Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
tevessül

1- Tevessül Nedir?

Eski 08-24-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

1- Tevessül Nedir?




Tevessül: Vesile edinmek, yakınlık talebinde aracı koymak, yakınlaştıran sebeblere -amellere- yapışmak
Allame Zahidi Kevseri raleyh, makalelerinde, tevessül hakkında uzun açıklamalar açıklamaları yapmıştır Biz sayfamıza özetleyerek alacağız
Mevla Teala buyurdu: "Ona -ulaşmak için- vesile edinin" (Maide:35)
Bu ayetteki tevessül, umum manada şahıslarla ve amellerle olanı da ihtiva eder Şeriatta anlaşılanı amellerle olan tevessüldür Diri ile ölü kimseler hakkında ihtilaf edenler, ruhların yok olduğuna itikad edip dirilmeyi inkar edenlerdir Bununla, bedenden ayrılan ruhun, cüz'i idrakinin olmadığını söylemektedirler
Ayetin mefhumundan anlaşılan şahıslarla olan tevessül sırf kuru bir iddia değil, bilakis hakkında delilin subutu vardır Hazreti Ömer radıyellahu anhu'dan şöyle rivayet edilmiştir Kendisi Abbas radıyellahu anhu ile, yağmur talebinde tevessül ettikten sonra şöyle demiştir:
-Şu! Vi Allah azze ve celleye tevessüldür-
Sünnetten, Osman bin Huneyf radıyellahu anhu'dan şöyle rivayet edilmiş:
-Ya Muhammed! Muhakkak ben, seninle Rabbime yöneldim-
Aynı şekilde Resulullah aleyhi ve sellem, gözleri görmeyen birine bu duayı öğretti Bunu zahirinden çevirmek (tevil etmek), hevaya uyarak kelimelerin mevzısını değiştirmek olur Hadisi şerif hafızlarından bir cemaat, bu hadisi şerifin sıhhatini açıkça beyan etmişlerdir
Aynı şekilde fatıma binti Esed radıyellahu anhâ hadisinde, -Nebinin hakkı için, benden evvelki nebilerin hakkı için- Bu hadisi şerifin ravileri, güvenilir kimselerdir Burdan ölü ve hayatta olanlar ile tevessülde fark olmadığı katiyetle anlaşılmaktadır
Ebu Said el Hudri radıyellahu anhu hadisinde: -Allahım! senden isteyenler hakkı için senden istiyorum- Bu hadisi şerif, umum müslümanlar ile -ölü veya diri- tevessülün cevazına delildir
Ümmet tabaka tabaka Nebiler ve salihlerle ister diri olsunlar ister ölü olsunlar, tevessül etmişlerdir Hazreti Ömer'in sözü, -Biz, Nebimizin amcası ile sana tevessül ediyoruz- yöneliyoruz- Bu rivayet, ashabın, ashab ile tevessülü hakkında nass tır Yani ashabı kiram efendilerimiz,hayatında iken Resulullah sav ile tevessül ederlerdi, onun vefatında amcası ile tevessül etmişlerdir Bununla sadece tevessülün cevazını inkar edenlerin, nebilerin hayatlarından sonra tevessülün olmayacağına delil getirmeleri, Ömer ra ya iftiradır, zira o ve diğer ashab, hali hayatlarında iken Efendimiz sav ondan sonra, onun hatırı ve akrabalarının hatırı için Abbas ra ile tevessül etmiştir, yoksa vefatından sonra nebi sav ile tevessül olmayacağı manasında değildir Zira Ömer ra zamanında hicretten on yedi sene sonra büyük bir kuraklık olmuştu Ka'b ra dediki: Ya Emirel mü'minin! Beni İsraile böyle bir afet gelince peygamberlerinin akrabalarıyla yağmur taleb ederlerdi Bunun üzerine Ömer ra Abbas ra ya giderek: işte bu, Resulullah sav in amcasıdır, Beni Haşim'in efendisidir, diyerek hali arzetti
Bununla, Ömer ra yağmur talebini Abbas rh ile yapması, -Resulullah sav ölüdür, sesimizi duymaz, Allah katında hatırı yoktur- manasında değildir Bu gibi kötü itikattan Allah'a sığınırız
Hazreti Ömerin hılafeti döneminde Bilal ibni Haris ra, Nebi sav in kabrine gelip: -Ya Resulellah! ümmetin için Allah'tan yağmur taleb et, zira onlar helak oldular- dedi Gece rüyasında Resulullahı sav gördü, buyurduki, -Ömer'e git, benden selam söyle, ona haber ver, sulanacaklar-
Bu rivayet, vefatından sonra nebi sav ile ashabın tevessülü hakkında nasstır Bu rivayet Fethul Bari'de olup sahihtir
İmamı Şafiinin, İmamı A'zam ile olan tevessülü, Hatıb'in tarihinde sahih senetle zikredilmiştir Hafız Abdul Gani Makdisi el Hanbeli, İmamı Ahmed'in kabrine dokunarak, doktorların aciz kaldığı hastalığının şifası hasıl olmuştur Bu rivayet ondan aktarılan eserlerden nakledilmiştir Bu sayılanlar kabir ehli değil mi?
meşhur imamlar Fahruddin Razi, Sadettin Taftazani, Şeyyid Şerif Cürcani gibiler, Nebiler ve salihler ile tevessülün -ölü olsun, diri olsun- cevazını açıkça beyan etmişlerdir Hangi sefih akıllı, bunların kabir ehline ibadet ettiğini ve Allah'a şirk koştuklarını iddia edebilir?
Bundan sonra -2 makalede- şu imamların, bu bahis hakkındaki açıklamalarını zikredeğiz

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.