![]() |
Müziği Dine Sokmak |
![]() |
![]() |
#1 |
gülgüzeli
![]() |
![]() Müziği Dine SokmakMüziği dine sokmak Hızlı ve sinsi bir şekilde dinin içine müzik sokulmaya çalışılıyor ![]() ![]() ![]() ![]() “Yedikule Zindanları, iftardan sonra zindan duvarlarını sarsacak kadar tempolu bir konsere tanıklık etti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ramazan aylarında yoğunlaştırılan bu faaliyetler projenin birinci aşamasıdır: Bu aşamada maksat, dinimizce haram olan müziği meşru hâle getirmek ![]() ![]() ![]() Ramazanda pek çok otelin kapısında, “Canlı müzik eşliğinde iftar” afişlerini gördük ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şapla şeker karıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görünüşe bakıldığında bu davranışlar halkın cahilliğine veriliyorsa da, bu o kadar basit bir olay değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Başlangıçta müzik konusunda şüphelerim oluşmuştu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Binlerce İslam âlimi, Kur’an-ı kerime ve hadis-i şeriflere dayanarak müziğin haram olduğunu söylüyorlar; bu ise, göremedim, diyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yani dinimizin haram kıldığı müzik vasıtasıyla gençler İslam’a çağrılıyor ![]() ![]() Müzik ve teganni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Haram İyi Niyetle Haramlıktan Çıkmaz |
![]() |
![]() |
#2 |
gülgüzeli
![]() |
![]() Haram İyi Niyetle Haramlıktan ÇıkmazSual: Hocanın biri, ("Ameller niyetlere göredir" hadisine göre, müzik, iyi niyetle dinlenirse haram olmaz) dedi ![]() CEVAP Asla doğru değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sual: Bir hoca, “Müzik, çalgı ne kadar müstehcen olursa olsun Allah sevgisini artıyorsa mubahtır, süslü, açık, güzel bayana bakmak da ferahlık veriyorsa, Allah sevgisini artırıyorsa, çiçeğe bakmak gibi mubah olur” dedi ![]() CEVAP Çok yanlış bir kıyas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki: Bir kimse İslamiyet'e uymaz, Allahü teâlânın düşmanı olan nefsine uyarsa, kalbi bozulur ![]() ![]() ![]() ![]() “Çalgı insanı Allah sevgisine götürüyorsa caiz olur” demek, (Zina, içki, kumar Allah sevgisine götürüyorsa caiz olur) demeye benziyor ![]() Haram iyi niyetle haramlıktan çıkmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
gülgüzeli
![]() |
![]() Sual: Bazı kimseler, hiçbir İslam âlimi müziğe cevaz vermedi ama, İmam-ı Gazali hazretlerinin müziğe helal dediğini söyleyerek çalgı dinliyorlar ![]() CEVAP Hayır, hiçbir İslam âlimi çalgıya, müziğe mubah dememiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima [teganni] denir ![]() ![]() ![]() Çalgı ve kadın sesi, sima değil gınadır, haramdır ![]() Abdullah-i Dehlevi hazretleri buyurdu ki: Sima [güzel ses], evliyanın kalbindeki sıkıntıyı rahatlığa çevirir ![]() ![]() ![]() ![]() İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki: Gıybet, veya devamlı ipek giymek, yahut devamlı çalgı dinlemek gibi günahlara devam etmek kalbin kararmasına yol açar ![]() ![]() ![]() İçki içmek ve çalgı dinlemek gibi, kul hakkı ile ilgili olmayan günahların hepsine tevbe etmek gerekir ![]() Herkes dünyadaki işine göre haşr olunur ![]() ![]() ![]() Çalgı dinleyenin veya ipek giyenin şahitliği kabul edilmez ![]() Davet edildiği yerde günah bir şey varsa, mesela duvarda canlı resimleri varsa, yahut çalgı çalınıyorsa, kadın erkek karışık ise böyle bir davete gidilmez ![]() ![]() ![]() Ud ve saz çalmak haramdır ![]() ![]() ![]() Çalgı aletlerinin imalinden kaçınmak, zulümden kaçınmak olur ![]() Gizli haram işlenen eve girmek yasaktır ![]() ![]() Fitne çıkmayacaksa kötü işler yapanlar tehdit edilebilir ![]() ![]() ![]() Kalbi Allahü teâlânın yasak ettiği şeylerden birine bağlılığı olanın sima, tegannili sesleri dinlemesi, haram olup, onun için öldürücü zehirdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Yüksek sesle zikir yapabilmek için, kalbinde yalan ve gıybet bulunmamak, boğazından haram ve şüpheli şey geçmemiş olmak, gönlü riya ve gösterişten temiz olmak lazımdır ![]() ![]() ![]() İnsana zevk veren ahenkli nağmeler, gönüllerde saklı olan güzellik ve çirkinlikleri açığa çıkarır ![]() ![]() ![]() Kalbinde haller hasıl olmayan, hasıl olsa da nefsi şehvetten kesilmemiş tasavvuf yolcularına güzel ses, nağme faydadan çok zarar verir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simaı eğlence ve oyun şeklinde âdet etmek haramdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ses dinlerken, ud, keman, ney, saz, kaval gibi hiç bir çalgı çalmamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalbde helal olan şeyin sevgisi [mesela Allah sevgisi] varsa, sima [ilahi, kaside gibi nağmeli sesler] onu artırıyorsa o kimsenin teganni dinlemesi helal olur ![]() ![]() ![]() ![]() Bayramlarda ve arada bir olursa [Hazret-i Âişe validemizin seyrettiği zenci cariyelerinki] oyunlar, teganniler ve bunları seyretmek haram değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Düğünlerde def çalmak ve teganni etmek mubahtır ![]() ![]() ![]() Teganni, raks, def çalmak, kılıç ve kalkan oyunları ve neşeli günlerde zencilerin oyunlarını seyretmek mubahtır ![]() Bayram günü zenci cariyelerin oyunlarını Resul-i ekrem efendimiz kapı üzerinden Hazret-i Âişe’ye seyrettirmiş ve ikisi beraber bakmışlardır ![]() Kusurları, azapları bildiren [çalgısız] kasideleri, ilahileri dinleyerek üzülmek, ağlamak sevaptır ![]() ![]() ![]() ![]() Hacca gidenin, Kâbe, hac, Mekke, Medine şiirleri, ilahileri, kasideleri dinlemesi ve bunları güzel sesle okuyup para kazanması helaldir ![]() ![]() ![]() Hacıları uğurlarken Kâbe, zemzem ve diğer mübarek makamları öven ve Arab çölünü anlatan şiirlerde nefesli ve telli çalgılar yoksa, bunların hepsi caizdir ![]() Düşmanlarla savaşmayı ve Allah sevgisi uğruna canını feda etmeyi kuvvetlendiren kahramanlık şarkılarını [mehter marşlarını] dinlemek mubah olur ![]() ![]() ![]() Düğün, ziyafet ve sefer dönüşü gibi sevinmek gereken yerlerde, bayram günlerinde nağmeli seslerle, teganni ile neşelenmek caizdir ![]() ![]() ![]() Düğün ve benzeri yerlerde davul, def çalmak haram değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çalgı âletleri üçe ayrılır: 1- Haram olanlar ![]() ![]() 2- Mekruh olanlar ![]() ![]() 3- Mubah olanlar ![]() ![]() Ud, sanc [zil], telli çalgılar, berbed ve benzeri Irak çalgılarının hepsi yasaktır ![]() ![]() İçki âlemlerinde kullanılan trampet, nefesli ve telli çalgılar haramdır ![]() ![]() ![]() Vezinli güzel ses haram değildir ![]() ![]() Kur'an-ı kerimi teganni ile okumak haramdır ![]() ![]() ![]() ![]() Mescitlerde Kur’anı teganni ile okuyanları nehy etmek farzdır ![]() Resulullah efendimiz, Rebi' binti Muavvizin evine geldi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmam-ı Gazali hazretlerine ait bu yazıların özeti şudur: 1- İçki içenlerin dinlediği nefesli çalgıları ve bütün telli çalgıları çalmak ve dinlemek haramdır ![]() 2- Şarkıcının kazancı haramdır ![]() ![]() 3- Belli zamanlarda [düğünlerde, bayramlarda] ve belli şartlarla [ibadete karıştırmamak, haram şeyler söylememek şartıyla] def, davul gibi çalgılar çalmak caizdir ![]() ![]() 4- Hacca gidecek olanın Kâbe, hac, Mekke, Medine şarkılarını dinlemesi, askerlerin cesaretlerini artırıcı savaş, kahramanlık şarkılarını, [mehter marşlarını] dinlemesi caizdir ![]() ![]() 5- Müslümanların bayramlarda sevinmeleri, sevinçlerini göstermeleri caizdir ![]() ![]() ![]() 6- Kur’an-ı kerim okumak veya Resulullahı övmek [Mevlid] gibi ibadetlere def dahil hiç bir çalgıyı karıştırmak caiz değildir, yasaktır ![]() 7- Tasavvuf ehli zatların sema [ilahi, kaside gibi nağmeli insan sesi ve şiir] dinlemesi caizdir ![]() ![]() ![]() Yukarıda; Peygamber efendimizin ve onun vârisleri olan bütün İslam alimlerinin çalgıya haram dedikleri kesin delillerle ispat edildi ![]() ![]() Kur’an-ı kerimin birçok yerinde (Resulüme uyun) buyuruluyor ![]() ![]() (İhtilafa düşülen şeyleri açıklayasın diye bu kitabı sana indirdik ![]() Kur’an-ı kerimde, sadece (Allah’a uyun) denmiyor ![]() ![]() ![]() Yine Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki: (Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir ![]() (Resulüm de ki, "Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!") [A ![]() (Ona uyun ki, doğru yolu bulasınız!) [Araf 158] (Resulümün verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7] (Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider ![]() (İndirdiğimi insanlara beyan edesin, açıklayasın ![]() (O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar ![]() (O, [Resulüm] vahiyden başkasını söylemez ![]() Demek ki Peygamber efendimiz kendiliğinden haram etmiyor, vahye dayanıyor yani Allah’ın bildirmesine dayanıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lokman suresinin 6 ![]() ![]() ![]() ![]() İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadis’ten kasıt, çalgı aleti ve musiki olduğunu söylemiştir ![]() (Mevahib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor: Yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’an dinlemelerine engel olmaya çalışanlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri) Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki: (Üçü hariç, her lehv bâtıldır ![]() Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence, bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor ![]() Müfessirler, İsra suresinin 64 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müfessirler Enam suresinin 70 ![]() ![]() (Şimdi siz bu söze [Kur’ana] mı şaşırıyorsunuz? Gülüyorsunuz da ağlamıyorsunuz ve siz gafletle oynuyorsunuz ![]() Medarik tefsirinde entüm samidün ifadesi, (Kur'an okunduğunu işittikleri zaman onu dinletmemek için teganniye [şarkı türkü söyleyerek şamataya] başlarlar, oynarlardı) diye açıklanıyor ![]() İbni Abbas ve Mücahid hazretleri de bu ifadenin şarkı olduğunu söylemiştir ![]() Böyle âyetler olmasa bile Resulullahın bildirdiğini kabul etmemek Allah’ı kabul etmemek olur ![]() ![]() İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki: Cenab-ı Hak, Kur’an-ı kerimde, Muhammed aleyhisselama itaat etmenin, kendisine itaat etmek olduğunu bildiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmam-ı Gazali hazretleri ve musiki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
gülgüzeli
![]() |
![]() İmam- Rabbani Hazretleri 1 ![]() ![]() Bu fakîre göre islâmiyyetin izn vermediği şeylerin, hâsıl edeceği bütün hâller, zevkler, hep istidrâcdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mûsikînin harâm olduğunu bildiren, âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîfler ve fıkh âlimlerinin yazıları o kadar çokdur ki, saymak güçdür ![]() ![]() ![]() ![]() Tesavvufcuların birşeyi yapıp yapmaması, halâl veyâ harâm olmasını göstermez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıda bildirilenlerden anlaşılıyor ki, harâm olduğu kat’î olan işleri, beğenen kâfir olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [İmâm-ı Rabbânî “kuddise sirruh” hazretleri, üçüncü cildin yetmişikinci mektûbunda, hâce Hüsâmeddîn Ahmede buyuruyor ki: (Kur’ân-ı kerîmi, kasîdeleri ve mevlidi güzel sesle okumak câizdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
gülgüzeli
![]() |
![]() Sual: Buhari ve Müslim’de bildiriliyor ki: Hazret-i Âişe anlatır: "Bayram günü iki cariye, kahramanlık şiirlerini def çalarak terennüm ediyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Bu olay, kadınların erkeklerle beraber oturmasının, çalgı çalmasının, şarkı söylemesinin ve seslerini erkeklere duyurmasının helal olduğunu gösteriyor mu? CEVAP Kesinlikle göstermez ![]() 1- Şiir okuyan veya şarkı söyleyenler, hür kadın değil cariyedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2- Hazret-i Ebu Bekrin, def için şeytanın düdüğü demesi, çalgının mubah olmadığını gösterir ![]() Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak, kahramanlık türküleri söylemek, okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir ![]() ![]() ![]() Kahramanlık şarkılarının, mehter marşlarının, düğünlerde davul ve def çalmanın caiz olması, diğer şarkı ve türkülerin de caiz olmasını gerektirmez ![]() 3- Def ile şarkı türkü söylenir, ilahi söylenmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|