08-24-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Peugeot 207 Rc
Sahibi olduğum, aslında kendimden çok serviste kalan otomobilim 207 GT nin aynı motora sahip daha güçlü ve daha sert modeli olan RC mini cooper s lerde de kullanılan yeni 175hplik turbo motorun bire bir aynısını kullanıyor Ancak 15 yıllık ve bir türlü 1 den 2 vitese geçmek istemeyen, vites yolları belirsiz uyuz bir şanzımanla Ayrıca şasi bu kadar büyük güç ve tork u kaldıramadığından ötürü esp yi kapatıp gaza her bastığınızda direksiyon sadece süs olarak kalıyor Araba dümdüz karşıya gitmeye başlıyor GT yi değiştireceğimden ötürü Peugeot tarafından gönderilen test arabasını kullanma imkanım oldu, 16 000 km de olmasına rağmen benim arabamda da ortaya çıkan şanzıman kulağı, motor kulağından gelen sesler ve kasılmalar, debriyaj balatasının kaydırması, bilimum tıkırtılar, motorun ilk çalıştırmada sanki parçalanıyormuşcasına çıkardığı sesler bu otomobilde de devam ediyor Neyse ki bu aracın henüz kliması ve turbosu devreye girmemek gibi huylar geliştirmemiş Yakıt tüketimi ciddi anlamda yüksek, ama en azından benim aracımda olduğu gibi 7-8 lt yazıp 12 yakmıyor, dürüstçe 12 4lt yakıyorum diye bağırıyor Koltukları ve iç döşemesi uzaktan muhteşem görünüyor, ancak oturunca aslnda sanki döşeme ve koltuğun kendisini birbirindne ayrı veya yanlış yapmşlar hissine kapılıyor insan Egzost sesi insanı gaza getiriyor olsa da her gaza bastığında önden kayıp, nötür kalmaya çalışıp gaz vermeden girilien virajlarda da arkası kopunca otomobilin insanın keyfi kaçıyor Hem de düz yolda o kadar çok sekerek ilerliyor ki 120-130km süratten sonra insan nereye gittiğini görmekte zorlanıyor Kesinlikle uzak durulması gereken bir otomobil olduğuna inanıyorum
|
|
|