|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
adsl, hat, için, kalkıyor, sabit, zorunluluğu |
![]() |
ADSL İçin Sabit Hat Zorunluluğu Kalkıyor |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() ADSL İçin Sabit Hat Zorunluluğu KalkıyorADSL için sabit hat zorunluluğu kalkıyor Rekabet Kurulu, ADSL bağlantısı için sabit telefon hattı zorunluluğunun kaldırılmasını istedi ![]() ![]() ![]() Rekabet Kurulu'nun 18 Şubat 2009'da aldığı kararlar, kurumun internet sayfasında yayımlandı ![]() Buna göre, Kurul, Türk Telekomünikasyon A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ancak, söz konusu şirket tarafından yalın ADSL uygulamasının başlatılması ve şikayet konusu uygulamaya son verilmesini teminen 3 ay içinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna gerekli başvurunun yapılarak, Rekabet Kurumuna tevsik edilmesi kararlaştırıldı ![]() ![]() ![]() Rekabet Kurulunun Kasım 1999'da aldığı kararın Danıştay 13 ![]() ![]() ![]() ![]() Unilever Sanayi ve Ticaret A ![]() ![]() ![]() Para cezasının belirlenmesinde, ihlalin 1998 yılında da devam ediyor olması göz önüne alınarak, 1997 yılı cirosu esas alındı ![]() ![]() Tıbbi görüntüleme ve teşhis cihazları pazarı Tıbbi görüntüleme ve teşhis cihazları pazarında faaliyet gösteren firmaların bu cihazların teknik servisi pazarında şifre uygulaması ve yedek parça teminindeki davranışlarıyla Rekabetin Korunması Hakkında Kanunu ihlal edip etmedikleri incelemeye alındı ![]() Tıbbi görüntüleme ve teşhis cihazları pazarında faaliyet gösteren teşebbüsler tarafından uygulanması gereken esaslar şöyle belirlendi: - Tıbbi cihazların garanti sürelerinin bitiminden sonra, cihazları satın alan müşterilerin yazılı talepte bulunması veya bu yazılı talepleri müşterilerden alan teknik servislerin yazılı başvuruda bulunması durumunda, cihazlara ilişkin şifrelerin veya bu anlama gelecek her türlü dahili sistemin firmalar tarafından mücbir sebepler haricinde, çalışma günlerinde olmak kaydıyla, 24 saat içinde ücretsiz olarak temin edilmesi, - Cihaz harici takılan ve anılan cihazlara ilişkin teknik servis verilmesine olanak sağlayan aparatlar/cihazların, müşterilerin yazılı talepte bulunması veya bu yazılı talepleri müşterilerden alan teknik servislerin yazılı başvuruda bulunması durumunda, talep anından itibaren en çok 3 gün içinde müşteriye tesliminin yapılması, - Bu aparatlara ilişkin kiralama ücretlerinin, ayrımcı olmayacak şekilde ve aparatın maliyetiyle orantılı bir biçimde belirlenmesi, - Cihazların ilk satımı aşamasında yukarıda yer verilen hususlar konusunda müşterilerin yazılı olarak bilgilendirilmesi, - Tıbbi cihazların, son 3 yıllık satış verilerine dayanarak, en çok kullanılan 100 yedek parçanın güncel fiyat listelerinin Internet ortamında herkesin ulaşabileceği şekilde ilan edilmesi, - Müşterilerden ve rakip servis sağlayıcılardan gelen yedek parça fiyat taleplerinin en geç 3 iş günü içinde cevaplandırılması, - Yedek parça satışında rakip servis sağlayıcılara ve onların müşterilerine yönelik, objektif kriterlere dayanmayan ayrımcı uygulamalar yapılmaması ![]() Söz konusu esasların dikkate alınmadığı takdirde teşebbüslere haklarında yasal işlem başlatılacağı konusunda görüş yazısı gönderilmesi için Başkanlığa yetki verilmesi de kararlaştırıldı ![]() |
![]() |
![]() |
|