![]() |
Kavramların Bilgilenmedeki Rolü |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kavramların Bilgilenmedeki RolüBir kavram ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mesela; bir insan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Birim-ekonomisi prensibi; kavramların tanımının ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşmayı öğrenme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kavramların bilgilenmedeki rolünün hayati bir yönüne ![]() ![]() ![]() ![]() Hatırlayacak olursak: haberdarlığın algısal düzeyi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kavramların "açık-uçlu" bir sınıflama olduğu (verili bir gurup mevcut-şeyin daha-keşfedilecek karakteristiklerini de içerdiği) gerçeğini kavramak ![]() ![]() ![]() Küçük bir çocuğun dilinden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Mantık Pozitivistleri" diye adlandırılan modern felsefe ekolü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gerçek şudur ki: bazı modern insanlarca ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanlar arasında bilgisel işbölümünü mümkün kılan şey ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tek başına hiçbir zihin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -bağlamsal olarak mutlak addedilen- kavram tanımları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oysa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kavramlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kavramlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir çok tür mevcut-şey ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanın kavramlar lügatinin sınırları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() a) İnsanların günlük olarak ilişkide bulunduğu ![]() ![]() b) Bilimin yeni keşifleri; c) Daha önce bilinen nesnelerden asli karakteristikleri itibarıyle farklı olan ("televizyon" gibi) yeni insan-yapısı nesneler; d) Fiziki ve psikolojik davranışları içeren ![]() ![]() ![]() ![]() Bu dört kategori mevcut-şeyi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yeni kavramlar teşkilinin temel sebepleri: en başta bilgilenme ihtiyaçları olmak üzere; verili bir gurup mevcut-şeyin tasvirindeki güçlük derecesi ve bunların kullanımındaki sıklık derecesidir ![]() Hem tecrit etme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kavramsal sınıflamalar yapılırken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mesela; bir insan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Böyle bir teşebbüsün bilgilenme mekanizmasındaki ürünü: her anlama çekilebilecek cümleler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bilgilenme sisteminin ihtiyaçları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kavram-teşkilinin mecburi değil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu seçimsel alan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Modern filozofların bu "problem" hakkındaki gözde örnekleri şu sorularla dile gelir: "Hangi kesin renk tonu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdakiler eşliğinde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu doktrinlerin teşhir ettiği şey ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Siyah kuğular vakasında; onları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karakteristikleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu noktada şu soruyu sormak mümkün: O halde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Modern felsefe ![]() ![]() ![]() Felsefe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|