Tüketici Haklari |
08-24-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Tüketici HaklariAlacağım Ama Nasıl? Bunlar sizin yasal seçimlik haklarınızdır Eğer ayıp gizli nitelikte ise veya ayıp hile ile gizlenmişse, satıcı 15 gün içerisinde kendisine başvurulmadığını ileri sürerek sorumluluktan kurtulamaz Satıcı daha uzun bir süre garanti vermemiş ise, gizli ayıbı olan mala karşı hakkınızı aramak için kanuni süreniz iki yıldır Verilen malın ayıbı hile ile gizlenmişse, satıcı 2 yıllık zaman aşımı süresinden yararlanamaz Bir malı satın aldığınızda bu sadece konuşma biçiminde olsa bile siz ve satıcı bir sözleşme yapmışsınız demektir Satın aldığınız mal ile ilgili olarak ortaya çıkan sorunu, satıcı ya da imalatçı veya ithalatçı çözmek zorundadır Size hediye olarak verilen bir malın hatalı olduğu ortaya çıkarsa, bu malı satıcıya geri götürmek satın alan kişiye düşer Ancak, bazı mağazalar hediye malın kendi mağazalarından satın alındığına dair kanıtlarınız olması şartıyla şikayetinize çözüm getirmeye çalışacaktır Ayıplı bir malın neden olduğu bir kaybınız olması halinde zararınızın karşılanmasını talep edebilirsiniz Eğer; -Ayıptan size söz edilmişse yahut ayıplı mal satan bir yerden alışveriş yapmışsanız, -Hasara (zarara) kendiniz neden olmuşsanız, -Antika veya ikinci el mallar, yahut tamire ihtiyaç duyulan bir mal aldıysanız, bu haklardan yararlanmanız mümkün değildir Şikayet Ederken; Mümkünse hemen satın aldığınız malı da yanınıza alarak alışveriş yaptığınız yere geri gitmelisiniz Gidemiyorsanız telefon etmelisiniz Varsa faturanız veya satın aldığınıza dair diğer kanıtlarınızı yanınızda götürün Sorun çözümleninceye kadar daha fazla ödeme yapmamaya dikkat edin Ancak, imzaladığınız sözleşmelerde sakınca yaratacak bir durumun olup olmadığını kontrol edin Telefonla Yapılan Şikayetlerde; Söylemek istediklerinizi kontrol edin, ilgili fatura ya da belgeleri hazır bulundurun, konuştuğunuz kişinin adını öğrenin, yaptığınız konuşmanın saatini,tarihini ve konuşulanları yazın, özellikle şikayetiniz ciddi ise bu konuşmayı takiben dilekçe de gönderin Yazılı Şikayetlerde; Malın özelliklerini, nerede ve ne zaman satın aldığınızı ve ne kadar para ödediğinizi anlatın, sorunun ne olduğunu, o ana kadar neler yaptığınızı, kimlerle konuştuğunuzu ve neler olduğunu açıklayın, ne yapılmasını istediğinizi söyleyin, dilekçenizin yerine ulaştığını belgeleyebilmeniz için özel posta (iadeli-taahhütlü) kullanmayı tercih edin, gönderdiğiniz bütün dilekçelerin kopyalarını elinizde bulundurun Makbuz veya garanti belgesi gibi belgelerin aslını değil kopyalarını gönderinlac |
|