![]() |
2011-2012 Yılı 11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 2011-2012 Yılı 11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları2011-2012 Yılı 11 ![]() Sayfa 9 - Hazırlık Çalışması 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() -Lehçe ve şive farklılıkları -Kültürel değişim Coğrafi değişim 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() Sayfa 10 a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() b ![]() ![]() ![]() 1 ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() 5 ![]() ![]() ![]() a ![]() b ![]() ![]() Sayfa 11 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Sayfa 12 - YORUMLAMA ![]() (klasik murabba-Namık Kemal'in şiiri şeklinde) ölçü:ikisinde de aruz ölçüsü söyleyiş tarzı:ağır-Sert ![]() ses benzerlikleri:İkisinde de uyak redif kafiye şiir dili:Arapça ![]() ![]() İmge ve çağrışımlar:ikisinde de bulunur ![]() ![]() Nazım Birimi:İkisinde de dörtlük Temain ![]() ![]() Benzerlikler ve farklılıkları da ikisi de aynı olanları benzerliğe farklı olanları farklılıklarına yazın Sayfa 13 - Değerlendirme Doğru - Yanlış 1-Y 2-D 3-D ÇOKTAN SEÇMELİ 1-C 2-D 3-B BOŞLUK DOLDURMA Her edebi eserin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 1 ![]() -Sahn-ı saman medresesi açıldı ![]() -Kanunname-i Ali Osman Kanunları yayımlandı ve devletin devamı için kardeş katli serbest bırakıldı ![]() -Halifelik Osmanlılara geçti ![]() ![]() 2 ![]() 3 ![]() -Bükreş Anlaşması(Osmanlı-Sırplar) -Edirne Anlaşması(Osmanlı-Sırplar) -Berlin Anlaşması(Osmanlı-Rusya) -Kütahya Anlaşması(Osmanlı-Mehmet Ali Paşa) -Hünkar İskelesi Anlaşması(Osmanlı-Rusya) -Balta Limanı Anlaşması(Osmanlı-İngiltere) -Londra Boğazlar Sözleşmesi(Osmanlı-Rusya) -Osmanlı-Rus Savaşı -Kırım Savaşı(Osmanlı-Rusya) -Paris Anlaşması(Osmanlı-Rusya) -93 Harbi(Osmanlı-Rusya) -Ayastefanos(yeşilköy) Anlaşması(Osmanlı-Rusya) Sayfa 15 3- Batılılaşma sözünden ne anladığınızı söyleyiniz ![]() Batı ülkelerine göre geri kalmış;siyasi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4- Başlangıçtan günümüze değin edebiyatımızın dönemleri: 1-İslamiyet öncesi Türk Edebiyatı a) Sözlü Edebiyat Dönemi b) Yazılı Edebiyat Dönemi 2-İslamiyet sonrası Türk Edebiyatı a) Divan Edebiyat Dönemi b) Halk Edebiyat Dönemi 3- Batı Etkisindeki Türk Edebiyatı a) Tanzimat Edebiyatı Dönemi b) Servet-i Fünun Edebiyatı c) Fecri A-ti Edebiyatı d) Milli Edebiyatı e) Cumhuriyet Dönemi f) 1940 sonrası Ünite Değerlendirme Y D D Seçmeli Sorular C D B Boşluk doldurma sosyal ve siyasi 6 ![]() ![]() SAYFA 16 3 ![]() SAYFA 18 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Osmanlı Devleti'ni güçlü kılan Sosyal ![]() 1-Tanzimat Fermanı'nın açıklanması 2-Toprak düzeninde değişme olması 3-Okul sayısı arttırıldı ![]() 4-Halkın okuma yazma öğrenmesine hız verildi ![]() Güçlü Devlet Düzeninin Bozulma Nedenleri 1-Ana ticaret yollarının değişmesi 2-Osmanlı yöneticileri batıda oluşan ekonomik değişmelerin ![]() ![]() 3-İmparatorlukların büyük bir ordu ve donanma beslemeleri 4 ![]() 1-Ekonomik Çöküş 2-Tek Kurtuluş Yolu 3- 4-Muhteşem Yenilik 5-Toprak İşleyenindir 6-İkileşme 7-Yenileşme SAYFA 19 3 ![]() ![]() 6 ![]() 7 ![]() ![]() Osmanlı'nın ilerlemesini istiyorlar ![]() İslam'ın güzel olduğunu belirtiyorlar ![]() Sayfa 20 - Değerlendirme 1 - Doğru ![]() D Y D D 2 - Boşluk Doldurma Tanzimat Batılaşma 3 - Boş Ölçme ve Değerlendirme Soruları 1 - B 2 - B 3 - C 4 - B 5 - D 6 - D 7 - A 8 - D 9 - D 10 - C Eşleştirme Tanzimat Fermanı - Eşitlik Medrese - Geleneksel Eğitim Darülfünun - Modern Eğitim Pozitivizm - Deney ve Gözlem Sayfa 20 - Değerlendirme 1 - Doğru ![]() D Y Y D 2 - Boşluk Doldurma Tanzimat Batılaşma 3 - Boş Ölçme ve Değerlendirme Soruları 1 - B 2 - C 3 - C 4 - D 5 - D 6 - D 7 - - 8 - B - D olabilir ![]() 9 - D 10 - E Eşleştirme Tanzimat Fermanı - Eşitlik Medrese - Geleneksel Eğitim Darülfünun - Modern Eğitim Pozitivizm - Deney ve Gözlem Sayfa 21 - Ölçme ve Değerlendirme Soruları 1-B 2-B 3-C 4-D 5-D 6-A 7-A 8-C 9-E 14- Tanzimat Fermanı - Eşitlik Medrese - Deney ve gözlem Darülfünun - Modern eğitim Pozitivizm - Geleneksel eğitim Sayfa 25 - Soruların Cevapları *Eserin ![]() ![]() ![]() ![]() *Eserde ele alınan temel çatışma (tema): Eski-Yeni *Eserin anlatıcı ve anlatıcının bakış açısı: İlahi bakış açısı *Eserin destan ![]() ![]() ![]() Sayfa 26 b ![]() 4 ![]() ![]() NOT : Bu fotoğradta bir yandan batı tarzı gelişmeler görülürken bir yandan da eski osmanlı tarzı görülmektedir ![]() Sayfa 27 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() Muallim naci 'nin mektubunda koyu renkli kelimeler o dönemki gazete isimleridir ![]() b ![]() ![]() Tanzimat sanatçılarının yetişme şekilleri : temel eğitimlerini klasik edebiyatla tanıyarak aldılar ![]() ![]() Tanzimat'ın ortaya çıkış tarihi: sanatsal olarak 1860 ta tercüman-ıahval gazetesinin çıkmasıyla siyasi olarak 3 kasım 1839 da mustafa reşid paşa'nın gülhane hattı hümayunu okumasıyla ![]() Sayfa 28 8 ![]() Tanzimat Edebiyatı makale ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Değerlendirme Y ![]() ![]() ![]() 2 ![]() BOŞLUK DOLDURMA -tanzimat edebiyatına -halkı eğitmek amacıyla 5 ![]() Sayfa 30 -Hazırlık 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() dili göndergesel işlevde kurmaca değildir Sayfa 32 1 ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() 6 ![]() ![]() ![]() 8 ![]() 12 ![]() ![]() ![]() ![]() Tanzimat Edebiyatının Oluşumu ve Tanzimat Edebiyatı Öğretici Metinleri Konularına Ait Soruların Cevapları için buraya tıklayınız ![]() Sayfa 34 ile Sayfa 40 Arası Cevaplar SORU: Metinde “hürriyet”le ilişkilendirilen kavramları tespit edip defterinize yazınız ![]() CEVAP: Vatan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU:Yazar ![]() CEVAP:Yönetim anlayışlarındaki geniş ve sağlam prensiplere dayanan hürriyet anlayışına… SORU:Metinde uygarlık tarihinin çeşitli dönemlerinden söz edilmiştir ![]() CEVAP: Medeniyet tarihinde özgürlüğün ne kadar önemli olduğunu ispat etmek amacıyla… SORU:Yazar göre halkın çektiği sıkıntıların sebepleri nelerdir? CEVAP:Bilgi ve kültür eksikliği ![]() SORU: Eserin yazılış amacı nedir ![]() CEVAP: Eserin yazılış amacı bilgi vermek ![]() ![]() ![]() SORU: Metnin tamamında yazarın iletmek istediği ana düşünce nedir? CEVAP: Özgürlük ![]() ![]() SORU: Hak sorumluluk ve özgürlük kavramları Tanzimat dönemi eserlerinde ve günümüzde de ele alınıyor mu? CEVAP: Bu kavramlar Tanzimat döneminde de günümüzde yazılı ve görsel basında işlenmektir ![]() SORU: “Hürriyet” adlı metnin ana düşüncesini ele alan farklı türde metinler yazılabilir mi? Günümüz eserlerinde de aynı düşünce ele alınıyor mu? CEVAP: Hürriyet düşüncesi farklı türde metinlerde de (tiyatro ![]() ![]() ![]() ![]() SORU : Metinde dil hangi işlevde kullanılmıştır? CEVAP: Ağırlıklı olarak göndergesel işlevde kullanılmıştır ![]() SORU: Metinde yer alan “hürriyet ![]() ![]() CEVAP: Metin öğretici metin olduğu bu kelimeler daha çok ilk (gerçek) anlamlarıyla kullanılmıştır ![]() SORU: Metindeki ifadeler ne ölçüde açık ve kesindir? CEVAP: Metin öğretici metin olduğu için ifadelerin açık ![]() ![]() ![]() SORU: Metnin anlatım türü nedir? CEVAP: Öğretici anlatım türü…Bunun yanında açıklayıcı ![]() ![]() SORU: Metinde özgürlüğü hak eden halka hakkını teslim etmesi için kime çağrıda bulunuyor? CEVAP: Devlet yönetimine ![]() SORU: Halkın hürriyeti hak edişi konusunda ileri sürülen görüşleri ve bunların nedenlerini söyleyiniz ![]() CEVAP: “Halkın bilgi ve kültür bakımından henüz özgürlüğü hazmedemeyecek bir seviyeye gelmediği ![]() ![]() SORU: Metnin anlatımını açıklık ![]() ![]() ![]() CEVAP: Metin açık anlatımın özelliklerine sahiptir ![]() SORU: Yazar ![]() CEVAP: Metin halka hitap ettiği için konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamk ![]() SORU: Metinde geçen Tanzimat’ın getirdiği özgür ortamla dile getirilebilen yeni kavram ![]() ![]() CEVAP: “Hürriyet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU: “Halife ![]() ![]() ![]() ![]() “Halife ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU: Tanzimat Dönemindeki eski-yeni çatışmasıyla ilgili bilgiler nelerdir? CEVAP: Tanzimat dönemi sanatçıları Doğu ile Batı kültür dünyası arasında kesin bir tavır belirleyemiş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU: Tanzimat dönemi eserlerinde görülen ikiliğin ( eski-yeni)bu metnin dil ve ifade biçimi üzerindeki etkileri nasıldır? CEVAP: Tanzimat Dönemi Edebiyatı öğretici metinlerinde bu metinde olduğu gibi ikilik yani eski-yeni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU: Metin hangi geleneğe bağlı kalınarak yazılmıştır? CEVAP: Öğreti metin geleneğine SORU: Tanzimat döneminde gazetelere verilen önemi açıklayınız ![]() CEVAP : • Halkın bilgilendirilmesinde ve eğitilmesinde bir araç olmuştur ![]() • Batıya ait edebiyat ürünlerinin tanınmasında yayımlanmasında en önemli araç gazetedir ![]() • Basılan kitaplar ve oynanan tiyatrolarla ilgili haber vermişlerdir ![]() • Roman ve tiyatro eserlerinin yazı dizisi halinde (tefrika) yayımlanması sağlanmıştır ![]() • Edebi yapıtlarda halkın sorunlarının işlenmesine araç olmuştur ![]() • Toplumun haberlerden ve yeniliklerden haberdar olmasını sağlamıştır ![]() • Dilin sadeleşmesinde önemli katkıları olmuştur ![]() • Geniş insan topluluklarına ulaşılması gazete sayesinde olmuştur ![]() SORU:Eserden hareketle yazarın fikri ve edebi yönüyle ilgili çıkarımlarda bulununuz ![]() CEVAP: • İmparatorluğun baskıcı yönetimine karşı çıkan ![]() ![]() • Hürriyetin medeniyetlerin ilerlemesindeki rolünü iyi bilmektedir ![]() • Halkı bilinçlendirmek ![]() ![]() • Gazete ve dergiciliğe çok önem vermiştir ![]() SAYFA 38 VAZİFE VE MESULİYET HAD VE HAK Dil : halkın anlayabileceği sade bir dil kullanılmıştır ![]() Tema: Eşitlik Kavramların soyut veya somutluğu : Soyut Ana düşünce: Herkesin eşit olması gerektiğini Anlamın verilişi: gerçek ![]() HÜRRİYET Dil : Halkın anlayabileceği sade bir dil ![]() Tema: Hürriyetin Önemi Kavramların soyut veya somutluğu : Soyut Ana düşünce: Hürriyetin önemi Anlamın verilişi : Mecaz Benzetme TAZARRUNAME Dil : Anlaşılmaz Soyut benzetmeler yer verilmiş Tema : Aşk Kavramların Soyut veya Somutluğu : Soyut Kavramlar kullanılmış Ana düşünce : Aşk konusunun değerliliği Anlamın verilişi : Benzetme ve mecazî anlatım Sayfa 39 - Ölçme ve Değerlendirme Y ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() atatürk ilke ve inkılapları 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() Sayfa 42 3 ![]() Aruz ölçüsü - Asonans ve Aliterasyon - Lirik Anlatım - Beyit - Bir devlet büyüğünü övme -Çok fazla imge var ![]() 4 ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() Sayfa 43 10 ![]() 11 ![]() ![]() ![]() SORU - CEVAP ŞEKLİNDE SAYFA 40 İLE 51 ARASI CEVAPLAR SAYFA 42 SORU: Hürriyet’in Kasidesinin yazılış amacı nedir? CEVAP: “Hürriyet”e övgü sunmak ![]() SORU: Kasidenin ahenk özelliklerini ![]() ![]() ![]() CEVAP: Ölçü: Aruz ölçüsü (Mefâîlün mefâîlün mefâîlün mefâilün kalıbında) Ses Benzerlikleri: Tekrar eden "-den" ler redif ![]() ![]() Söyleyiş tarzı: Şiirin iç akışında ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tema: Hürriyet sevgisi İmgeler: Vatan yolunda toprak olmak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU-1: Tanzimat Döneminden önce yazılan klasik kasidelerinde hangi temalar işlenirdi? CEVAP: Din ve devlet büyüklerine övgü… SORU-2: Namık Kemal’in kasidesinde işlediği tema ile klasik kasidede ele alınan temayı karşılaştırdığınızda belirlediğiniz benzerlik farklılıklar ve benzerlikler nelerdir? CEVAP : Her ikisinde de övgü vardır ![]() ![]() SORU-3: Namık Kemal’in kasidesi şiir türlerinden hangisine uygun ton ve vurguyla okunmalıdır? Neden? CEVAP: Epik bir tonlama ve vurguyla okunmalıdır? Çünkü hürriyetin niteliğine uygun şatafatlı yiğitçe ![]() ![]() ![]() SORU-4: Şiirin söyleyiş tarzı ile yazıldığı dönemin sosyal ve siyasi yapısı arasında nasıl bir ilişki kurulabilir? CEVAP: Şiirde hürriyete övgü temasının şekillendirdiği epikçe söyleyiş tarzı dönemin sosyal ve siyasi yapısıyla yakından ilgilidir ![]() SORU-5: Şair “bab-ı hükumet ![]() CEVAP: Bab-ı hükumet diyerek devletin icra yetkisine sahip kurumu yani hükümet ![]() ![]() SORU-6: Şiirde geçen “milet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() CEVAP: Tanzimat dönemi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Cihangirane bir devlet çıkardık bir aşiretten> tarihi bir değeri Mürevvet-mend olan mazluma el çekmez ianetten > sosyal değeri Çıkar asar-ı rahmet ihtilaf-ı rey-i ümmetten > sosyal değeri SORU-7: Şiirin temasının Tanzimat yıllarında yaşanan sosyal ![]() ![]() CEVAP: Cevabı 6 ![]() ![]() SAYFA 43 SORU-8: “Dönersem kahpeyim millet yolunda azimetten/Anılsın mesleğimde çektiğim cevr ü meşakkatler” dizelerinde hangi şahıs veya iyelik eki kullanılmıştır? Aynı şahıs eklerinin kullanıldığı diğer örnekleri metinden bulup tahtaya yazınız ![]() ![]() ![]() ![]() CEVAP: 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU - 9 : “Hürriyet Kasidesi” ile aynı temayı işleyen Divan şiiri örneklerinin bulunup bulunmadığını söyleyiniz ![]() CEVAP: Hürriyet teması Tanzimatla birlikte edebiyatımızda işlenen bir tema olduğu Divan şiirinde bu temayı işleyen şiir bulunmaz ![]() b) SORU: Tanzimat şiirinde görülen yeni kavramların Aydınlanma Dönemi ile ilişkisini belirleyiniz ![]() CEVAP: Tanzimat şiirinde görülen “akıl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SORU-10: Namık Kemal’in bu kasidesi lirik ![]() ![]() ![]() CEVAP: Kasidede bolca eleştiri yapıldığından satirik şiire daha yakındır ![]() SORU-11: İncelediğiniz şiir “Sanat sanat içindir ![]() ![]() CEVAP: “Sanat toplum içindir ![]() SORU : Hürriyet Kasidesinde hangi edebi akımın etkileri görülür? CEVAP : Romantizmin… SORU 12: Kasidenin divan ve Tanzimat şiiri geleneğiyle ilişkisini açıklayınız ![]() ![]() • Beyitler halinde yazılması • 31 beyitten oluşması • Kafiye düzeninin aa/ba/ca/da/ea/… olması • Aruz ölçüsünün kullanılması SAYFA 44 B) SORU : Edebiyatımızda ilk kez Namık Kemal tarafından kullanılan kelime veya kelime grupları hangileridir? CEVAP: Vatan ![]() ![]() ![]() SORU : Bu şiir Namık Kemal’in fikirlerini ne derecede yansıtmaktadır? CEVAP: Namık Kemal ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu şiir Namık Kemal'in en fazla ezberlenen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() SORU: Ziya Paşa’nın gazelinin ahenk özelliklerini ![]() ![]() ![]() ![]() CEVAP: Ölçü: Aruz ölçüsü Ses benzerlikleri: İlk beyitte “-ler gördüm” redif ![]() ![]() ![]() Nazım birimi: Beyit Tema: Toplumsal eleştiri İmgeler: Küfür diyarı ![]() SAYFA 45 SORU 1: Tanzimat’tan önce yazılan klasik gazellerde hangi temalar işlenmiştir? CEVAP: Aşk ![]() ![]() ![]() ![]() SORU-2: Ziya Paşa’nın gazelinde işlediği tema ile klasik gazelde ele alınan temayı karşılaştırınız ![]() CEVAP: Klasik gazelde bireysel temalar işlenirken Ziya Paşa’nın gazelinde toplumsal sorunlar ele alınmıştır ![]() SORU-3 :Ziya Paşa’nın gazeli lirik şiir okunurken kullanılan vurgu ve tonlama ile okunabilir mi? CEVAP: Okunamaz ![]() ![]() ![]() SORU 4: Bu gazel işlediği tema ve temayı ele alış biçimi söyleyişi yönünden halk şiirindeki hangi nazım türüne benzemektedir? CEVAP: Taşlamaya ![]() SAYFA 49 - TABLO ÖLÇÜ DİVAN ŞİİRİ= ölçü ; aruz ölçüsü ![]() Namık kemal'in kasidesi:aruz ölçüsü Ziya paşa'nın gazeli;aruz ölçüsü Şevki yok:Aruz ölçüsü SÖYLEYİŞ TARZI Divan şiiri: söz sanatları yoğun ![]() Namık kemalin kasidesi:öğretici olduğu için şiir diline uygun değil SES BENZERLİKLERİ Hepsinde ses benzerlikleri aynı ![]() Şiir Dili Divan şiiri:sanatlı ![]() ![]() Namık kemalin kasidesi: daha sade ![]() Ziya paşanın gazeli: '' '' Şevki yok:Sanatlı ![]() ![]() ![]() İMGELER VAR ÇAĞRIŞIMLAR Divan şiiri:mey ![]() ![]() ![]() Namık kemalin kasidesi:hak ![]() ![]() ![]() Ziya paşanın gazeli:diyar-ı küfrü ![]() ![]() Şevki yok:figan etmek NAZIM BİRİMİ Hepsi beyit ![]() TEMA Divan şiiri:bireysel namık kemal:toplumsal ziya paşa:toplumsal şevki yok:toplumsal ŞİİR ANLAYIŞI divan şiiri:sanat için sanat anlayışı namık kemal:toplum için sanat anlayışı ziya paşa:toplum için sanat anlayışı Şevki yok: sanat için sanat anlayışı ŞİİRİN BİRİNLERİ Hepsi beyit ![]() GERÇEKLİK VE ANLAM divan şiiri:mecaz Namık kemal:gerçek Ziya paşa:gerçek Şevki yok:mecaz BENZERLİKLER *ölçüler *söyleyiş tarzları *uyak *ses benzerlikleri *birim *nazım türleri FARLILIKLAR *temaları *şiir anlayışı *dil anlatımı farklı alıntı |
![]() |
![]() |
|