Prof. Dr. Sinsi
|
Formula'yı Bırak Motosikletlere Bak
Grand Prix motosikletlerinin dönemeçlerdeki hızları, hızlanma ve fren yapma kapasiteleri Formula 1 otomobillerinden düşük  
Formula 1 yarışları, kuşkusuz mekanik sporlar içinde en büyük yarış unvanını hala koruyor Ne var ki, son yıllarda birçok kişi, Formula yarışlarının eskisi kadar tat verip vermediğini sorgulamaya başladı Gerçekten de, son zamanlarda yarışlarda birinciyi çıkış anındaki performans ve pistteki ustaların becerisi belirliyor Bunun dışında Formula yarışları giderek tekdüzeleşti
Yarış sırasında önündeki otomobili geçme, istisnai bir durum haline geldi Bu da, yarışlardaki gerilimi, heyecanı iyice azaltıyor Formula yarışlarına katılan otomobillerin her biri hala birer teknoloji şaheseri  İş gerilime, meydan okumaya, sollamaya, adrenalin yükselmesine gelince motosiklet dünyasının Formula yarışları olarak tanımlanan Grand Priş yarışları, Formula 1in bir adım önüne geçiyor
Öyle ki, son yıllarda televizyonlarda naklen yayınlanan Formula 1 yarışlarının kan kaybettiğini hemen herkes kabul ediyor Buna karşılık, motosiklet Grand Prixleri her geçen gün daha fazla izleyici çekiyor Motosiklet yarışlarının popülerleşmesinin bir nedeni de, fiyatlarının Formula 1 otomobillerine göre çok daha ucuz olması  Böylece daha geniş kitleler bu sporu yapabiliyor
Motosiklet hız şampiyonası, üç ayrı kategoride üç ayrı yarış biçiminde yapılıyor Bunlar, 125cm3, 250cm3 ve 500cm3 hacimli motosiklet yarışları  Tıpkı Formula 1 yarışlarında olduğu gi i, bu hız motosikletleri de tek tek ve sadece yarışmalar için üretiliyor Bu motosikletler gerçek anlamda birer teknoloji harikası  
İki zamanlı güçlü motorları, bazı bölümleri karbon, bazıları titan ve bazıları da magnezyum metalinden üretilmiş bir drenaj içinde korunuyor Motorların üretiminde en küçük bir ayrıntı bile titizlikle inceleniyor ve mükemmel bir kesinliğe ulaşılıyor Ünlü İtalyan Aprilia markası dışında böyle mükemmel motosikletleri sadece Japon Honda, Yamaha ve Suzuki firmaları üretebiliyor Formula 1 yarışlarına katılan otomobillerde olduğu gibi, bu motosikletlerde iki ana unsur söz konusu: motor ve şasi  
Bazı markalar birincilikte, ötekiler ise ikincilikte iddialılar Honda ve Aplia, çok güçlü bir motora ve hıza sahip Yamaha da, kendisine mükemmel bir denge sağlayan şasisiyle övünüyor Suzukinin gücü ise homojen yapısından kaynaklanıyor Bu markalardan her biri bir alanda güçlüyken, başka alanlar da da zayıf sayılamaz Yani, kısaca hepsinin yarışları birinci bitirme şansı var
Tabii, bu olasılık yarışlardaki heyecanı arttırıyor Oysa Formula 1 yarışlarında, kapışma yıllardır Mclaren ve Ferrariler arasında geçiyor Bu da, kuşkusuz iki markanın fanatiklerini çoşturup, ötekilerde büyük bir hayal kırıklığı ve yorgunluk yaratıyor
Yamaha Tech 3/Gücü:100 beygir/Ağırlığı:95 kilo/Hızı:Saatte 280 km
Bir Grand Prix motosikletinin pilotluğunu yapmak, kuşkusuz tüm sporların, bu arada da mekanik sporların içinde en fazla fizik güç isteyen şey  Bir Formula 1 sürücüsü de adrenalin yükselmesi ve gerilim açısından çok büyük baskılar altında kalıyor Ne var ki, motosiklet yarışçılarının, özellikle dönemeçlerde yaşadıkları gerçek anlamda bir işkence  Sürücünün tüm kasları ve boyun bölümü çok büyük bir gücün altında eziliyor
İki tekerlekte, sürücünün kas sisteminin bütünü, bir dizi işlem nedeniyle sürekli harekete geçiyor Dönemeçler ise başka bir sorun Burada, sürücünün vücudu bir o yana bir öteki yana savruluyor Motosikleti dengede tutmak için, tüm vücuduyla bu savurma gücüne direnmek durumunda kalıyor Üstelik bütün bunları ayakta, stepin üzerinde gerçekleştirmek zorunda
Bir motosiklet yarışçısının rahat ettiği süre, sadece düz yolda ilerlerken geçirdiği 5-6 saniye ile sınırlanıyor Bu süre içinde de, selenin üstüne koyduğu kalçalarına büyük bir ağırlık biniyor Üstelik sadece kasların çalışması değil, onların uyumlu bir şekilde koordine edilmesi de söz konusu  Örneğin gaz verme ve frenleme, parmaklarda bir piyanist duyarlılığı gerektiriyor Bu dev motosikletlerde güce egemen olmak, insan ile makinenin mükemmel bir kaynaşmasından geçiyor
Durumu bir organizmaya benzetirsek, insanı beyin, motosikleti vücut, tekerlekleri de duyu organları olarak kabul edebiliriz Kısacası, bir motosiklet yarışçısı güçlü bacaklara, çabuk tepki veren bir beyne; asıl önemlisi koca bir yüreğe sahip olmak zorunda  
Kaynak: focusdergisi com tr
|