Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
aynipro, ayniyat, programı, takip

Aynipro Ayniyat Takip Programı

Eski 08-24-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Aynipro Ayniyat Takip Programı





Üreticiden :

Resmî daireler, ihtiyaç duydukları taşınırları DMO veya firmalardan temin ederler Bu taşınırları 5018 sayılı kanunda öngörülen Taşınır Mal Yönetmeliğine göre Tüketim Malzemeleri Defterine ve Dayanıklı Taşınırlar Defterine kaydetmeleri gerekir



Alt birimlere gereken taşınırların temini için, Taşınır İstek Fişi alınmasından başlayarak; bu isteğin ambardan karşılanması, ambarda yoksa dışarıdan alınarak ambara giriş ve çıkışının yapılması, dayanıklı taşınırların zimmetlenmesi ve gerektiğinde taşınırların stoktan düşümüne kadar geçen bir dizi işlemler yapılır Bu işlemler, hem tekrar tekrar firma ve taşınırların yazılması, hem de bu yazılmalar sırasında yanlış yapılması olasılığının yükselmesi nedeni ile sıkıcı ve ihmale sebep olan işlerdir



Oysa siz, şu anda, firma ve taşınır isimlerinin sadece bir kere yazılması ile tüm bu işlemleri yapan bir programla tanışmaktasınız



Taşınır İstek Fişinden, Taşınır İşlem Fişini hazırlamak, sadece bir butona basmakla yapılır Aynı şekilde Kayıttan Düşme Teklif ve Onay Tutanağını veya Zimmet Fişini hazırlamak yine tek butonla gerçekleştirilir



Bu kadar kolay



Bu sırada, Tüketim Malzemeleri Defteri ve Dayanıklı Taşınırlar Defteri gibi, resmi ve tutmak zorunda olduğunuz defterler, ek bir işlem yapmanıza gerek olmaksızın, kendiliğinden oluşmuştur Çünkü programınız entegre bir programdır



Ayrıca sadece birkaç tuşla; Dayanıklı Taşınırlar Listesi, Taşınır Yönetim Hesabı İcmal Cetvelleri, Taşınır Sayım ve Döküm Cetvelleri, Harcama Birimi Taşınır Hesap Cetvelleri, 2Düzey Taşınır Hesap Cetvelleri, Taşınır Yönetim Hesabı Cetvelleri, Cirolarına Göre Firma Listesi, Firma Bazında Taşınır Listesi, Sipariş Listesi, Ambar Devir ve Teslim Tutanağı ve Sayım Tutanağı hazırlayabilirsiniz



Yaygın muhasebe programları, ayniyat takibi için yetersizdir Çünkü AyniPro gibi stok ve cari hesap takibini yapsalar dahi, Taşınır İstek Fişi, Taşınır İşlem Fişi, Zimmet ve Düşüm evrakları ile Dayanıklı Taşınırlar, Taşınır Sayım ve Döküm Cetveli, Birimlerdeki Taşınır Listesi, Şahıslardaki Taşınır Listesi, Firma Bazında Taşınır Listesi, Cirolarına göre Firma Listesi, Zimmetli Taşınırlar Listesi gibi raporların muhasebe programları ile basılamaması ve takibinin yapılamaması programımızı tercihte önemli bir etkendir



Sizleri de bu programa sahip olmaya çağırıyoruz



Sormakta hiçbir zaman tereddüt etmeyiniz Sorularınız bizi ancak memnun eder


b]Taşınır İstek Belgesi[/b]

Taşınır talebinde bulunan birimlerce düzenlenen bu belge, istek yapan birim ile istenilen taşınırın cinsini, miktarını, III üncü ve sonraki düzey detay kodunu gösterir ve ihtiyaç sahibi birim yetkilisinin onayını taşır



Alt birimlerden gelen istek, aşağıdaki pencerede görüldüğü gibi işlenir Buradaki taşınırlar daha önce tanıtılmış ise tekrar tanıtmaya gerek kalmaz, sadece seçilerek satırlar oluşturulur

Bu ekrandan Giriş ve Çıkış evrakı aşağıdaki ilgili butonlara basılarak oluşturulur Böylece aynı satırları yeniden yazmanıza gerek kalmaz


b]Taşınır İşlem Fişi-Çıkış[/b]

Taşınırlar, tüketime verildiğinde, satıldığında, başka harcama birimlerine devredildiğinde, bağış yapıldığı veya hibe edildiğinde, hurdaya ayırma, yıpranma, kırılma, bozulma nedeniyle kullanılamaz hale geldiğinde veya kaybolma, çalınma ya da canlı demirbaşın ölümü hallerinde çıkış kaydedilir



Girişini yaptığımız taşınırların çıkışını yapmak için giriş bölümünden de "Çıkış" butonuna basarak kolaylıkla ve otomatik olarak hazırlayabilirsiniz Çıkışta etiket butonu ile barkod etiketi basabilirsiniz


b]Zimmet Fişi[/b]

Demirbaş, makine ve cihazların kullanıma verilmesinde Zimmet Fişi düzenlenir Taşınır Kod Listesinin B bölümünde gösterilen kara taşıtları ve iş makinelerinin sürekli olarak kullanacak personele verilmesinde ise farklı bir Zimmet Fişi düzenlenir Bu fiş, vardiya usulü çalışılan yerlerde kullanılan kara taşıtları ve iş makineleri için işyerinde koordinasyonu sağlayan sorumlu yönetici adına düzenlenir Diğer taşıtların kullanıcılarına tesliminde zimmet fişi düzenlenip düzenlenmemesi harcama yetkilisinin kararına bağlıdır



Zimmetlediğiniz demirbaş listesini zimmet fişi basarak görebilirsiniz


b]Kayıttan Düşme Telif ve Onay Tutanağı[/b]

Bu tutanak, çalınma veya kaybolma nedeniyle yok olan, yıpranma, kırılma ve bozulma nedeniyle kullanılamaz hale gelen ve hurdaya ayrılan taşınırların kayıtlardan düşülmesi amacıyla üç nüsha olarak düzenlenir Harcama yetkilisi tarafından onaylanan tutanağın bir nüshası, çıkış kaydına esas olmak üzere düzenlenen Taşınır İşlem Fişi ekine, ikinci nüshası muhasebe birimine gönderilecek Taşınır İşlem Fişi ekine bağlanır Diğer nüshası dosyasında saklanır


b]Listeler[/b]

Dayanıklı Taşınırlar Listesi: Bu liste, Taşınır Kod Listesinin (B) bölümünde gösterilen taşınırlardan oda, büro, bölüm, atölye ve servislerde kullanılmak üzere verilenler için iki nüsha olarak düzenlenir Listenin bir nüshası taşınırın bulunduğu yerde asılı bulundurulur Diğer nüshası ise dosyasında saklanır [TMY Örnek No8]


b]Defterler[/b]

Tüketim Malzemeleri Defteri: Bu defter, Taşınır Kod Listesinin (A) bölümünde yer alan tüketim malzemelerinin giriş ve çıkışları için tutulur Taşınır çıkış kayıtları "ilk giren - ilk çıkar" esasına göre ve III düzey detay kodları itibarıyla yapılır Birden fazla ambarı olan idarelerde bu defter her ambar için ayrı tutulur

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.