Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
müta, nikâhı

Müta Nikahı.

Eski 02-17-2009   #1
gülgüzeli
Varsayılan

Müta Nikahı.



İbni Sebeciler, Müta (yani avrat kiralamak) helaldi, Ömer bunu kendi ictihadı ile yasak etti Ömer avrat kiralamayı yasak etmeseydi, pek az kişi zina ederdi diyorlar


CEVAP
Mütayı Hazret-i Ömer yasak etmedi, Resulullahın yasak ettiğini, Onun yasakladığı şeyi yaptırmayacağını söyledi Eshab-ı kiramın hepsi, halifenin bu sözünü destekledi Hiçbiri buna muhalefet etmedi ve icma hasıl oldu Şimdi mütanın ne olduğuna, dinimizdeki yerine bakalım:

Müta, dört mezhepte de haramdır, bâtıldır Müta, şahitsiz olarak bir kadına belli para verip, belli zaman için [mesela bir saat, bir gün, on sene] beraber yaşamayı sözleşmek demektir Mütanın haram olduğunu bütün Ehl-i sünnet âlimleri icma ile bildirdi (Mizan-ül-kübra, İbni Abidin)

Mütanın haram edildiğini bildiren hadis-i şerif, Buhari, Müslim, Tirmizi ve Muvatta’da yazılıdır Bunu haber verenlerden biri de Hazret-i Ali’dir İbni Sebecilerin, müta için Hazret-i Ömer’in ictihadı demeleri de, çok yanlıştır Çünkü, Eshab-ı kiramdan hiçbiri buna muhalefet etmedi ve icma hasıl oldu Fetava-yi Hindiyye’de diyor ki: (Ücret karşılığı zina yapan fahişeye [genel evdeki kadına], İmam-ı a’zama göre had vurulmaz İkisi de şiddetli tazir olunur ve tevbe edinceye kadar hapis olunur İmameyne göre, ikisine de had cezası yapılır Müta yapana da fahişe gibi had vurulmaz) Fakat zinanın had cezası yapılmayan kısımları da haramdır (Berika)

Tefsir ve fıkıh kitapları diyor ki: Nisa suresinin (İstimta ettiğiniz kadınların ücretini verin) mealindeki 24 âyeti, müta için değil, nikahtaki mehir parasını vermek içindir Beydavi tefsiri bu âyeti açıklarken buyuruyor ki: (Bu âyet, sahih olan nikahı bildiriyor, mütayı bildirmiyor Mehir parasını emrediyor Müta, önce mubahtı, sonra yasak edildi) [Şeyhzade tefsiri c2, s26]

Büyük âlim Burhaneddin-i Mergınani’nin Hidaye kitabının şerhi olan İnaye kitabında, Mevlana Ekmelüddin buyuruyor ki: Müta bâtıldır Abdullah ibni Abbasın bildirdiği gibi, müta önceleri mubah idi Fakat, hadis-i şerif ile, bunun yasak edildiğini, Eshab-ı kiram söz birliği ile bildirmektedir Muhammed ibni Hanefiye dedi ki: (Babam imam-ı Ali buyurdu ki Hayber kalesi alındığı gün, Resulullah mütayı yasakladı Eshab-ı kiramdan Rebi bin Meysere buyuruyor ki: “Hayber’i feth ettiğimiz gün, Resulullah, mütayı, üç gün helal etti Ben, amcamla bir kadının kapısına geldik Gayr-i müslim bir kadın kapıya çıktı, beni içeri aldı O gece orada kaldım Sabah olunca, Resulullahın sokaklarda, (Ey Müslümanlar, Resulullah müta nikahını yasak etti) diye ilan ettirdiğini duydum Hepimiz mütadan vazgeçtik
Resulullah, hayatta iken, mütayı yasak ettiğini, Eshab-ı kiram, icma ile bildirmektedir İcma, âyeti ve hadisi değiştirmez, âyetin ve hadisin değiştirildiğini haber verir

Cabir bin Zeyd diyor ki: Abdullah İbni Abbas da, ölmeden önce, mütanın yasak edildiğini söyledi Böylece, icma hasıl oldu İmam-ı Malik, Muvatta’da Hazret-i Ali’nin bildirdiği hadis-i şerifi yazmaktadır Hazret-i Ali buyurdu ki: (Hayber kalesini aldığımız gün Resulullah eşek eti ile mütayı yasak etti) [İnaye s 231]

İbni Mace’nin bildirdiği hadis-i şerifte, Hazret-i Ömer’in, (Fahr-i alem mütayı, üç kere helal, üç kere de haram etti Vallahi, evli birinin, müta yaptığını işitirsem, onu recm eder, İslamiyet’in emrini yerine getiririm) demesi, mütayı Hazret-i Ömer’in yasak ettiğini değil, Resulullahın yasak ettiğini, Onun yasakladığı şeyi yaptırmayacağını gösteriyor Eshab-ı kiramın hepsi, halifenin bu sözünü destekledi İbni Abbas hariç, hiç kimse tarafından itiraz olunmaması da, bunun önceden yasak edilmiş olduğunu herkesin bildiğini göstermektedir Hazret-i Ali, Abdullah ibni Abbas’a, (Sen yanılıyorsun, Fahr-i alem, mütayı yasak etti) dedi İmam-ı Ali’nin bu sözü üzerine, İbni Abbas da, sözünden dönmüş, mütanın sonradan haram edildiğini söylemiştir (Buhari)

__________________
Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Müta Nikahı.

Eski 02-17-2009   #2
gülgüzeli
Varsayılan

Cevap : Müta Nikahı.



Fetava-yi Hindiyye’de diyor ki: (Ücret karşılığı zina yapan fahişeye [genel evdeki kadına], İmam-ı a’zama göre had vurulmaz İkisi de şiddetli tazir olunur ve tevbe edinceye kadar hapis olunur İmameyne göre, ikisine de had cezası yapılır Müta yapana da fahişe gibi had vurulmaz) Fakat zinanın had cezası yapılmayan kısımları da haramdır (Berika)








MUT’A GEÇİCİ NİKAH YASAK MIDIR?

Ali b ebî Tâlib (ra)’den rivâyete göre: “Rasûlullah (sav) kadınları geçici olarak kısa süre nikahlanmayı, ehlî eşek etlerinden yemeyi, hayber günü yasakladı
(Ebû Dâvûd, Nikah: 13; Nesâî, Nikah: 71)

Tirmîzî:
Bu konuda Sebre el Cühenî ve Ebû Hüreyre’den de hadis rivâyet edilmiştir
Tirmîzî:
Ali hadisi hasen sahihtir Peygamber (sav)’in ashabından ve daha sonraki dönemlerden ilim adamlarının uygulamaları bu hadise göredir
İbn Abbâs’tan geçici nikahın caiz olduğuna dair bir rivâyet varsa da Rasûlullah (sav)’in geçici nikah hakkındaki hükmü kendisine bildirilince bu sözünden dönmüştür

İlim adamlarının çoğunluğu geçici nikahın haram olduğu üzerinde birleşmişlerdir
Sevrî, İbn’ül Mübarek, Şâfii, Ahmed ve İshâk’ta bunlardandır

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 28 Hadis no 1121

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.