Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Nesil Bilinçlendirme Kampı - Gizli Tehlikeler & Tehditler > Güncel Haber Merkezi > Ekonomi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
korsanlarıyla, oldu, ortak

Korsanlarıyla Ortak Oldu

Eski 12-13-2008   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Korsanlarıyla Ortak Oldu



Korsanlarıyla ortak oldu


Eylem Türk
Üniversiteli iki genç, internetten Damat ürünlerini satmaya başlayınca durum Süleyman Orakçıoğlu’nun dikkatini çekti Çağırıp gençlere iş teklif etti Damat’ın internet şirketi modaelinizdecom sitesi böyle ortaya çıktı Orka Grubu’na ait ‘modaelinizdecom’ sanal alışveriş sitesinin öyküsü iki gencin korsan girişimleriyle başladı
Bir süre önce ürünlerinin internetten satıldığına dair bilgi aldıklarını söyleyen Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu öyküyü şöyle anlattı:
“Biz internetten böyle bir satış yapmıyorduk ve taklit olabileceğini düşünüp telaşlandık Kapsamlı bir araştırma yaptık ve sonunda kimin sattığını bulduk Bu kişiler 19 yaşında üniversite öğrencisi iki gençti Emre Yaprak ve Selçuk Özbey adındaki bu iki çocuğun bizim outlet mağazalarımıza gidip ürünlerimizi önce satın aldıklarını, sonra bu ürünleri internete koyup sattıklarını öğrendik
İki genç girişimci ekibe katıldı
Bu iki genci firmaya davet ettiğini belirten Orakçıoğlu, “Onlara ‘gelin, bu işi hep beraber yapalım’ dedim Girişimcileri her zaman desteklemek lazım Bir süre sonra bu iş gelişti, büyüdü ‘modaelinizdecom’ sitesine kadar uzandı Bu iki genç artık ekibimizin içinde” dedi
Bu siteye iki yıl emek verdiklerini kaydeden Orakçıoğlu, şunları söyledi: “Sitede her sektörden 45 markanın ürünü satılıyor Siteden kıyafetin yan sıra altın bile satın alınabiliyor Bu siteyi önümüzdeki dönmede sanal alışveriş merkezine çevireceğiz ve alışveriş merkezlerine rakip olacağız
Öte yandan mağaza yatırımlarına da devam ettiklerini söyleyen Orakçıoğlu, Fas’ta üç tane mağazalarının açılacağını, bu bölgede marka bilinilirliklerinin üst düzeyde olduğunu ifade etti
Londra’daki dışında, beş Harvey Nichols’ta da satış yapacaklarını anlatan Orakçıoğlu, “Görüşmelerimi yaptık Aynı zamanda Hong Kong ve Dubai’de de ürünlerimiz satılacak” dedi
Japonya’dan Asya’ya açıldı
Dünya moda başkentlerindeki önemli showroomlarda ürünlerini satmaya başlayan Orka Grubu markalarının, İtalyanlar tarafından bir numaralı ikon markası seçildiğini hatırlatan Orakçıoğlu, “Moda literatürüne de ‘ulaşılabilir tasarım markası’ tanımını getirdik” diye konuştu
Son üç yıldır dünya moda başkentlerinde yaptıkları çalışmaların sonuçlarını almaya başladıklarını kaydeden Orakçıoğlu, bu showroomlar aracılığıyla Uzakdoğu’ya da satış yaptıklarını söyledi Uzakdoğu’nun çok önemli olduğunu vurgulayan Orakçıoğlu, “Japonya’da Harvey Nichols gibi bir grup var Onlara da mal satıyoruz Bu grubun aynı zamanda Güney Kore ve Filipinler mağazalarına da mal satıyoruz” dedi

Snow Patrol sponsorluk istedi
Ürünlerinin bir sezon sonra Londra’daki Harrods ve Selfridge’de de satılacağını söyleyen Orakçıoğlu, şu bilgileri verdi: “Harvey Nichols gibi mağazalardan ünlüler de alışveriş yapıyorlar Ürünlerimizin bu tip mağazalarda satılması çok önemli Bir keresinde Nicole Kidman gelip eşi Keith Urban için bizden tişört ve gömlek satın aldı Harvey Nichols’ın patronu da bizden alışveriş yaptı
Snow Patrol adlı bir müzik grubu sponsorluk istiyor Arsenalli ünlü futbolcu Fredrik Ljunberg bizden alışveriş yaptı 80 milyon pound’luk bir futbolcu bu Stil danışmanı bizim ürünlerimiz görmüş Önce alışveriş yapmış, sonra da sponsorluk istemiş
Müşterilerimiz bize gösterilen ilginin nedenini, ‘tasarım ve kalite anlamında hiçbir markadan geri değilsiniz ama diğerlerine göre satın alma konusunda avantajlısınız’ diyerek açıklıyorlar

Fas’a D’S, Barcelona’ya Tween
Bulgaristan, Romanya gibi ülkelere giden üreticilerin Türkiye’ye dönmeye başladığına dikkat çeken Orakçıoğlu, “Bu ülkelerde de işçilik maliyetleri arttı Şimdi Özbekistan’a, Mısır’a ilgi var Çünkü bu ülkeler küresel krizden çok fazla etkilenmedi“ diye konuştu
Orka Group olarak şu anda dört markalarının bulunduğunu söyleyen Orakçıoğlu, şunları söyledi: “Bu dört markamızın ayrı ayrı stratejileri var Ülkelerde pazar araştırması yapıyoruz Hangi markayla bu ülkede etkin olabileceğimizi araştırıyoruz
Mesela Fas’ta D’S markasıyla var olacağız Daha satın alınabilir bir fiyata sahip bu marka Barcelona’ya Tween ile girdik Bazı yerlerde dört marka bir arada mağazalar açıyoruz Biz yurtdışında ağırlıklı olarak Tween markasıyla tanınıyoruz

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.