![]() |
Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf Sergisi |
![]() |
![]() |
#1 |
Equinox
![]() |
Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf Sergisi![]() 100 ![]() Sultan II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hicaz Demiryolu projesi, İslam dünyasında coşkuyla karşılanırken Avrupa devlerleri tarafından ise gerçekleşmesi imkansız bir hayal olarak görüldü ![]() ![]() Hicaz Demiryolu'nun tahmini maliyeti 4 milyon lira oralak hesaplanmıştı ![]() ![]() ![]() Sultan, Hicaz Demiryolu'na 50 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Demiryolu yapımına ilk olarak Şam-Der'a arasında başlandı ![]() ![]() ![]() Yolcu taşımacılığına 1 Eylül 1905 yılında başlandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şam'dan Amman'a her gün, Medine'ye ise haftada üç gün seferler yapılıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Demiryolu boyunca yedi büyük bakım atölyesi bulunmaktaydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hicaz Demiryolu'nun inşaatı sırasında birçok köprü, istasyon, tünel, menfez,gölet, çeşme,fabrika, hstahane, dökümhane,okul, mescit,karantina,tamir atölyesi vs ![]() ![]() ![]() Demiryolu dışında yapılan inşaat faaliyetlerinden bazıları şunlardır: Şam'da lkomotif, vagon tamir ve bakım atölyesi, Medine tren ve lokomotif bakım atölyesi, 2 ![]() ![]() II ![]() ![]() ![]() 1910'da trenlerle taşınan sivil yolcu sayısı 169 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medine Komutanı Fahrettin Paşa'nın, Mondros Mütarkesi'nin 16 ![]() ![]() ![]() Hicaz Demiryolu'nun 100 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zerka-Amman arasında demiryolu yapım çalışmaları 1903 ![]() Kudüs Tren istasyon açılış töreni ![]() Amman tren istasyonu 1906 // Midevvere tren istasyonu 1906 ![]() Hayfa tren istasyonu ![]() ![]() Eskişehir Tren istasyonu 1897 ![]() Konya tren istasyonu 1897 ![]() ![]() Hayfa tren istasyonunun dua ile açılış töreni 1905 ![]() 1900 lü yılların başında Kudüs-Yafa hattı üzerinde bulunan Day'ra Şah geçidi ![]() 1 Eylül 1908'de resmen faaliyete gçen Hicaz Demiryolu, bu zor coğrafyada on yıl kadar hizmet verdi ![]() ![]() ![]() ![]() Hicaz Demiryolu'na inşaat malzemesi taşıyan katar 1905 ![]() Toros Dağlarında halen hizmet veren Varda köprüsü 1998 ![]() Adana tren istasyonu 1998 ![]() 1900 lü yılların başlarında Bilecik Pekdemir köprüsü üzerinde buharlı lokomotif ![]() Yarmuk vadisi üzerindeki 13 ![]() ![]() Osmanlı işletme memurlarını taşıyan hususi tren 1905 ![]() Yarmuk vadisinde demir köprü ve tren 1903 ![]() Tarihi Cesim köprüsü 1998 ![]() Amman -Maan hattındaki Cesim köprüsü 1903 ![]() 1900 lü yılların başlarında Yarmuk nehri üzerindeki 7 ![]() ![]() ![]() ![]() Beyrut tren istasyonu 1895 ![]() Hayfa tren istasyonunda inşa edilen Sütun-i Ali 1905 // Hayfa tren istasyonunda bulunan Sütun-i Ali üzerinde Hicaz DEmiryolunu temsil eden logo 1998 Sütun-i Ali üzerindeki metin: Bismillahirrahmanirrahim, Peygamberin Halifesi ve Mü'minlerin Emiri, iki Kıt'anın Sultanı ve İki Okyanusun Hanı, Sultanlar Sultanı,Büyük Fatih Sultan Abdülmecid'in Oğlu Abdülhamid Han - Allah O'nun saltanatını korusun ve ömrünü uzun etsin - Şam'dan başlayan bir demiryolu inşaasını emretti ki böylece Muhammed Ümmeti, Allah'ın Evini ve Ravza-i Mutahhara'yı ziyaret edebilsinler ![]() ![]() ![]() Hayfa tren istasyonu ve Hattı Ali iskelesi 1905 ![]() Alman mühendis Meissner (soldan beşinci) Şam yakınlarında demiryolu yapım çalışmalarına nezaret ederken 1901 ![]() 1900 lü yılların başlarında Şam istasyonunun eşya ve su deposından genel görünüşü ![]() Günümüze kalıntıları ulaşabilen, Dahr ül Beydar Dağlarındaki Murad Han viyadüğü 1895 ( Lübnan ) ![]() Dahr ül Beydar Dağlarında dişli fren raylar sayesinde yokuş tırmanan tren 1895 ![]() Şam'dan Dera'ya giden, halen hizmette olan Hicaz Treni 1998 ![]() Der'a tren istasyonu 1903 ![]() el-Muazzam tren istasyonu resmi açılış töreni 1909 ![]() Hayfa limanında, Hicaz Demiryolu için alınan lokomotiflerin gemiden indirilmesi ![]() Tebük tren istasyonu 1909 ![]() Rayak tren istasyonu ve atölyesi 1998 ![]() 1900 lü yılların başlarında altı kemerli altıncaı Yarmuk köprüsü ![]() 1900 lü yılların başlarında Hicaz DEmiryolu yapım çalışmaları ![]() Hicaz Demiryolundaki lokomotifleri kullanacak makinistler başlarda Osmanlı Bahriyesinden temin ediliyordu ![]() ![]() ![]() Şam-Der'a hattı üzerindeki Mahacce istasyonu ve orjinal Hicaz Treni 1998 ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf Sergisi |
![]() |
![]() |
#2 |
Equinox
![]() |
![]() Cevap : Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf Sergisi![]() ![]() Yarmu vadisi üerindeki ondördüncü demir köprü ![]() Cesim köprüsü girişindeki yarma ![]() Medine tren istasyonunda Osmanlı devlet adamları, Muhafız Alayı ve halkın katılımıyla gerçekleştirilen açılış töreni 1 Eylül 1908 ![]() Halep Tren İstasyonu 1998 ![]() Hattın teknik işlerinden sorumlu Alman mühendis Meissner Paşa ( ön sıra, soldan dördüncü) beraberindeki mühendis ve bürokratlar ile Hayfa Der'a kısmında yer alan, Bi'rüsseba'ya ulaşan ilk trenin önünde çektirdikleri fotoğraf ![]() Hicaz Demiryolu Şam istasyonu arka cephesi 1998 ![]() Osmanlıca "Hicaz Demiryolu" 1324 (1908) yazan orjinal pirinç levha ![]() İngilizler, Arabistan'daki Osmanlı askeri varlığını sona erdirmek için Hicaz Demiryolunu hedef seçmişlerdi ![]() ![]() ![]() ![]() I ![]() ![]() ![]() ![]() Sultan II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alman Maffei Lokomotif Fabrikasında Hicaz Demiryolu için yapılan 1911 model ve 3115 tipi bir lokomotif ![]() 1913 yılında Alman Krauss Fabrikasında Hicaz Demiryolu için yapılan 11 numaralı ve 2-8-0 4905/03 model lokomotif ![]() Hicaz Demiryolu haritası ![]() Hicaz Demiryolu madalyonu "Hamidiye Hicaz Demiryolu'na hizmet eden hamiyetmedana mahsus madalyadır" ![]() Deve kervanları ile 40 günde aşılan Şam-Medine arası, trenle 3 güne indi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hicaz Demiryolu yolculuk süresini kısalttığı gibi kervanlarla seyahata göre konfor da sunuyordu ![]() ![]() ![]() Şam'ın merkezinde bulunan " Hicaz Demiryolu ve Telgraf Hattı Abidesi" 1988 ![]() Suriye'nin başkenti Şam'ın Merce meydanındaki "Hicaz Demiryolu Telgraf Hattı Abidesi" Abidedeki sütun üzerinde Yıldız Camii maketi yer almaktadır ![]() ![]() Yakından Abide ![]() Medine Tren İstasyonu, ek tesisleri ( inşaat halinde) ![]() Kisve bölgesinde demiryolu yapım çalışmaları 1903 ![]() Hicaz Demiryolu Medine Tren İstasyonu 2006 ![]() Medine tren istasyonu bakım atölyesi 1998 ![]() Medine tren istasyonu ve Hamidiye Camii önünde düzenlenen 1 Eylül 1908 tarihindeki açılış töreni ![]() Medine tren istasyonu ve Hamidiye Camiii 2006 ![]() Arabistan'daki Ebu Taka istasyonunun güneyinde kumlarla örtülü demiryou ve yanıbaşında uzayıp giden telgraf hattı ![]() Hicaz Demiryolu Şam İstasyonu ( Binanın önünde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2006 yılında açmış olduğu "Hicaz Demiryolu Sergisi" yer alıyor) ![]() Medayin-i Salih Tren istasyonu ve bakım atölyesi 1998 ![]() Hicaz Demiryolu, I ![]() ![]() ![]() Maan hattında demiryolu yapım çalışmaları 1903 ![]() Mediyan-i Salih istasyonu bakım atölyesi'nin içi ve orjinal Hicaz lpokomotifi 1998 ![]() el-Bedayi tren istasyonu ve su kulesi 1998 ![]() ![]() Şam'ın merkezinde bulunan Hicaz Demiryolu Telgr Hattı Abidesinin kitabesi, 2006 ![]() ![]() ![]() el-Samra tren istasyonu |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf Sergisi |
![]() |
![]() |
#3 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf SergisiÇok güzel bir paylaşım ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf Sergisi |
![]() |
![]() |
#4 |
Berna
|
![]() Cevap : Hicaz Demiryolu 100. Yıl Fotoğraf SergisiGerçekten değinilmesi gereken önemli bir konuyu bize sunmuşsunuz ![]() Hicaz demiryolu yapılırken genç kızların çeyizlerini satıp katkıda bulunduklarını okumuştum ![]() Teşekkürler Equinox, eline sağlık ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
|