09-01-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Okul Öncesi Drama Örneği
Okul Öncesi Drama Örnekleri
Çocuklar İçin Okul Öncesi Drama Örnekleri
Gazete Deyip Geçmeyin
Yapacağınız drama için sadece gazete ve 2 büyük çop torbası tabii birazda çılgınlık gerekiyor  Oldukça eğlenceli bir drama  Elinizde ,çocuk sayınız kadar tek sayfa halinde gazeteler olsun önce her çocuğa tek yaprak gazete dağıtın bir de kendiniz alın Çocuklara elinizde ki gazetede neler görüyorsunuz sorusuna cevaplar alın  
Daha sonra elinizdeki tek yaprak gazeteden bir şekil düşünün örneğin ortadan elinizle büzerek benim gazetem aslında bir "papyon" deyin Çocuklara sırası ile peki sizin gazeteniz ne olabilir acaba diye soru yöneltin Oldukça ilginç ve hayalgücünün doruklarında cevaplar gelecektir (düdük,yelpaze,şapka,kıravat,kemer, keba p vs    )
Çocuklara ben bir uçurtma yapmaya karar verdim hadi hepimiz uçurtmalarımızı uçuralım hava çok güzel dediğiniz de bütün sınıf müzik eşliğinde uçurtmasını uçurur    
Sonra siz müziği kapatıp Aaaaaa! Aslında bu bir tarla hadi herkes tarlasını yere koysun ve tarlada tohum olsun miniciksiniz daha çocuklar gazete üzerinde minicik olur Eveeeet tohumlar yavaş yavaş büyüyor Galiba kocaman ağaç oldular ağaçlar ne kadar sessiz   Şimdi ağaçlardan bazılarına dokunucam ve birer kelebek olacaklar kelebekler ağaçların arasında çılgınca uçacaklar  (Bu arada müzik olabilir size kalmış  )şimdi de ağaçlar birer tırtıl ve kelebeklerle birlikte dost olmuşlar çok mutlular ve mutluluk dansı yapıyorlar 
Öğretmen bu arada karnına çöp torbasını tutar ve açar ormana bir kanguru gelmiş isterseniz bu aç kangurunun karnın doyuralım ne dersiniz Çocuklar yerde serili gazeteleri sizin tuttuğunuz çöp torbasını içine doldurur siz bu çöp torbasını bağlayıp 2 tane top yapar çocukları 2 gruba ayırıp tren olalım çocuklar herkes vagon aman vagonlar birbirinden sakın kopmasın dersiniz çocuklardan 2 tanesini lider seçer sıraların karşısına geçirir ellerine çöp torbasından yaptırdığınız topu verirsiniz   
Arkadaşlarına lider çocuklar sıra ile topu atarlar mesafeyi siz ayarlayın her atılan çocuk topu kapar lidere atar ve çömelir Lider 2 sıradaki çocuğa atar o da lidere atar ve çömelir bu şekilde her çocuk sıra ile atmış ve çömelmiş olur  İlk bitiren grup 1 olur ve allkışlanır  
Bu drama gerçekten çok basit ve birçok amacınıza ulaşıyorsunuz en başta hayalgücü gelişiyor,sıra beklemeyi,yenmeyi yenilmeyi, v s    öğrenmiş oluyor 
(Okulda yardımcısı olmayan arkadaşlar sınıf toplamada çöp torbasını karnınıza koyup açarak kanguru çok acıkmış gibi   bir çalışma ile çocuklara sınıfı sevdirerek temizletebilirsiniz
BEDENİMİZ DAİRE
Çocuklar sandalyelerinde otururlar ve öğretmenin verdiği yönergeleri uygularlar öğretmen ilk önce işaret parmakları ile havada daire çizmelerini ister daha sonra tek ellerini kullanarak daire yapmalarını ister, ardından iki elleri ile daire yapmalarını söyler daha sonra sıra ile tek kolları ile, her iki kolla, tüm vücutları ile daire yapmalarını ister daha sonra çocuklar ayağa kalkarlar iki kişi birlikte daire yapar, ardından dört kişi birlikte daire oluşturur daha sonra tüm çocuklar birlikte çeşitli şekillerde daireler oluştururlar
Daha sonra yapılan bu drama hakkında konuşularak çocukların fikirleri ve yaşantıları dinlenir etraftaki daire şekilleri sorulur, örnekler vermeleri istenir Ardından de destekleyici etkinlik olarak kırmızı ve siyah fon kartonlarına çizilmiş daireleri keserek uygun şekilde birleştirmeleri ve bir uğur böceği oluşturmaları istenir
aynı uygulama kare, üçgen, dikdörtgen hatta çocuklarla daha önceden çalıştıysanız beşgen, altıgen gibi diğer geometrik şekiller için de uygulanabilir
Tren Çalışması
Çocuklar arka arkaya sıra olurlar ve birbirlerine tutunarak tren oluştururlar en öndeki çocuk lokomotif olur ve diğerleri de vagonlar olurlar lokomotif ne yaparsa vagonlar da aynısını yaparlar
Çocuklar treni oluşturduktan sonra öğretmen yönergelerle çocukları yönlendirir: “ilk önce düz bir yolda ağır ağır ilerliyor trenimiz İlerde dik bir yokuş var; tırmanıyoruz, tırmanıyoruz Şimdi de yokuştan inmeye başladık, gittikçe hızlanıyoruz İlerde büyük bir viraj var  ” lokomotif arada bir düdük sesleri çıkarır ve yönergelerde istediği gibi canlandırmalar yaparak gruba liderlik yapar İsteyen çocuklara lokomotif olma olanağı verilerek rol değişimleri yapılır
Drama tamamlandıktan sonra çocuklarla yapılan bu drama hakkında konuşulur Etkinlik sırasında neler hissettikleri, hangi bölümlerde zorlandıkları sorulur
Daha sonra çocuklara tren resminin olduğu çalışma sayfaları verilerek yırtma yapıştırma tekniği ile tamamlamaları istenir
Farklı Toplarda Hayali Oyun
Çocuklar daire şeklinde ayakta dururlar Öğretmen aralarına girer ve elindeki çok ağır hayali topu bir çocuğa göderir ağır topu alan çocuk, topun ağır olduğunu bedeni ve kollarının hareketleriyle ifade ederek topu başka bir arkadaşına gönderir, bu hayali ağır top tüm çocuklar arasında elden ele dolaşır en son öğretmene geri gelir ve öğretmen bu hayali ağır topu yere koyarak daha hafif bir top alır ve elinde zıplatma hareketi yaparak bir çocuğa gönderir yine top tüm çocuklar arasında elden ele dolaşır Daha sonra çok büyük, çok küçük toplarla oyun sürdürülür
Tartışma aşamasında çocuklardan yapılan çalışmaları anlatmaları istenir neler hissettikleri, hangi toplala oynamanın daha kolay ve zevkli olabileceği farklı büyüklük ve ağırlıktaki bu toplala hangi oyunların oynanabileceği sorulur
destekleyici etkinlik olarak da çocuklardan farklı büyüklüklerdeki toplar ya da nesnelerin resimlerini yaparak boyamaları istenebilir
çocuklar ikişer ikişer ayrılır ve her ikili bir meyve olurlar Çocuklar daire şeklinde ayakta dururlar ve öğretmenin ismini söylediği meyveler yer değiştirir öğretmen arada bir meyve sepeti der; bu durumda herkes yer değiştirir sepetteki meyveler karışmış olur
drama sonunda çocuklarla tartışma aşaması gerçekleştirilir bu aşamada çocuklara hem drama yaşantıları hakkında sorular sorulur, hem de meyveler hakkındaki bilgilerini tazeleyecek sorular sorulur Örneğin yaz meyveleri hangileri, kış meyveleri hangileri gibi Ya da hangi meyveler ekşidir, hangileri tatlıdır, hangi meyveler ağaçta yetişir gibi sorular sorulur
destekleyici etkinlik olarak meyve resimleri verilerek boyamaları istenebilir
|
|
|