|  | Raffaello, Santi Raffaello, Santi |  | 
|  08-27-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Raffaello, Santi Raffaello, Santiİtalyan ressamı  İtalya?nın Urbino şehrinde 1483 senesinde dünyâya gelmiş ve 6 Nisan 1520 senesinde Roma?da ölmüştür  Kısa ömrü Urbino, Florentina ve Roma olmak üzere üç safhaya ayrılabilir  Raffaello, Rönesans hareketlerini, erken gelişmiş becerikli bir genç olarak görmüş, işe on altı yaşında yaptığı ?Havva?nın yaratılışı? ve ?Trinite? tabloları ile başlamıştır  Raffaello?in babası olan Giovanni Santi de Urbinoda ressamlık yapıyordu  Babası 1494 senesinde ölünce Raffaello, kendi evinde dış etkilerden uzak bir şekilde çalışmalarını sürdürdü  Raffaello?in Urbino?daki çalışmalarında Melozzo de Forli, Piero della Francesca ve en çok Perugino?nun üslûbu görülür  1503 senesinde tamamladığı ?Coronation of Virgin-Taç giyme? tablosunda Perugino?nun etkisi görülür  Bu etki altında 1504 senesinde çizdiği en son tablo(Marriage of the virgi-Kutsal bâkirenin evlenmesi?dir  Bu resmi ile Perugino?dan üslûp olarak ayrılmaya başlamıştır  Raffaello, Florentina?ya gidince kendisini Rönesans?ın içinde buldu  Leonardo da Vinci ve Michelangelo etkisinde kalarak sanatına yenilikler kattı  Florentina?da 1508 senesine kadar yaptığı tabloları ?Sistine Madonne? ?La Belle Jandinière?, ?Madonna of the Chair? ve ?Entombmeut?tur  Raffaello, Roma?da II  Julius için çalıştı  Roma?ya geldiği zaman, Michelangelo, Julius?un yaptırdığı Sistine kilisesinin süslemesini çiziyordu  Raffaello, burada ilk olarak Papanın kütüphânesini dekore etti  Çizdiği teolojik, felsefî, lirik tablolarında sükûnet; renklerde âhenk; konularda berraklık ve bir bütün ifâde hâkimdir  Raffaello?in yaptığı işlerden biri de kumaş üzerine koyduğu süslemelerle, duvar örtüleri hazırlamasıdır  1513-1521 seneleri arasında hazırladığı on adet büyük duvar süsleme örtüleri, Sistine kilisesinde kullanılmıştır  Raffaello, Avrupa?da klâsik ressamlığın temelini atmıştır  Michelangelo?dan farklı olarak görünen herşeyi bütün zenginliğiyle tabloya aktarmış, târihî ve Hıristiyanlığa âit dînî konulara sâdık kalmış, pozlara konuşuyormuşcasına ifâde niteliği kazandırmıştır   | 
|   | 
|  | 
|  |