![]() |
Bankalar Kantarın Topuzunu Kaçırdı! |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Bankalar Kantarın Topuzunu Kaçırdı!Bankalar kantarın topuzunu kaçırdı! Bankalar, hizmet bedeli ve komisyon adıyla vatandaşın canına okuyor ![]() ![]() ![]() ![]() İSMMMO, bankaların müşterilerinden hizmet bedeli ve komisyon adı altında 100’e yakın sayıda kesinti yaptığını açıkladı ![]() İlk 4 aylık bu tür gelir 3 ![]() ![]() ![]() İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (İSMMMO), “Bankalarda Silahsız Soygun; Komisyon ve Hizmet Bedelleri” başlıklı bir rapor açıklayarak bankaların hizmet bedeli adı altında aldığı gelirleri bir kez daha gündeme getirdi ![]() İSMMMO’nun, BDDK ile bankaların şubelerinden derlediği verilerden yararlanarak hazırladığı raporda, “hizmet bedeli” ve “komisyon” adı altında tüketiciden yapılan kesintilerde hiçbir standart uygulanmadığı, bankaların “keyfi uygulamaları” ve standartları “kendi koşullarına göre” belirledikleri hizmet bedelinde “uçurum” bulunduğu savunuldu ![]() YÜZDE 100 FARK VAR Raporda, “Öyle ki havale parası yüzde 100’e yakın değişiklik gösterirken, aynı tablo kredi kartı ücretinde de geçerli ![]() ![]() ![]() TATLI KÂR BİLANÇOLARDA Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan İSMMMO Başkanı Yahya Arıkan, hizmet ve komisyon gelirlerindeki “tatlı kârın” bankaların bilançolarına da yansıdığını belirtti ![]() ![]() ![]() ![]() Hizmet verenlerin bunu para kazanmaksızın yapmasını değil, her sektörde olduğu gibi bankacılık sektörüne de bir standart getirilmesini önerdiklerini belirten Arıkan, şu görüşleri dile getirdi: ”Tüketici kimi zaman kendini aldatılmış da hissediyor ![]() ![]() ![]() BANKALAR 2007’DE 8 ![]() 2001 krizine kadar, yüksek faizli Hazine bonosu ve devlet tahvili ile “beslenen”, “açık pozisyon ile büyüyen” bankacılık sektörünün, bu dönemden sonra ise verimlilik ve kârlılıklarını artırmak için şimdiye kadar “ihmal ettikleri” alanlara yöneldiği belirtilen raporda, bunlar arasında bankacılık hizmetleri ve yapılan işlemler karşılığı alınan komisyonların da bulunduğu kaydedildi ![]() HER GÜN YENİ BEDEL “Bankacılık sektörü müşterisinin karşısına her gün yeni bir hizmet bedeli talebi ile daha çıkıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|