![]() |
Alacakaranlık/Deneme |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Alacakaranlık/Deneme ALACAKARANLIK Edebiyata ilgi duyma ediminin bir etkenlikten ziyade bir tür edilginliğin kompleksi olduğu öteden beri bilinir ![]() ![]() suçlu veya aykırı görülecektir;diğer bir tabirle aykırılığı, yüzeysellerce tespit edilmemişleri edebiyatçı saymak yanlış olmaktadır ![]() Sanatçının ontolojik konumu, hayata duyduğu mesafelilikle paraleldir;sanatçıyanız herkes gibi duyma,yaşama,düşünme hakiki bir alçalma olur ![]() ![]() destek veremez,insani olmayan söylemlere ya ilgi duymaz ya da başkaldırır;tabir yerindeyse alacakaranlıkdan başka bir yerden emir almaz ![]() Elbette bütün bu niteliklere ulaşmak gayretle olmaz; zaten sansualizmin baskısı altında yaşayan özne anlamlı tesadüflerle de karşı karşıya gelir;sanatçı,iktidara kafa tutarken de bir karıncayı severken de "bu durum karşısında yapacak başka şey bilmiyorum" diyen kişi olabilir
![]() ![]() Şeyh Galib,benim yerime noktayı koysun: Aşıkda keder neyler gam halk-ı cihanındır Koyma kadehi elden söz pir-i muganındır* *alacakaranlığın efendisi |
![]() |
![]() |
|