![]() |
Afiş Nasıl Yapılır |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Afiş Nasıl YapılırNasıl Afiş Hazırlanır Bir afiş reklamı için en önemli ölçüt fark edilebilmesidir ![]() ![]() AFİŞ Afişler, tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu grafik ürünlerdir ![]() ![]() Büyüyk boyutlu dış mekan afişleri,duvar yüzeylerine ve ilan panolarına asılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Afişler Üç Ana Gruba Ayrılır Reklam Afişleri: Bir ürün ya da hizmeti tanıtan afilşlerdir ![]() ![]() -Moda -Endüstri -Kurumsal reklamcılık -Gıda -Tuzim Kültürel Afişler: Festival,seminer,sempozyum,balo,konser,sinema,tiya tro,sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtan afişler bu gruba girer ![]() Sosyal Afişler: Sağlık ,ulaşım,sivil savunma,trafik çevre gibi konularda eğitici ve uyarıcı nitelikteki afişlerin yanısıra, politik bir düşünceyi ya da siyasi bir partiyi tanıtan afişler ise sosyal afişler grubunda yer alır ![]() AFİŞ TASARIMINDA DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Mesaj: Tasarımcı;afiş aracılığıyla vereceği mesajı açıklığa kavuşturmalıdır,verilmek istenen bilgiyi mümkün olduğunca dolaysız bir biçimde aktaracak görsel bir sistem olşturmalıdır ![]() Mesaj-İmge Bütünlüğü: Tasarıma temel oluşturan düşüncenin fotograf yoluylamı ,illustrasyonla mı,yoksa salt tipografi ilemi daha etkili bir biçimde vurgulanacağı arştırılmalı;mizahi,trajik ya da soyut imgelerden hangisinin anlatımı daha güçlendirdiği belirlenmelidir ![]() Sözel Hiyerarşi: Tasarımcı,afişte yer alan başlık,alt başlık,slogan gibi sözel bilgiler arasında – izleyiciyi mesajdaki önem sırasına göre yönlendirecek hiyerarşik bir yapı kurmalıdır ![]() Farkedilirlik: Bazı afişler yukarıda saydığımız kriterlere uygun gibi görünselerde ,etkisiz ve yavan olabilmektedirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Afişteki imgelerin düzenlenmesinde şu öneriler yararlı olabilir; 1-Afişteki imge sayısı üç,iki hatta mümkünse bir ile sınırlandırılmalıdır ![]() ![]() 2-Afişteki sözel unsurlar mümkün olduğunca azaltılmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() 3-Fotograf ya da illüstrasyon,afiş üzerinde mümkün olduğunca büyük bir ölçekte kullanılmalıdır ![]() ![]() Sözel unsurlar ve imgeler arasında açıklayıcı,destekleyici,yorumlayıcı ya da kontrast oluşturan bir ilişki kurulmalı,yazı ile görüntü birbirini yavan bir şekilde tekrar etmemelidir 5-Süslü ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir ![]() 6-Renkler geniş yüzeyler halinde kullanılmalı,parlak ve canlı renkler tercih edilmeli ve renkler arasında güçlü kontraslar oluşturulmalıdır ![]() |
![]() |
![]() |
|