![]() |
Bir Sevgi, Şefkat Ve Hamiyet Devleti |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bir Sevgi, Şefkat Ve Hamiyet DevletiBir sevgi, şefkat ve hamiyet devleti Rivayetler muhtelif, ancak 27 Ocak 1299, Osmanlı Devleti’nin resmen kurulduğu tarih olarak genelde kabul görür ![]() ![]() Bilirsiniz, her devlet kimliğini insanından alır ![]() ![]() ![]() Ne zaman ki, insanımız, “hayrat ve hasenat insanı” olmaktan çıkıp, salt kendine yaşamaya başladı, işte o zaman devletimiz “sevgi, şefkat ve hamiyet dev*le*ti” olmaktan çıkıp kendi insanına vuran, kendi insanını kıran, inciten “ceberut devlet”e dönüştü ![]() Sözün tam burasında, “Neye layıksanız öyle yönetilirsiniz” mealindeki hadis-i şerif, insanın dünyasına giriveriyor ![]() ![]() ![]() Devleti israf içinde olmakla suçluyoruz, kendimiz israf içindeyiz… Devleti gösterişçilikle suçluyoruz, kendimiz her türlü gösteri ve gösterişle iç içeyiz… Devleti rüşvetin önüne geçemediği için eleştiriyoruz, rüşvet alıp veriyor, bununla da övünüyoruz ![]() Dilencisiz toplum Oysa biz eskid*en böyle değildik; lüksümüz, tantanamız, kibrimiz, gururumuz, rüşvetimiz, soygunumuz, bencilliğimiz, gösteri ve gösteriş tutkumuz yok*tu ![]() ![]() Kısacası eski insanımız, “hayrat ve hasenat insanı”, eski to*plu*mumuz, sözün tam manasıyla bir “sev*gi, şefkat ve yardım to*plu*mu”, bu yüzden eski devletimiz (Osmanlı Devleti) tam bir “sevgi, şefkat ve hamiyet dev*le*ti” idi ![]() Yaratılanlar arasında en müstesna yeri alan insan öncelikli olarak geliştirilen “yardımlaşma sistemi”, zaman içinde “yardımlaşma ahlâkı”na dönüşüp kutsallaşmıştı ![]() O kadar ki, salt kendine yaşayan bencilliği, toplum, safra atar gibi atmaya başlardı… Muhalifler, muarızlar, egoistler, benciller ya “birlikte” yaşamayı öğrenip “yardımlaşma”nın keyfine varırlardı, ya da dışlanıp yalnızlığa gömülürlerdi ![]() Meşhur Fransız gezginlerden A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yardımlaşma sayesinde “dilencisiz bir millet” doğmuştu ![]() Şimdi de Comte de Marsigli’ye kulak verelim: “Türkler, ya fıtrî kanaatkârlıklarından, ya da ticaret sahasındaki maharetlerinden dolayı içlerinde hemen hiçbir dilenci ve sefile tesadüf edilemeyecek bir hale gelmişlerdir ![]() ![]() ![]() Sıra Comte de Bonneval’da: “İstanbul şehriyle çevresinde yaklaşık iki milyon nüfus yaşıyor ![]() ![]() ![]() “Dilencisiz toplum”a ulaşmayı sağlayan zekât, fitre, sadaka gibi yardım müesseseleridir ![]() ![]() Başta zekât-fi*tre ol*mak üzere, yaygın yardım kurumları to*plum*sal barışın da di*nam*o*suy*du ![]() ![]() “Vakıf ahlakı”mızı yi*ti*rince, barışı da yi*tir*dik ![]() ![]() Vakıf devlet, vakıf millet Osmanlı asırlarında insan ve devlet bir bütündü ![]() ![]() ![]() Kısacası dev*let “vakıf dev*let”e, mil*let “vakıf mil*let”e dönüşmüştü ![]() ![]() İnsan merkezli olarak eğitilen Osmanlı insanı din, dil, renk, ırk farkı gözetmeksizin insanlara hizmeti ibadet telakki ediyor, “İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır” prensibi içinde, hayırda yarışır, bu ulvi ve külli yarışın bir sonucu olarak da, büyük hayır müesseseleri (vakıflar) vücuda getirirdi ![]() Osmanlı’da vakıf müesseselerin bolluğu ve yaygınlığı, hayırda yarışın ne denli büyük bir toplumsal heyecan dalgaları oluşturduğunu gösteriyor ![]() Rahatlıkla diyebiliriz ki, Osmanlı insanı, “İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olan, malın en hayırlısı Allah yolunda harcanan, Allah yolunda harcananın da en hayırlısı halkın en çok ihtiyaç duyduğu şeyi karşılayandır” anlayışı çerçevesinde, hayatını yaradılış hikmetine hizmete vakfetmişti ![]() Devlet, insanının bu ulvi çabasından öylesine etkilendi ki, (belki birazcık abartıyorum) bizatihi kendisi devasa bir vakfa dönüşüp din, dil, renk, ırk, kıyafet faklı gözetmeksizin, tüm gücünü, yönettiği insanların hizmetine sundu ![]() ![]() İnsanın değeri Osmanlı ahlakında insan hayatın merkezidir ![]() ![]() Böyle müesseseler düşünebilmek için, insanın yaratılış hikmetini kavramak gerekir ![]() ![]() ![]() Bir kişinin malını-mülkünü hiç tanımadığı insanların hizmetine sunması, insanı tüm teferruatı ve kıymetiyle kavramasıyla mümkündür! Belli ki, bu idrak Osmanlı insanında mevcuttu ![]() ![]() Kendi ecdadımıza haksızlık demek, “sütsüzlük” demek olacağından, hayvanlara ve bitkilere bakış açısına birkaç örnekle işaret etmek isteriz ![]() Meşhur Avrupalı gezginlerden El*is*ee Recus yazıyor: “Osmanlılardaki iyilik duygusu hayvanları dahi kucaklamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Türklerle Rumların karışık olarak yaşadığı köylerde, hangi evin bacasına leylekler yuva yapmışsa, bilin ki o bir Türk evidir ![]() ![]() ![]() Gez*gin Guer, başka bir örnek veriyor: “Bu adamlar (dediği bizim ninelerimiz ve dedelerimizdir) sokak başlarında sahipsiz köpeklere ve kedilere et dağıtırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Osmanlı asırları”nda, canlı cansız tüm varlıkların Allah’ı zikrettiğine inanıldığı için, hayata “şefkat” ediliyor, hayatın en kıymetli varlığı olan insana, düşman olmaması kaydıyla, “öz kardeş” nazarıyla bakılırken, hayvanlar ve bitkiler aynı şefkat anlayışı içinde kucaklanıyordu ![]() Artık şunu iddia edebiliriz: Yeryüzünün ilk “sosyal devlet”i ninelerimizle dedelerimizin kurduğu Osmanlı Devleti’dir ![]() Avrupa’nın durumu Osmanlı asırlarında devlet ve millet “vakıf” statüsü kazanırken, Avrupa kendi bencilliğinde tükeniyordu ![]() ![]() Bir zamanlar Londra Ticaret Odası’nın en görünür yerinde şu mealde bir tavsiye levhası asılıydı: “Türklerle alışveriş et, yanılmazsın ![]() Osmanlı askerî teşkilatını Avrupa´ya tanıtmasıyla meşhur Comte de Marsigil, yere tükürmedikleri için, atalarımızı şöyle eleştiriyor: “Türkler hiçbir zaman yere tükürmezler ![]() ![]() ![]() Osmanlı’da ilk vakıf Orhan Gazi tarafından vücuda getirilmiştir ![]() ![]() Kurucu Osman Bey’in şanlı oğlu, Hıristiyanların kutsal kenti İznik'te ilk Osmanlı medresesini (üniversitesini) kurarken, üniversitenin ilmi özerkliğini devam ettirebilmesi için gereken ekonomik bağımsızlığı temin konusunda bir kısım gayrimenkullerini vakfetmişti ![]() Bu bağış, Osmanlı’nın “vakıf devlet” statüsüne dönüşünün en belirgin adımıdır ![]() Osmanlı Devleti’nin 709 ![]() ![]() Spot1: Eski insanımız, “hayrat ve hasenat insanı”, eski to*plu*mumuz, bir “sev*gi, şefkat ve yardım to*plu*mu”, bu yüzden eski devletimiz (Osmanlı Devleti) tam bir “sevgi, şefkat ve hamiyet dev*le*ti” idi ![]() ![]() Spot2: Yeryüzünün ilk “sosyal devlet”i ninelerimizle dedelerimizin kurduğu Osmanlı Devleti’dir ![]() ![]() ![]() Kutu… ![]() Osmanlı Devleti armasının anlamı Arma kimliği anlatan bir işarettir ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı Devleti’nin arması 18 ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı armasının üzerindeki sembolleri en tepeden başlayarak şöyle sıralayabiliriz: En tepede bir güneş şekli ve onu çevreleyen güneş ışıkları vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Onun altında, armanın tam göbeğine gelecek şekilde aynalıklı kalkan motifi var ![]() ![]() ![]() ![]() Kalkanın hemen üzerinde de devletin kurucusu Osman Gazi'yi temsil eden bir sorguç vardır ki Osmanlıların köklerine ne kadar bağlı olduğunu anlatır ![]() Kalkanın sağ yanında Osmanlı sancağı yer alır ![]() ![]() ![]() ![]() Merkezdeki kalkandan Osmanlı sancağı yönüne doğru uzanan şekiller ise şöyle sıralanmaktadır: Sancağın üzerinde bir ok var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Armanın sol yanında, yani hilafet sancağı yönünde uzanan semboller yine yukarıdan aşağıya şöyle sıralanırlar: Sancak âleminin altında süngü takılmış bir tüfek, altında tek yüzlü teber (balta), sonra toplu tabanca ve topuz başlı asa mevcuttur ![]() ![]() ![]() Hilafet sancağının altındaki çiçek şekilleri Osmanlı'nın estetik yönünü gösterir ![]() ![]() ![]() Arma göbeğindeki kalkanın hemen alt yanında dik duran bir borazan mızıka takımını; onun altında çaprazlama duran tirkeş (ok kuburu, sadak) ile meşale de gece donanmalarını ve ok müsabakalarını hatırlatır ![]() Armanın alt tarafını boydan boya süsleyen inci defne yaprakları, çiçek motifleri arasından beş tane madalya sarkar ![]() ![]() Kutunun Kutusu: Padişahlık propagandası Necip Fazıl Kısakürek, 1954'lü yıllarda çıkardığı Büyük Doğu mecmuasının bir sayısının kapağında, Osmanlı arması işlemeli sanat eseri bir kumaş resmini yayınlayınca, "padişahlık propagandası yapmak" gerekçesi ile derginin o sayısı toplatılmış ve kendisi de suçlanarak mahkemeye sevk edilmiştir ![]() Necip Fazıl, mahkemede kendisini suçlayan savcıya şöyle demiştir: "İçinde adalet işlerine bakılan bu binanın tepesinde aynı Osmanlı arması var ![]() Yavuz Bahadıroğlu |
![]() |
![]() |
![]() |
Bir Sevgi, Şefkat Ve Hamiyet Devleti |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bir Sevgi, Şefkat Ve Hamiyet DevletiEs Selam Daha bir kaç saat evvel bitirdim üzerinde uzun zamandır çalıştığım Hadislerle Osmanlı (Türkler) videosunu ![]() Tam 100 Mb lık koca bir bebek oldu inşaAllah hayırlı olur Henuz upload edilmedi belki daha üzerinde çalışılacak ![]() Bu mesajda tevafuk oldu tam bunun sonrasında ![]() Mevla razı olsun kardeşim bu güzel mesaj için ![]() Osmanlı Dünya Tarihinde beyaz bir sayfa imiş gerçekten ![]() İslam Dünyasın da ki önemini anlamak için ise Osmanlının yıkılşından sonra müslümanların nasılda sahipsiz kalıp son 1 asırdır maddi manevi ızıdıraplara gark olduğuna ve nasıl bir gözü dönmüş saldırıya uğradığına bakmak yeterli sanıyorum ![]() Onlara ne kadar dua etsek azdır belki de ![]() ![]() Mevla Osmanlı Sultanlarından Devlet-i Aliye hizmet hürmet içinde olmuş cümle ecdadımızdan razı olsun Cennet ve Cemali ile bahtiyar etsin inşaAllah ![]() |
![]() |
![]() |
|