![]() |
Yamaç Paraşütü Sözlüğü |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yamaç Paraşütü SözlüğüYamaç paraşütü, ingilizce "paragliding" , fransızca "parapente" , almanca "gleitschirm" diye adlandırılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kanat : Yamaç Paraşütünde, havada süzülmeyi sağlayan kumaş kısım ![]() Askı İpleri : Kanada bağlı olan ipler, kanadın yüzeyine dengeli bir şekilde dağılırlar ![]() ![]() Taşıyıcı Kolonlar : Askı ipleri bölümlere ayrılarak kolonlara bağlanır ![]() ![]() ![]() ![]() Harnes : Uçuş koltuğu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cell (hücre): Kanadın zarlar aracılığıyla bölümlere ayrılmış kısımlarına denir ![]() ![]() Leading Edge (hücum kenarı-burun) : Kanadın ön kısmına denir ![]() Trailing Edge (firar kenarı-kuyruk) : Kanadın arka kısmına denir ![]() Flap : Kanadın yan uçlarındaki stabilizelerdir ![]() Rabit halka : Kolonlardaki ip demetlerini birleştiren çelikten kare ve üçgen halkalardır ![]() Karabinalar : Kanadı kolonlardan harnese monte etmeye yarayan,farklı açma kapama sistemleri olan :-):-):-):-)l aksamlardır ![]() Ripstop : Kanadın kumaşının üretiminde kullanılan dokuma tekniğidir ![]() ![]() ![]() Dacron : Kanatların yapıldığı kumaş türüdür ![]() ![]() Double-stich : Kanatların üretiminde kullanılan dikiş sistemidir ![]() ![]() ![]() Kordo Hattı : Kanadın kuyruk kısmından burun kısmına kadar olan mesafeye denir ![]() Aspect Ratio : Kanadın boyunun enine oranıdır ![]() Glide Ratio : Süzülme oranıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Sink Ratio : Kanadın çöküşünün m/sn ![]() ![]() Hücum Açısı : Kanadın uçuş yönü ile kanat doğrultusu arasında kalan açıdır ![]() ![]() ![]() Durum Açısı : Kanat doğrultusu ile ufuk çizgisi arasındaki açıdır ![]() Süzülme Açısı : Uçuş yönü ile ufuk çizgisi arasındaki açıdır ![]() ![]() Yer Hızı : Kanadın ve pilotun yere göre hızıdır ![]() Hava Hızı : Kanat üzerinden geçen havanın hızıdır ![]() Rüzgar Hızı : Rüzgarın esiş hızıdır ![]() S Paterni : Iniş manevrasıdır ![]() 8 Paterni : Daha dar alanlarda kullanılabilen bir iniş manevrasıdır ![]() Irtifa : Uçuş yapılan yükseklik ![]() Termik : Dikine hareket eden;hava akımlarıdır ![]() ![]() Türbülans: Düzensiz,stabil olmayan hava akımlarına denir ![]() ![]() Rotor : Oluşumlar arkasında oluşan düzensiz hava hareketleridir ![]() Dust Devil : Soğuk hava ile karşılaşan termikleri oluşturduğu küçük hortumlardır ![]() Soaring : Yamaç paraşütçüleri,yamaçların rüzgara bakan taraflarının önünde oluşan kaldırıcı bandı kullanarak saatler süren uçuşlar yaparlar ![]() ![]() PLF : 5 nokta taklası olarak da bilinir ![]() ![]() Stall : Kanadın yüksek hücum açısına bağlı olarak,hava hızının düşmesi sonucu üzerindeki kaldırıcı kuvvetlerin ortadan kalkmasıdır ![]() ![]() Spin : Kanadın üç eksende koordinesiz dönüşdür ![]() ![]() Spiral Dönüş : Bir çöküş manevrasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Big Ears : Bir çöküş manevrasıdır ![]() ![]() ![]() Wingover : Bir çöküş manevrasıdır,aynı zamanda akrobasi amaçlı da kullanılır ![]() B-line Stall : Bir çöküş manvrasıdır ![]() ![]() Asimetrik Kapanma : Kanadın tek tarafının kapanmasıdır ![]() ![]() Windsock : Rüzgarın esiş yönünü anlamamıza yarayan hafif kumaştan yapılmış basit bir araçtır ![]() ![]() ![]() Stremer : Rüzgarın esiş yönünü göstermesi için kullanılan bez ve kağıt parçalarına denir ![]() T Pano : iniş bölgesinde rüzgarın esiş yönünü belirtmek amacı ile kullanılır ![]() Speed Bar : Kanadın hızını arttırmak amacı ile kullanılır ![]() ![]() ![]() Windmeter (anomometre) : Rüzgarın hızını ölçmeye yarayan alete ya da cihaza verilen ad ![]() Vario : Uçuş sırasında yükseliş ile çöküşü,sesli ve görüntülü olarak bildiren cihaza verilen ad ![]() ![]() Altimetre : Yüksekliği bildiren cihaza verilen ad ![]() GPS : Anında dünya üzerinde nerede olduğunuzu haber veren küçük üniteler ![]() ![]() ![]() Balast : Uçuşta kullanılan ekstra ağırlık |
![]() |
![]() |
|