasıyla tanındı Şairliğinin ilk on yılını destan boyutlarıyla ve duygusal gergin bir hava içinde İkinci Dünya Savaşı’nın Avrupa’yı saran bezginlik çöküntülerini yansıtmaya adamıştı Zamanla (1955- ) toplumcu kollayışı bırakmamakla birlikte tek insanın duygu dünyasından kesitler verdi; artistik abartmalarla ve yerli dünya görüşüne de yaslanarak bireysel temaları işledi Aynı gerginlik ve gerilim kendine özgü bir söz dizim ve hazinesiyle at başı çarpıcı benzetmelerle zenginleşmiş romanlarında da görülür Eleştiride uzun zaman toplumcu gerçekçilik ilkelerine bağlı kalmıştı |
|