![]() |
Soru: Manto Pardösü Neden İslami Tesettür Olamıyor ? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Soru: Manto Pardösü Neden İslami Tesettür Olamıyor ?Soru: Manto pardösü neden islami tesettür olamıyor ? Cevap: Evvela: Cilbabın farziyeti Kurandan aşikardır, bu farz Ayatı beyyinatın inzali ile birlikte teşri edildiği zaman manto pardösü gibi avrupa modaları yoktu ancak çarşaf/milhafe vardı, demekki en başından İlahi İrade müminatın manto pardösü giymesini dilememiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Saniyen: İctimai meselelerde bölgesel teamül (örf) tayin edici olabilir ancak Şeriata muhalif olmamak kaydıyla ![]() ![]() ![]() Artık avrupa modasını kuşanmak velev Dinin bir emrini yerini getirme sadedinde de olsa o sefihlere meyletmek ve tarzlarına uymak olacaktır ![]() ![]() Artık ne kadar bol ve kalın ve uzun da olsa manto pardösü vb ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Soru: Manto Pardösü Neden İslami Tesettür Olamıyor ? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Soru: Manto Pardösü Neden İslami Tesettür Olamıyor ?Cilbab a) İbni Abbas'tan(Radıyallâhu anhümâ) rivayet edildiğine göre; baştan aşağı örten dış elbisedir ![]() b) İbni Cübeyr ve bazı ulemâ'ya göre; "Milhafe" ve "Mikne'a" dır ![]() ![]() Diyânet eski reislerinden Ömer Nasûhî Bilmen; Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır, Konyalı Mehmet Vehbî Efendi ve İzmirli İsmâil Hakkı (Rahimehullah) gibi son devrin en büyük müfessirleri cilbâb kelimesine önce "ÇARŞAF" sonra da "Ferace" manâsını vermişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() a) Tepeden tırnağa tüm bedeni örtmesi, b) Hiçbir uvzun şeklini belli etmeyecek derecede bol olması ki; bu iki şart dikkatle düşünülecek olursa; günümüzde gelenek olarak bilinçsizce giyilen atkı-şalvar ve peştamal-dolaylığın bu şartlara hâiz olmadığı ortadadır ![]() ![]() Dolayısıyla isim takıntısından ziyâde, burada zikredilen şartların aranma zorunluluğu vardır ![]() ![]() ![]() c) İçindeki şahsı süslü ve cazip göstermemesi, d) İçini gösterecek şekilde şeffaf olmaması, e) Yüz avret değilse de, zamanımızın fitnesi göz önünde bulundurularak çene altından değil de burun altından bağlanması, f) Allı-pullu ve gösterişli renk ve şekillere sahip olmayıp, erkeklerin nazarlarını bertaraf edecek bir özellikte olması ki; bu yüzden siyah renk kullanılmalıdır ![]() ![]() ![]() (Abdürrezzak, el-Musannef: 2/123; Ebû Dâvûd, Libâs: 32, No: 4101,2/459; İbn Ebî Hâtîm, No: 17784,10/3154; İbni Kesîr: 6/471; Suyûtî, ed-Dürru'l-mensûr; 12/141; Âlûsî: 22/89) şeklindeki beyânı, bu hususta yeterli bir delildir ![]() Bu şartlar göz önünde bulundurulduğu takdirde; günümüz MÜSLÜMAN Kadınlarının giydikleri; abâye, manto, etek-bluz, pardösü gibi kıyâfetlerin İSLÂM'la uzaktan yakından alâkası olmadığı açıkça ortaya çıkar ![]() ![]() ![]() Mahmud Efendi hazretleri / Kur-an-ı Mecid ve Tefsirli meal-i alisi |
![]() |
![]() |
|