Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
allah, birbirini, için, sevmek

Allah İçin Birbirini Sevmek

Eski 08-24-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allah İçin Birbirini Sevmek




Allah İçin Birbirini Sevmek


13 Ebû Hüreyre (ra)'den: Resûlullah (sav) şöyle buyurdu: «Allah Teâlâ kıyamet günü şöyle buyurur:
«— Nerede benim rızam için birbirini sevenler? Benim gölgemden[11] başka hiçbir gölgenin bulunmadığı bu günde onları kendi gölgemde gölgelendireceğim»[12]

14 Ebû Hüreyre (ra)'den Resûlullah (sav)'m şöyle buyur*duğu rivayet edildi: «Kendi gölgesinden başka hiç bir gölge*nin bulunmadığı günde (kıyamet gününde) Allah yedi kişi*yi kendi gölgesinde gölgelendirir (rahmetiyle muamele eder):
1) Âdil devlet başkanı,
2) Allah'a ibadetle yetişen genç,
3) Mescidden çıktığı zaman tekrar dönünceye kadar-kalbi oraya bağlı olan adam,
4) Allah yolunda sevişen, bu sevgiyle birleşen ve bu sev*giyle ayrılan iki kişi,
5) Allah Teâlâ'yı tenha bir yerde zikredip gözlerinden yaş akıtarak ağlayan adam
6) Güzelce soylu bir kadın kendisim davet ettiğinde: «Ben Allah'tan korkarım» diyen kimse
7) Sadaka verdiğinde sağ elinin verdiğini sol eli bilme*yecek şekilde onu gizleyen kimse»13

15 Ebû Hüreyre'den (ra) Resûlullah (sav)'m şöyle buyur*duğu rivayet edildi: «Allah bir kulunu sevdiği zaman, Cebrai-le:
«— Ben filan kimseyi sevdim (ondan razı oldum), onu sen de sev» buyurur Onu Cebrail de sever, sonra gök hal*kına seslenerek:
«— Allah filan kimseyi sevdi siz de seviniz» der Onu gök halkı da sever Sonra onun sevgisi yeryüzünde halk arasında da yayılır»[13]
îmam Malik diyor ki: Allah bir kula buğz edince, buğz etme hususunda da böyle söylediğini zannediyorum[14]

16 Ebû îdris el-Hâvlânî'den; Dımaşk camime (Şam Ümeyye camiine) girdim, bir de baktım ki dişleri parlak, güzel yüzlü bir genç ve etrafında insanlar toplanmış, bir şey hakkında ihtilaf edince ona müracaat ediyorlar ve onun sözünü kabul ediyorlardı Onun kim olduğunu sorduğumda:
«—Bu, Muaz b Cebel» dediler Ertesi gün erkenden (mescide) gittim Onu bulduğumda benden daha erken gelmiş namaz kılı*yordu Namazını bitirinceye kadar onu bekledim Sonra huzuru*na gittim, selam verdim ve dedim ki:
«—Vi ben seni Allah rızası için seviyorum»
«— Vi mi?» dedi
«—Vi!» dedim Tekrar:
«—Vi mi?» dedi
«— Vi!» dedim Yine:
«—Vi mi?» dedi
«—Vi!» dedim[15]
Bunun üzerine abamdan tuttu, beni yanına çekti ve dedi ki:
*— Sana müjdeler olsun: Ben Resûlullah (sav)'in «Allah Teâlâ buyuruyor ki> benim rızam için birbirini seven, be*nim rızam için bir arada oturan, benim rızam için birbirini ziyaret eden ve kendilerini benim rızama adayan kimsele*re benim muhabbetim vaciptir»[16] buyurduğunu duydum[17]

17 îmam Malike Abdullah b Abbas (ra)'m şu hadisi rivayet edildi: İşlerde iktisatlı olmak, yumuşak davranmak, (din ve görü*nüş bakımından) güzel bir yol tutmak Nübüvvetin yirmi beşte bi*ridir[18]

[11] Allah'ın gölgesinden, murad, onun rahmeti, ihsanı ve himayesidir Yahut da birçok hadislerde de belirttiği üzere arşı â'lâ'nın gölgesidir
[12] Müslim, Bir, 45/12, no:37
Yanı onların dünyadaki iyi davranışlarının mükafatını vereceğim
[13] Buharı, Tevhîd, 97/33; Müslim, Bir, 45/48, no: 157 Yani onu tanıyan müslümanlar arasında demektir
[14] Yani Allah bir kişiye buğz edince Cebrail'e:
«Ben filan kimseyi sevmiyorum, sen de sevme! diye emreder Onu Cebrail de sevmez Sonra gök halkına seslenerek:
«—Allah filan kimseyi sevmiyor Onu siz de sevmeyiniz» der Bunun üzeri*ne yerdeki insanlar ondan nefret ederler (Bâcî, el-Münteka, c7, s 274)
[15] Bu da gösteriyor ki, yemin o günkü Arapça'da bazan bir haberin, bir sözün tekid ve tahkik edilmesi için kullanılıyordu
[16] Yani gerek düşmanlara karşı cihad hususunda ve gerekse kendisine emre*dilen diğer hususlarda, Allah'ın rızasını gözeterek hareket edenlere, Ce-nab-ı Hak bol sevap ve mükafat vereceğini vad ediyor (Bâcî, Münteka, c7, s 275)
[17] Mevkuftur Merfu hürmüne sahiptir Çünkü böylesi kendi fikri olarak söylenmez Tabaranî, el-Mucemu"l-Kebir'de Abdullah b Serahsi'den riva*yet etmiştir
Bu hadis sahihtir Hakim der ki: Buhari ve Müslim'in şartlan üzeredir îbn Abdilber der ki: Bu, sahih bir isnaddır
[18] Yani bunlar nebilerin ahlâkındandır onlara emredilen sıfatlardandır Biz bu tecezziye (taksimata) inanırız, fakat mahiyetini bilemeyiz Çünkü bu peygamberlik bilgilerindendir Bunu düşünce ve istinbat yoluyla anlamak mümkün değildir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.